דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הצד הבריא של האספרסו 

מאת    [ 26/09/2010 ]

מילים במאמר: 316   [ נצפה 2092 פעמים ]

אם עד היום חשבתם שהקפה הוא משקה שמזיק לבריאותכם, כדאי שתחשבו שוב לפני שאתם נגמלים ממנו לחלוטין – היות ומחקרים עדכניים מוכיחים כי לקפה יש שורה לא קצרה של יתרונות בריאותיים.

הקפה מכיל מרכיבים בריאים לגוף כגון מגנזיום, אשלגן, ויטמין B3, וחומרי נוגדי חימצון (אנטיאוקסידנטים), אשר להם יש תפקיד חשוב בהפחתת דלקות העלולות לנבוע ממחלות שונות, ממחלות לב ועד דלקות מפרקים שגרוניות, וכן יכולות במקרים מסוימים להילחם בסרטן, שבץ וסוכרת.

יתכן והרמה הגבוהה של נוגדי חימצון היא זו שמסייעת לקפה להגן על הלב שלנו: מחקרים שנערכו בנורבגיה בהיקף של מעל 25,000 נשים מצאו כי אצל נשים ששתו בין כוס קפה אחת לשלוש ביום חלה ירידה של 24% בסיכון למחלות לב לעומת נשים שלא שתו קפה כלל. תוצאה חיובית נוספת: אצל נשים ששתו עד 5 כוסות קפה ביום חלה ירידה בל 19% בסיכון לתמותה ממחלה כלשהי.
עם זאת, ראוי לציין כי המחקר גם קבע שיותר קפה לא בהכרח יותר טוב לגוף, כאשר שתיית יותר מ-6 כוסות ביום לא הראתה שיפור משמעותי בשום פרמטר שנבדק.

מחקרים מדעיים אחרים קובעים כי לקפה השפעה משמעותית על סוכרת מסוג 2, וכאן ככל ששותים יותר קפה כך ההשפעה חיובית יותר (אם כי שלילית יותר בהקשרים אחרים) – התוצאות הציגו שיפורים משמעותיים: אצל אנשים ששתו לפחות 4 כוסות קפה ביום חלה ירידה של כ-28 אחוזים בסיכון למחלה, ואנשים ששתו יותר מ-6 כוסות הציעו ירידה מדהימה של כ-35 אחוזים!

ראוי לציין כי לא רצוי שתגדילו את צריכת הקפה שלהם על מנת להוריד את הסיכון למחלות שונות, אולם עבור רוב האוכלוסיה קפה פשוט לא מזיק לבריאות. אם אתם נהנים לשתות אותו – אל תדאגו לגבי השפעות בריאותיות שליליות.

ומה לגבי קפה נטול קפאין? ובכן, למרבה המזל, רוב ההשפעות החיוביות שצוינו לעיל מתקיימות גם כאשר שותים קפה נטול קפאין. רק דבר אחד כדאי לזכור לגבי כל סוגי הקפה – אל תגזימו עם הסוכר – הוא מזיק לבריאות...

 

המאמר באדיבות קבוצת אספרסו בר איטליקו בע"מ.

קבוצת אספרסו בר איטליקו בע"מ הינה סניף הדגל הישראלי מקבוצת הקפה האיטלקי Italico, חברת הקפה האיטלקית החברה המשגשגת ביותר בשנים האחרונות באיטליה שאף התפתחה למדינות נוספות באירופה ומחוצה לה.בימים אלה, מתכוונת קבוצת אספרסו בר איטליקו בע"מ לפרוץ לשוק הישראלי ולהשתלב בשוק כשחקן מרכזי ומוביל בתחום הקפה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב