דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית שאן ושיקומה האקולוגי 

מאת    [ 06/05/2007 ]

מילים במאמר: 532   [ נצפה 4250 פעמים ]

מיזה כשנה יושבים יחד תושבי העיר בית שאן יחד עם נציגי הקיבוצים הסמוכים ודנים בפיתוח העמק על בסיס טיהור אקולוגי חוצה גבולות בשותפות עם הממלכה הירדנית השכנה.

מי שיתבונן בחבורה הזאת בטח יגיד בגיחוך, חולמים. אבל מיזם אחד שהתחיל ברעיון מבריק של ידידי כדור הארץ בשיתוף פעולה של נציגי הרשויות הסמוכות לעמק הירדן משני צידיו כבר נחתם במעמד ראשי הרשויות יוסי ורדי ועבדאללה סלמן, האמנם נשמע קצת מוזר כי בשעה שממשלת ישראל ניהלה את מלחמת לבנון השנייה הודיעו האנשים בעמק משני צידיו של הגבול איך מציפים במים בועה של שלום. מילים של חלון הזדמנויות או צוהר לשלום לא מעסיקות את ידידי כדור הארץ, שם הצופן הוא "ירוק" ואם כבר ירוק אז בואו נעשה גם תיירות ואם כבר תיירות אז ישוקם נהר הירדן ואם נשקם ונשתף פעולה אז יהיה לנו גם שלום, אף אחד לא יצליח לעצור את אביעד שר שלום. דיברנו על חולמים? אז בואו לחלום יחד עם ידידי כדור הארץ, אבל תזכרו! חלומות לפעמים גם מתגשמים.

על מה עדיין לא חלמו תושבי בית שאן?
נחל האסי חוצה את העיר בית שאן על זה בוודאי לא חלמתם!
מי האסי שזרמו בתקופות הקדומות לבית שאן מילאו את המרחצאות וקישטו את המזרקות במרכז העיר הרומית עלו לשולחן הדיונים בקיבוץ גשר המארח את המפגש, אביעד שר שלום מתכנן סביבתי העלה כאחת האפשרויות תוכנית, מי האסי (סחנה) שזרמו בעבר בתוך העיר בית שאן יהיו נושא לדיון במפגשים של ידידי כדור הארץ, חלום? לך תדע!

ישנם כאלה שיגידו עברנו את זה עוד בתקופתו של קינן שהבטיח אגם ברבורים בנאומיו על במת העצמאות של גן הבנים. אבל במפגשים שמארגנים ידידי כדור הארץ בבית שאן ובקיבוץ גשר ניתן לזהות בקלות את הנחישות בה פועלים ידידנו! לא אחת היסו ידידנו את הסקפטיים שבחבורה והחזירו אותם אל הדרך להאמין שאפשר.
אביעד שר שלום, מתכנן סביבה ידידותית, יזכיר לנו שפקידים הנושאים בתפקידי מפתח במדינה מתעייפים להגיע עד עמק בית שאן, יוצא מכך שמשאבים היכולים להיות מופנים לשיקום נחל חרוד או נהר הירדן נזנחים או מופנים למרכז הארץ.
למה להם כן ולי לא? זאת בהחלט שאלה מתבקשת! אך יש כאן מישהו שטורח להזכיר לנו שהמשאבים או הדרך לשיקומו של נחל חרוד יעלה לסדר היום רק אם מישהו יבקש ילחץ.
במגירתו של גקי לוי ראש עיריית בית שאן (גדל ברחוב אשתורי הפרחי בשכונת אליהו) מונחת תוכנית גרנדיוזית להשבת המים של בית שאן הקמת אגם או נחל או אולי משהו שמזכיר את גדותיו של נחל האסי בניר דוד.
הרשות המקומית עדיין לא פרסמה מאומה בנושא זה, הפוליטיקאים הנוכחיים יודעים שהבטחות חסרות בסיס לבוחריהם לא ייטיבו עימם ולכן הם נזהרים.

ידידנו מכדור הארץ העלו נושא זה כאחת האפשרויות להשיב לנחל חרוד את המים.
איציק רחמים תושב בית שאן, דמיינו לעצמכם את האסי שזורם בניר דוד ממשיך לתוך העיר בית שאן ומשני צידי הנחל צימרים מסעדות חנויות. המפגשים בין בני הקיבוצים לתושבי בית שאן בנושאי מיזמי התיירות תתרום לענף ותוביל את העמק כולו לשגשוג.

אביעד שר שלום,בריכות הדגים של קיבוצים השכנים לבית שאן מזהמים פחות אך מדיפים ריח רע מנחל חרוד, ומיזמים כאלה בין תושבי האזור לתושבים מבית שאן ישיבו את נחל חרוד לקדמותו ויסייעו להוביל משקעים טהורים לנהר הירדן.
אז אם תחת כותרות פוליטיות זה לא הלך לנו עד היום אז הנה ניתנה לנו הזדמנות ירוקה להשיב את הסיסמא יחד עם הקיבוצים השכנים 'העמק הוא חלום'


המאמר הועלה בחסות: צוף הגברה כריזה ותאורת במה 050.4620171
הכותב מדריך וחוקר תולדות העיר בית שאן הקדומה והעכשווית וחבר בפרוייקט גן קהילה רשות הטבע והגנים ועיריית בית שאן



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב