דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דודי שמש-מה אנחנו בעצם יודעים עליהם 

מאת    [ 19/09/2010 ]

מילים במאמר: 456   [ נצפה 1995 פעמים ]

 

הקיץ עוד מעט מגיע לסיומו ועימו גם התקופה שבה יכולנו ליהנות ממים חמים בכל שעה ביממה. עם בוא החורף, קרני השמש לא יספיקו כדי לחמם את המים עבור כל בני המשפחה, ודודי השמש שלנו יעבדו שעות נוספות.

בימי הקיץ, המים מתחממים הודות לפעולתם של קולטי שמש , אשר ממירים את האנרגיה של קרני השמש לטובת חימום המים ללא כל צורך בעזרה חשמלית. בחורף, גוף החימום שמותקן בתוך כל דוד שמש מסייע בהשלמת המלאכה ומחמם את המים בהתאם לצרכים המשתנים של כל אחד מאיתנו. לכן בחודשי החורף אנו נדרשים להדליק את הדוד כדי שיהיו לנו מספיק מים חמים. וכאשר דודי השמש עובדים יותר, כך הם מועדים יותר לתקלות ולבעיות.

תקלות נפוצות בדודי שמש

אחת התקלות הנפוצות ביותר בתוך דודי שמש מקורה בגוף החימום. כאמור, תפקידו של גוף החימום הוא לחמם את המים שבדוד השמש כאשר קרינת השמש אינה חזקה או אינה מספקת כדי לחממם בעצמה. כאשר גוף החימום מתקלקל אנו נבחין במהרה שלדוד השמש נדרש זמן רב יותר כדי לחמם את המים, ו/או שהוא לא מצליח לחמם את המים כראוי. אם אתם מבחינים באחת מהבעיות הללו, סימן שצריך להחליף את גוף החימום של דוד השמש.

גוף החימום מאבד את יעילותו בעיקר בשל הצטברות אבנית סביבו. כיוון שבמים בישראל יש לא מעט אבנית, סביב כל גוף זר שיבוא עימם במגע יצטברו משקעי אבנית. כמו במכונת הכביסה ובקומקום החשמלי, כך גם בגוף החימום שבדוד השמש עלולים להצטבר משקעי אבנית אשר ימנעו ממנו לחמם כראוי את המים שבדוד. במקרים שכאלו, הפתרון היחידי הוא החלפת גוף החימום.

תחזוקת דודי שמש

דודי שמש אמורים לשרת אותנו נאמנה במשך זמן רב. עם תחזוקה נכונה, דוד שמש איכותי יכול לשמש אתכם בין 10 ל- 15 שנים לפחות. לכן, כדי להבטיח את יעילות עבודתו של דוד השמש חשוב להקפיד על מספר פעולות תחזוקה פשוטות. כך למשל, כדי למנוע תקלות הנובעות מבעיות בגוף החימום ניתן להתקין סביבו מתקן פלסטיק (המכונה "המאיץ הירוק"), שתפקידו למנוע את הצטברות האבנית סביב גוף החימום, מבלי לפגוע ביעילות ובמהירות של חימום המים. כאשר גוף החימום עובד כנדרש, אנו צורכים פחות חשמל (כיוון שאנו לא נאלצים להדליק את הדוד לזמן רב כדי לחמם את המים), וכפועל יוצא גם חוסכים בכסף.

עוד היבט של תחזוקת דודי שמש כולל גם ניקוי תקופתי של קולטי שמש. קולטי שמש, המוצבים על גג ביתנו, עלולים לצבור במשך הזמן לכלוך רב. אבק, חול, שאריות צבע או זפת ואפילו לשלשת ציפורים, כל אלו חוסמים את שטח הפנים של קולטי שמש ופוגמים ביעילות קליטת קרני השמש. ניקוי תקופתי של קולטי שמש  יאפשר להם לעבוד טוב יותר, לחמם את המים במהירות רבה יותר ולצרוך הרבה פחות חשמל.

 

לסיכום, לפני שהחורף יגיע ועימו יעלה גם השימוש בדודי שמש, מומלץ לבצע מספר פעולות תחזוקה פשוטות. מאחר ופעולות אלו דורשות התעסקות עם מערכת החשמל, כדאי ואף רצוי להיעזר בשירותיו של טכנאי מקצועי המתמחה בתיקון ובתחזוקה של דודי שמש.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב