דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פתרונות עתיידים להרחקת יונים 

מאת    [ 20/09/2010 ]

מילים במאמר: 332   [ נצפה 2284 פעמים ]

תחום הרחקת היונים בישראל מתפתח מאוד בשנים האחרונות, מהסיבה הברורה שאוכלוסיית היונים הולכת וגדלה וכמות מפגעי היונים גדלה גם כן. לפני 6 שנים היו בארץ אולי שלושה בעלי מקצוע שהתמחו בהרחקת יונים, כל השאר היו חברות הדברה שנתנו שירות בתחום הזה. היום לעומת זאת יש עשרות חברות ובעלי מקצוע המתמחים רק ביונים, וחברות ההדברה פיתחו נישה מיוחדת של יונים ומשקיעות בתחום משאבים רבים.

השיטות השונות להרחקת יונים כמעט זהות בין החברות ובעלי המקצוע, דוקרנים נגד יונים - למניעת נחיתת יונים על מרפסות, מרזבים, קצות מבנה ועוד. רשתות נגד יונים למניעת כניסת יונים למסתורי כביסה וגגות רעפים. כמעט כולם משתמשים באותן הרשתות ובאותם הדוקרנים, עם הבדלים קטנים באיכות ובמחיר.

אבל האם לא הגיע הזמן לחשוב יצירתי ולהתחיל לספק פתרונות מקוריים לבעיה, פתרונות שאינם רק מעולם החסימה ומניעת הגישה. ישנם כמה מוצרים פורצי דרך, למשל מכשירי אולטרא סוני ל הרחקת יונים. מכשירים אלו משמיעים תדרים המפריעים ליונים ובכך מגרשים אותם מאזור המפגע. הבעיה עם מכשירים אלו שהתדרים שמשמיעים ליונים מפריעים גם לבני אדם והמכשיר הופך מפגע יונים למפגע רעש. מוצר אחר הוא הדחלילים, יונים מפחדות מעורבים ולכן ישנם דחלילים בצורת עורבים הניתן להתקין ובכך למנוע כניסה לאזור המפגע. הבעיה עם דחלילים שבמידה וליונה יש יכולת לתצפת על מיקום הדחליל היא תבין עד מהרה שמדובר בבובה ולא בדבר האמיתי. ולכן דחליל עורב טוב להתקנה אך ורק באזורים מסוימים אליהם היונה חודרת רואה את העורב וישר בורחת. מקומות בהם אין לה יכולת לעמוד ולהסתכל זמן רב.

פתרונות מקוריים כמו בובת עיט המשמיע קול של עייט ועפה באוויר באופן קבוע ומגרשת יונים, או פיתרון כולל ומקיף כגון עיקור יונים ובכך עצירת הגידול הטבעי של האוכלוסייה. תחנות האכלה בפאתי הערים. תפישת יונים ומכירתם כבשר לאוכלוסיות מסוימות. כל אלו פתרונות טובים שמועד יישומם רחוק מן העין. ועד שייושמו נמשיך לסגור מסתורי כביסה ברשת ולהתקין דוקרנים. אבל אל ייאוש ככל שחולף הזמן הופכת בעיית היונים לגדולה וחמורה יותר וכמו כל דבר, לאחר שהרגע האחרון עובר, כולם מתעשתים ומוצאים את הדרך לפיתרון שניתן היה להגיע אליו כבר מזמן

 

ניר מובדלי מנכ"ל ובעלי חברת ירוק - הרחקת יונים ו הדברת מזיקים ויועץ המרכז לאיכות הסביבה. בעל ניסיון רב ומומחה בהתאמת פתרונות להרחקת יונים והדברת מזיקים ללקוחות עסקיים, מוסדיים ופרטיים. לקבלת ייעוץ חינם חייגו 1-800-222-662    




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב