דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שערים חשמליים 

מאת    [ 16/09/2010 ]

מילים במאמר: 585   [ נצפה 2309 פעמים ]

שערים חשמליים

 

שערים חשמליים, אשר בעבר היו נפוצים רק באתרים עסקיים, מסחריים, תעשייתיים וצבאיים, התפשטו בשנים האחרונות, וכיום ניתן למצוא שערים חשמליים ומחסומים חשמליים בכל פינה, גם בשימוש בקרב לקוחות פרטיים. השימוש הנפוץ ביותר לשער חשמלי בימינו, בכלל, ובקרב לקוחות פרטיים בפרט הינו לוויסות הכניסה והיציאה מחניות ומחניונים. הבחירה בין שער חשמלי ובין מחסום חשמלי מתבצעת בהתאם לדרישות הלקוח ולצורכי האבטחה שלו.

 

כיצד פועלים שערים חשמליים

שערים חשמליים, ולמעשה גם מחסומים חשמליים, מורכבים ככלל ממספר חלקים בסיסיים:

דלתות השער – כנף אחת או שתיים, ובמקרה של מחסומים חשמליים – זרוע או שתיים, שזהו החלק הנע, המופקד על וויסות התנועה.

 

ציר או צירים – לשערים בכלל ולשערים חשמליים בפרט, יש מספר צירים אפשריים, כאשר יש שערים חשמליים אשר נפתחים בתנועה על ציר אנכי סיבובי, כמו וישרים של מכונית; שערים הנפתחים על ציר אנכי ישר, מעלה ומטה; שערים הנפתחים על ציר אופקי סיבובי, כמו דלת ושערים הנפתחים על ציר אופקי ישר, כמו חלונות ויטרינה או כמו הדלתות בסדרת המדע בדיוני, "מסע בין כוכבים". אופן הפתיחה הדרוש נקבע לפי תנאי השטח ולפי הדרישות שלשמן מותקן שער חשמלי. אופן הפתיחה הוא גם אשר יקבע את סוג הציר שיותקן.

 

צירים של שערים חשמליים צריכים להיות מסוגלים לעמוד בעומס רב של עבודה, וכן, עליהם להיות חזקים דיו על מנת לשאת את משקלן של כנפי השער או של זרועות המחסום. בשל התנועה המונוטונית והתכופה, צירים של שערים חשמליים הם מן החלקים אשר סופגים את השחיקה המרובה ביותר, והם דורשים אחזקה שוטפת ותיקונים. צירים מקולקלים יכולים להסב נזק לשער או למחסום חניה ואף להוות מפגע בטיחותי לרכוש ולאדם, בשל הסכנה כי הצירים יתנתקו והשער ייפול ממקומו.

 

מנוע חשמלי – המנוע החשמלי מחובר בצידו האחד לצירים של שערים חשמליים ומחסומים חשמליים ובצידו השני לתיבת השליטה. המנוע החשמלי מופקד על שינוע כנפי השער לפי הצורך. למעשה, המנוע החשמלי הוא אשר מחליף את תפקידו של האדם בפתיחת השער ומאפשר פתיחה וסגירה של שערים, ללא מגע יד אדם, ולעתים, אף ללא נוכחותו. כמו הצירים, גם על מנועים חשמליים להיות חזקים דיו, על מנת להניף את כנפי השער ולהניען. על המנוע החשמלי להתאים לשער ולהיות מווסת במיוחד עבורו. הדבר שקול לפתיחה וסגירה ידנית של שערים. ידיים חלשות מדי, לא יצליחו לפתוח או לסגור את השער, או שיעשו זאת באיטיות מטריפה. לעומתן, ידיים חזקות מדי, עלולות לפתוח את השער בעוצמה כה רבה שהשער יינזק ואולי אף ייפגע בעוברים והשבים דרכו. זאת אחת הסיבות בגינן שערים חשמליים מזמינים רק מחברות מסודרות ואמינות.

 

כמו הצירים, גם מנועים חשמליים מיועדים לעמוד בעומסי עבודה כבירים ובתנועה מונוטונית במשך שעות ארוכות. לפיכך, כמו הצירים, גם מנועים חשמליים, המהווים את ליבו של שער חשמלי, חשופים לשחיקה רבה ודורשים תחזוקה הולמת ואף תיקונים של תקלות המתהוות, כדי לשמור על פעילותם התקינה של שערים חשמליים ומחסומי חניה.

 

תיבת בקרה – אם דלתות השער הן הגפיים של שערים חשמליים, הצירים הם המפרקים המאפשרים את תנועתם והמנועים החשמליים הם הלב המעניק למנגנון את כוחו, הרי שתיבת הבקרה היא המוח. תיבת הבקרה היא זו אשר מקבלת פקודה (קלט), באופן ידני או אלחוטי, לפתוח את השער החשמלי או לסגור אותו. תיבת הבקרה יכולה להיות מקושרת אל השער באופן קווי או באופן אלחוטי. כמו כן, יכולה התיבה להיות ממוקמת בגוף השער החשמלי עצמו, ולקבל את הפקודות באמצעות שלט רחוק, ובמקרים מסוימים, גם באמצעות מכשיר סלולארי המשמש כשלט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב