דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רשיון עסק והעסק שלכם 

מאת    [ 21/09/2010 ]

מילים במאמר: 434   [ נצפה 2498 פעמים ]

 

הקמת עסק פרטי היא אף פעם לא עניין פשוט. צריך למצוא את תחום הפעילות שמעניין אותך ובו אתה יכול להביא לכדי מיצוי את כישרונותיך ואהבותיך האישיות. צריך לבחון את השוק ולבדוק את כדאיות ההשקעה. צריך לבחור מיקום אידיאלי לעסק, שם קליט ותוכנית שיווקית. צריך לבחור ספקים, לגייס לקוחות, לרכוש ריהוט וציוד ועוד אינספור דברים אחרים. אולם הדבר החשוב ביותר הוא הוצאת רשיון עסק.

רישוי עסקים - כמו רישיון נהיגה לנהגים

כשם שכל נהג זקוק לרישיון נהיגה כדי לנהוג, כך גם כל בעל עסק פרטי זקוק לרשיון עסק כדי להפעיל את העסק שלו. רישיון נהיגה (יחד עם רישיון רכב) נועד להבטיח שיש בידנו את כל הידע התיאורטי והמעשי הדרוש כדי להבטיח את ביטחוננו וביטחונם של האחרים בכביש כאשר אנו נוהגים. ועל אותו המשקל, רשיון עסק נועד להבטיח שפעילותו של העסק לא תסכן איש מעובדיו, לקוחותיו, ספקיו או כל אדם אחר שבא בשעריו או בסביבתו של העסק.

רישוי עסקים - כי הביטחון מחייב

חוק רישוי עסקים מגדיר לפרטי פרטים את התנאים הדרושים לקבלת רשיון עסק: כל עסק חייב להקפיד על איכות נאותה של סביבתו ולמנוע מפגעים ומטרדים. כל עסק מחויב לדאוג לשלום הציבור ולמנוע סכנות כמו שוד והתפרצות. כל עסק מחויב לעמוד בתקנות של בטיחות באש. כל עסק חייב להקפיד על תנאי תברואה נאותים, שלא יסכנו את בריאות הציבור. כל עסק חייב למנוע סכנות לציבור כמו זיהומים ומחלות שנובעות מבעלי חיים, חומרי הדברה, מקורות מים, תרופות או דשנים. כל עסק חייב לעמוד בתקנות הבנייה המחייבות. ובאופן כללי, כל עסק חייב להבטיח את בטחונו של כל אדם הנמצא בו או בסביבתו.

מן הראוי לציין כי חוק רישוי עסקים מגדיר גם תנאים ספציפיים לסוגים מסוימים של עסקים. הפרדה זו מלמדת שישנם עסקים שבם יש סיכונים ייחודיים, הנובעים מאופי הפעילות המיוחד ויוצא הדופן של העסק. בעסקים שכאלו יש להבטיח את קיומם של תנאים נוספים שנועדו להגן על הציבור מפני סכנות ייחודיות אלו, על מנת לקבל רשיון עסק.

כך למשל, חוק רישוי עסקים קובע תנאים מיוחדים נוספים כדי לקבל רשיון עסק עבור מקומות לעריכת משחקים, כמו: הגבלת גיל בכניסה לעסק, הגבלת שעות הכניסה לעסק, איסור על עריכת סוגים מסוימים של משחקים, הגבלת מספר רישיונות העסק לעסקים דומים באזור מסוים ועוד.

טיפול ברישוי עסקים - למקצוענים בלבד

די בעיון קצר בחוק רישוי עסקים כדי להבין שמדובר בנושא סבוך עד מאוד. ריבוי התנאים והקריטריונים, ההתמודדות עם גורמים שונים מרשויות שונות, והבירוקרטיה האינסופית הכרוכה בדבר, הופכת את תהליך ההוצאה של רשיון עסק לקשה ומסובך עבור אנשים רבים. האדם הממוצע יתקשה להתמצא בנבכי הבירוקרטיה הנדרשת להוצאת רשיון עסק, במיוחד אם מדובר ביזם בתחילת דרכו העצמאית. לכן חשוב מאוד להיעזר בעורך דין המתמחה ברישוי עסקים, אשר ילווה אתכם לאורך כל הדרך ומול כל הרשויות עד להוצאת רשיון העסק המיוחל.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב