דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שישה צעדים להעלות את ציון האיכות שלך בגוגל אדוורדס 

מאת    [ 19/09/2010 ]

מילים במאמר: 722   [ נצפה 4400 פעמים ]

שישה צעדים להעלות את ציון האיכות שלך בגוגל אדוורדס

ציון האיכות הוא מרכיב מאוד חשוב בחשבון האדוורדס שלך, שמום שהוא משפיע על מיקום המודעות שלך ועל המחיר המינימלי שתשלם עבור קליק. השילוב הזה יכול להיות ההבדל בין קמפיין רווחי שבין קמפיין שיפסיד הרבה כסף.

למה גוגל נותנת (יותר קל לי להתייחס לגוגל כאל אישה) בכלל ציון איכות? בגדול, המטרה של גוגל היא להבטיח שרק מודעות רלוונטיות יוצגו למשתמשים שלה בהתאם למונח שאותו חיפשו. תחשבו על זה ככה - גוגל נחשבת למנוע החיפוש האמין והפופולארי ביותר בעולם. אם גוגל לא הייתה אמינה, היא הייתה הופכת להיות פחות פופולארית ואז הייתה מפסידה כסף. ציון האיכות הוא הדרך של גוגל להבטיח את איכות המודעות המוצגות בה.

לפני שנדבר על הצעדים להעלות את ציון האיכות, בואו נבין קודם מה הם הגורמים שמשפיעים על ציות האיכות.


    • עקביות -  דבר ראשון שגוגל מחפשת הוא עקביות של קבוצות המילים בקמפיין שלך. האם המודעה שקשורה לקבוצת המילים רלוונטית לכל מילות החיפוש בקבוצה? חשוב מאוד לוודא שלא משנה איזה מילת חיפוש הקיש הלקוח (חשוב להתייחס לאדם שמחפש בגוגל כאל לקוח), המודעה תהיה רלוונטית לחיפוש שלו. לכן ההמלצה האישית שלי היא ליצור קבוצות מילים קטנות שיכילו רק את מילות החיפוש הרלוונטיות ביותר לחיפוש. בצורה כזו יהיה לך הרבה יותר קל ליצור מודעה שתתאים למילות החיפוש בקבוצת המילים.
    • היסטוריה - גורם נוסף שמשפיע על ציון האיכות שלך הוא ההיסטוריה של החשבון שלך, וכשאני אומר היסטוריה, אני מתכוון בעיקר לביצועי העבר של המודעות שלך. הגורם המשפיע ביותר על ביצועי המודעות שלך הוא יחס ההקלקה. ככל שיחס ההקלקה גבוה יותר, סימן שהמודעה הייתה יותר רלוונטית למונח שחיפש הלקוח וציון האיכות שלך יעלה. מחקרים קובעים כי יחס ההקלקה שלך יעלה בממוצע בכ-38% אם תכניס את מילת החיפוש למודעה!
    יש לך אפשרות להשתמש בהכנסת מילת חיפוש דינמית למודעה (אני אדבר על זה במאמר אחר), או פשוט לעשות רוטציה בין מילות חיפוש שתבחר להכניס למודעות שלך. לאחר שיש לך מספיק נתונים, כדאי להפיק דוחות ביצועים (מנועי הדוחות של גוגל פשוט מעולים ויתנו לך תמונה מעולה של הביצועים) ולראות איזה מודעות נתנו את הביצועים הטובים ביותר. יש לעצור את המודעות עם הביצועים הפחות טובים ולהכניס מודעות חדשות. אני ממליץ אף פעם לא למחוק מודעות, וזאת כדי לשמור על ההיסטוריה של החשבון.
    • רלוונטיות של עמוד הנחיתה - הגורם השלישי שמשפיע על ציון האיכות שלך הוא הרלוונטיות של עמוד הנחיתה שאליו מגיע הלקוח למונח שאותו חיפש. גוגל רוצה לראות שעמוד הנחיתה שלך רלוונטי בצורה עקבית לחיפוש של הלקוח. צריך לוודא שמילת החיפוש תופיע בדף הנחיתה ושהוא יהיה רלוונטי למודעה שמפנה אליו.

ישנם עוד גורמים לא ידועים שמשפיעים על ציון האיכות שלך, והם לא ידועים כי גוגל לא רוצה לחשוף את האלגוריתם שלה (בחורה מסתורית ללא ספק).  מבחינתנו, מספיק להתייחס לשלושת הגורמים למעלה כדי להשפיע על ציון האיכות שלנו.

אחרי שהבנו מה זה ציון איכות ומה הם שלושת הגורמים העיקריים שמשפיעים עליו, להלן שישה צעדים להעלות את ציון האיכות שלך בגוגל אדוורדס:

1.      מילת החיפוש במודעה - כבר כתבתי על זה למעלה, אבל הכנסת מילת החיפוש למודעה תעלה את יחס ההקלקה שלך באופן משמעותי (38%) וקל וחומר גם את ציון האיכות שלך.

2.      קבוצות מילים קטנות ורלוונטיות - בניית קבוצות מילים קטנות עם כמות קטנה של מילות חיפוש רלוונטיות בלבד לנושא הקבוצה, תעזור לך ליצור מודעות מאוד רלוונטיות למונח החיפוש שהלקוח חיפש. לא רק שזה יגדיל באופן משמעותי את יחס ההקלקה על המודעות שלך, זה גם יעזור לגוגל לתת לך ציון איכות גבוה ויקל עליך לנהל לנהל את הקמפיין שלך.

3.      הכנסת מילות החיפוש לדף הנחיתה - הכנסת מילות החיפוש לדף הנחיתה תעזור לגוגל  להבין שדף הנחיתה שלך רלוונטי למודעה ולמילת החיפוש. כאן תעזור לך יצירת קבוצות המילים הקטנות מסעיף 2, כי לא יהיו לך הרבה מילות חיפוש להכניס.

4.      יצירת דף נחיתה נפרד לכל קבוצת מילים - נכון, זה דורש השקעה, אבל התמורה שתקבל עבור צעד זה היא אדירה. דפי הנחיתה שלך יהיו מאוד רלוונטיים למודעות שלך ולמילות החיפוש וגוגל תאהב אותך (וכפי שאנחנו יודעים מאוד לא קל לקבל אהבה מגוגל).

5.      יצירת קבוצת מילים נפרדת לטעויות כתיב - באופן כללי מילות חיפוש עם טעיות כתיב יקבלו ציון איכות נמוך כי לא יהיה בהן שימוש במודעות ובדפי הנחיתה. ע"י יצירת קבוצת מילים נפרדת לטעויות הכתיב אנחנו מוודאים שמילים אלו לא יפגעו בציון איכות של קבוצות מילים אחרות.

6.      תשומת לב לסוג ההתאמה - בעת יצירת קבוצות המילים חשוב להתייחס לכל סוגי ההתאמה של מילות החיפוש - שלילי, רחב, ביטוי ומדויק.

במאמרים הקרובים ארחיב עוד על כל החידושים האחרונים בגוגל אדוורדס ובכלל על הפירסום באינטרנט.  

 

 

ג'קי וידל (Jack Vidal) הוא מומחה בינלאומי לשיווק באינטרנט, קידום אתרים וקידום ממומן בגוגל (Google Adwords Certified Professional). 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב