דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מרכז אמריקה - מדריך 

מאת    [ 20/09/2010 ]

מילים במאמר: 882   [ נצפה 4542 פעמים ]

מרכז אמריקה היא יבשת מופלאה בין ארה"ב לדרום אמריקה וגובלת בדרומה עם קולומביה. מדינות מרכז אמריקה הן מקסיקו,פנמה,קוסטה ריקה,הונדורס,בליז,ניקרגואה,אל סלבדור וגואטמלה.מדובר במדינות יפייפיות ביותר שבמהלך השנים יותר ויותר ישראלים פוקדים אותם ואף חלקם מחשיבים את טיולם זה ביבשת כטיול הגדול שלהם אחרי הצבא. מרכז אמריקה היא בהחלט מקום מצוין לעשות בו את הטיול אחרי הצבא. זהו מקום כל כך יפה שמציע אינספור של אטרקציות ודברים אחרים לעשות. חופי מקסיקו, הפארקים הלאומיים של קוסטה ריקה, חיי התרבות של גואטמלה, הצלילות בבליז והונדורס, אל סלבדור האותנטית ופנמה המקסימה הם בין המקומות היותר יפים שתראו בעולם, ללא ספק. יש לציין שאחד הדברים המייחדים ביותר של מרכז אמריקה הוא המחירים הזולים למטיילים כאשר את עלות הטיול והציוד הנלווה ניתן להוריד עם האפשריות שישנן היום בשוק ובפרט מוצרי יד שנייה ומכירות פומביות.

יד שנייה

כשאומרים 'מרכז אמריקה' רבים ישר עולה להם לראש 'חופים'. למען האמת, חופים הם חלק עיקרי מהטיול המקסים למרכז אמריקה. בין החופים היפים ביותר נמנים חופי קנקון, חופי פלאיה דל כרמן,חופי טולום,חופי פלאיה דל כרמן וחופי סן בלאס. הארבעה הראשונים ממוקמים בדרום מזרח מקסיקו ואילו סן בלאס הוא קבוצת איים בפנמה, מבין המרשימים בעולם, ממש באמצע הים הקאריבי. החופים מתאפיינים במי טורקיז - תכלת וחול לבן כשעצי קוקוס מתנוססים להם בחופים המדהימים הללו. החיים בחופים שמחים, בחלק גדול מהם תוכלו למצוא הרבה תיירים, שייקים, מוזיקה וחיים טובים. נספר לכם בעוד כמה מילים על איי סן בלאס - זהו ארכיפלג של 365 איים קטנטנים בטריטוריה של פנמה ומאוכלס על ידי אינדיאנים שחלקם הגדול אינו דובר אפילו ספרדית. הם גרים להם במין אוטונומיה וכפופים בעניינים מסוימים לפנמה. המקום נחשב כאטרקציית חובה בטיול ביבשת מרכז אמריקה ואין לפספס אותו.

אם אתם מחפשים עתיקות, מרכז אמריקה עונה על הקריטריון הזה ובגדול. מקסיקו היא מדינה מלאת עתיקות כשחלקן הן פרמידות, מקדשים, פסלים ועוד. הפירדמידות המפורסמות ביותר של מקסיקו ממוקמות בערים: פאלנקה, טולום וצ'יצ'ן איצה. המיוחד בטולום שהפרמידות ושאר העתיקות ממוקמים ממש סמוך לים המקסים והקאריבי של טולום. גם בגואטמלה נמצא לו אתר עתיקות מאוד ידוע במרכז אמריקה ובעולם כולו. האתר נמצא בטיקאל הסמוכה לעיר פלורס. גם קופאן שבהונדורס מציעה עתיקות מרשימות ביותר כשתוכי ארה מתעופפים להם באיזור. העתיקות גם הן מהוות נדבך חשוב לטיול ביבשת וחובה לפחות לבקר באתר אחד.

אפרט עכשיו על סיבה עיקרית נוספת בגינה מגיעים תיירים רבים לבקר במרכז אמריקה: בעלי חיים. בעלי חיים נפוצים בעיקר בקוסטה ריקה המלאה שמורות ופארקים לאומיים מאוד שמורים. אם תבקרו בקאוויטה או במנואל אנטוניו התיירותיים תוכלו למצוא אינספור קופים בשלל מינים. כמו כן, יש בהם גם את החיה המפורסמת של קוסטה ריקה - העצלן. העצלן היא חיה מאוד מוזרה ואיטית שרבים מתפעלים וממנה ומחפשים אחריה טיול שלם. צריך קצת מזל כדי לראות אותה אך ישנם סיכויים לא רעים בכלל. גם באיזור מונטוורדה תוכלו למצוא עצלנים שונים. ביקור בפארק הלאומי קורקובאדו יוביל אתכם למראה אדיר ועצום של בעלי חיים כמו קופים, דובי נמלים, דביבונים, טפירים, תוכים, כרישים ואולי גם פומות. זהו פארק לאומי מדבהים הרחק מההמון התיירותי הממוקם לגדות האוקיינוס השקט ומלא צמחייה סבוכה ההופכת אותו לג'ונגל מופלא. הביקור כאן הוא חוויה ואילו העושים את המסלול המלא - חובה לקחת עימם מדריך. פארק נוסף מפורסם בקוסטה ריקה הוא הפארק הלאומי טורטוגרו ובו עניין העיקר סובב סביב הצבים שבאים לקנן בחופי טורטוגרו בעונה. אלפי צבי ים נוהרים לחופים ומטילים את ביצהם, מראה נועז ומופלא ביותר. רבים נרתעים מלהגיע לטורטוגרו בגלל המחיר, אך העניין אכן שווה את זה. בהמשך הדיבור על קוסטה ריקה - לא לפספס את אטרקציית הקאנופי - אומגה מעל צמרות העצים. המקום המומלץ ביותר לעשות את הקאנופי הוא בעיירה מונטוורדה.

נעבור לתופעת טבע מוכרת ועושה שמות בעולם - הרי געש. בכל היבשת הקטנה הזו נמצאים להם הרי געש רבים כשחלקם עדיין פעילים והביקור והטיפוס בהם הוא חוויה בלתי נשכחת. הר הגעש המפורסם ביותר ממוקם בגואטמלה והוא נקרא 'פקאיה'. זהו הר געש פעיל וכשתגיעו אל נקודת שיא הטיפוס עבור התיירים תבחינו שתחת הסלעים שאתם דורכים יש לבה זרומת ורותחת. כמו כן , אתם תתפעלו מן זרם הלבה העצום שיזרום לידכם - חוויה בלתי נשכחת. ההגעה לכאן היא בסיור מאורגן. הר געש מפורסם נוסף נמצא לו בקוטסה ריקה והוא נקרא 'פואס'. הר געש זה נמצא כשעתיים נסיעה מבירת המדינה, סן חוזה. זהו הר געש פעיל הממקום בשמורה הנקראת על שמו ובנקודת התצפית תבחינו בעשן ובגופרית המבעבעים מלוע ההר. כל צבעי הנוף סביב מוסיפים הרבה לחוויה. עוד הרי געש נפוצים במרכז אמריקה: הר הגעש טחמולקו בגואטמלה, הרי הגעש באי אומטפה שבניקרגואה והר הגעש בארו קשה הטיפוס שבפנמה.

לגבי צלילות , המדינה הטובה ביותר לקורסי צלילה היא הונדורס משום שהשוניות בה הן מהיפות ביותר וללא ספק צלילות שם הן מהזולות ביותר שיש בכל מרכז אמריקה. מרכז הצלילה העיקרי בהונדורס נמצא באי אוטילה שעל הים הקאריבי בצפון הונדורס ואליו מגיעים ממעבורת שיוצאת מהעיר לה סייבה. במהלך הצלילות תראו אינספור דגים, ספינות טבועות, סוסי ים, צבי ים ואולי אולי גם כרישים. מדובר בחוויה יוצאת דופן. אם לא תעברו בהונדורס ישנן גם צלילות וקורסי צלילה מצוינים באיי בוקאס דל טורו בפנמה, האי קוסומל ואיסלה מוחרס במקסיקו, האי קולקר בבליז ואיי קורן המדהימים שבניקרגואה. אם כבר מדברים על איי קורן, מדובר על שני איים קטנים, האחד נקרא 'ביג קורן' והשני נקרא 'ליטל קורן' והם נקראים כך בגלל גדולם היחסי אחד לשני. אילו איים אותנטים ומקסימים בלב הים הקאריבי והחופים בהם הם מהמדהימים שיש.

אסכם ואומר, אל תפספסו את הטיול המקסים הזה ופרטים נוספים תוכלו למצוא במדריך המקיף ביותר והמעודכן ביותר בארץ למטייל במרכז אמריקה. יש במדריך זה פירוט על כל המקומות שתוכלו לבקר בהם, האטרקציות בכל מקום, מקומות לינה,תחבורה,מקומות בילוי ועוד. קישור למדריך מצורף מטה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב