דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לסוף שבוע בברלין: מה אפשר להספיק לראות בשלושה ימים במינימום הוצאות 

מאת    [ 15/09/2010 ]

מילים במאמר: 1227   [ נצפה 27155 פעמים ]

חופשת סוף שבוע בברלין פירושה שלושה ימים, הכוללים טיסה הלוך-חזור, או רק הלוך אם מתכננים להמשיך משם למקום אחר, וזמן מבוזבז על נסיעות מנמל התעופה למלון ובחזרה. כמה עצות יעזרו לכם לתכנן את הזמן שנותר.   

קודם כל, כדאי לקרוא חומר רקע על העיר. הכנת הרקע לטיול תחסוך לכם חצי מהעבודה. את הכנת הרקע תוכלו לעשות – חינם אין כסף! – אם תקישו כאן.

זה יכול לחסוך לכם זמן יקר של החלטות איזה חלק של העיר מוצא חן בעיניכם יותר, מה לראות ומה לא לראות. אתם חייבים לבלוע את ה"גלולה המרה" לעולם לא תוכלו לראות הכול בשלושה ימים, גם לא בשבוע! ברלין היא עיר גדולה מאד (פי שלושה מפריס, למשל), ומספר האטרקציות שלה רב. אם תפנימו את העובדה הזאת, ישתחרר כל הלחץ, ותוכלו להתפנות לבילוי והנאה. 

תחבורה ציבורית – כמו שצריך

הבעיה העיקרית שהמבקר בברלין נתקל בה היא שאין בה "מרכז קלסי" לקניות, או רובע בילויים או רובע יפה יותר מכל השאר. הכניסו לראשכם כבר עכשיו גם את העובדה ה"מצערת הזאת", ותמנעו מעצמכם תסכול מיותר.

מסקנה ראשונה ממה שנאמר עד כה היא שבכלל לא משנה היכן לנים בברלין, בתנאי שהמקום אינו בשולי העיר או מחוץ לגבולותיה. הרי ממילא זמנכם מוגבל, ומה שתוכלו להשיג הוא בילוי מהנה. וכאן נכנסת לפעולה התחבורה הציבורית. 

בברלין יש כ-1700 קילומטר קווי אוטובוס, כ-300 ק"מ קווי חשמלית וכ-500 ק"מ קווי רכבת תחתית ורכבת עירונית. אפשר להגיע בהם מכל מקום לכל מקום בקלות ובזול. לא צריך לפסוח אפילו על חיי הלילה הסוערים. אין בעיה של חזרה למלון. התחבורה הציבורית פועלת 24 שעות ביממה. אמנם התדירות של הרכבת התחתית והעירונית נמוכה יותר מאשר ביום, אך קווי לילה מיוחדים של אוטובוסים ממלאים את החסר.

היכן לנים? מה עושים?  

מכאן שלא חייבים להזמין מלון ממש בלב העיר (מחירי הלינה שם גבוהים יחסית). ואכן מומלץ לחפש מלון ברבעים הסמוכים - קרויצברג, שונברג,שרלוטנבורג, פרידריכסהאין, וכיוצא באלה. הדבר היחיד שחייבים לוודא הוא שיש תחנת U-Bahn או S-bahn.ליד המלון.

בעזרת מפות גוגל ואתר חברת התחבורה הציבורית BVG  תוכלו להתמצא בקלות, לתכנן זמנים ולקבל תחושה על גודלה של העיר. וזה כאמור חשוב במיוחד אם מה שעומד לרשותכם הוא רק סוף שבוע. ומכיוון שמה שאתם אמורים לעשות הוא ליהנות, מומלץ לכם להתמקד במה שאתם "הכי" רוצים לעשות. החליטו, למשל, כבר עתה על מוזיאון אחד או שניים, שאתם חושבים שהם מעניינים.     

הטיול נטו מתחיל לאחר שהתמקמתם המלון. מה עושים כעת? אם אתם עומדים לפני שעות הערב, ואינכם מתכננים לצאת לבילוי פרוע (ובברלין יש חיי לילה מכל מין וסוג), אלא רוצים לחסוך כוחות כדי לראות משהו למחרת בבוקר, כדאי לכם לבקר באטרקציה אחת או שתיים הקרובות ללבכם. לדוגמה, גלריית איסט-סייד, שברובע פרידריכסהאין.

גלריית איסט-סייד היא השריד הארוך ביותר שנותר מחומת ברלין, יותר מקילומטר. היא מעוטרת לכל אורכה בציורים של אמנים מרחבי העולם. בוודאי כבר נתקלתם בציור הידוע של ברז'נייב המתנשק עם הונקר.

היכן אוכלים? היכן מבלים?

לאחר הביקור (לא עולה כסף), אפשר לרדת לרכבת התחתית בתחנה הסמוכה ולנסוע בקו 1 עד תחנת מרינגדאם (Mehringdamm). אפשר לטייל שם בנחת ברחוב ברגמן (Bergmannstrasse), רחוב יפה עם בתי קפה וברים, ולאכול ארוחת ערב טובה.ואם אתם ציפורי לילה, נסו את מועדון SO36  או Watergate (נוסעים בקו 1 של הרכבת התחתית לתחנת שלזישן טור (Schlesischen Tor).

היום השני הוא היום המכריע. צריך להספיק לראות בו "כמה שיותר", אבל לא לשכוח לחסוך שוב אנרגיות לערב. את המחצית הראשונה של היום מקדישים לסיור פנורמי בברלין.

רוב האטרקציות – במחיר כרטיס אוטובוס

אין צורך לעלות על אוטובוס תיירים שבקושי רואים ממנו משהו, ולהשקיע 20 אירו. עדיפה בהרבה התחבורה הציבורית. בברלין יש שני קווי אוטובוס, 100 ו-200 וקו רכבת עירונית, שמאפשרים לראות כמעט כל אטרקציה חשובה בברלין, וגם לבקר בה.       

ברכבת העירונית (S-bahn) אפשר לנסוע במסילת הטבעת (רינגבאן) המקיפה תוך שעה את הרבעים המרכזיים של העיר לאורך 37 קילומטר. המסלול עובר ליד רובע הגנים והשגרירויות טירגרטן, עמוד הניצחון, קרית הממשל ואי המוזיאונים.  

קווי האוטובוס 100 ו-200 נוסעים מתחנת הרכבת צואולוגישר גרטן (גן החיות) עד אלכסנדר פלאץ (כיכר אלכסנדר), ובחזרה. המסלולים שלהם שונים בקטעים מסוימים זה מזה. תמורת כרטיס נסיעה אחד אפשר לראות אתרים רבים. יורדים בתחנה, מבקרים כמה שרוצים, וחוזרים ועולים על אוטובוס אחר באותו קו. קו 100 עובר למשל ליד כנסיית הזיכרון, שער ברנדנבורג, אונטר דן לינדן, פרידריכשטראסה.

קו 200 מביא אתכם גם לפורום התרבות וככר פוטסדאם.

המלצות על אתרים

מכל מקום אל תשכחו לרדת בדרך באי המוזיאונים. ביקור במוזיאון פרגמון יעשה לכם את היום.

לאחר שירדתם סופית מהאוטובוס בכיכר אלכסנדר, והתפעלתם משעון הזמן העולמי שבמרכזה, מומלץ ללכת ברגל למתחם הסמוך שוק האקה (האקשה מרקט). תמצאו שם את "חצרות האקה", דוגמה יפה למבני החצרות הקלסיים של ברלין. בשוק האקה תוכל למצוא הרבה בוטיקים וחנויות קטנות - תחליף לא רע לקניונים ולחנויות המותגים. ואפשר גם לעשות הפסקת קפה במקום.

משוק האקה מוצע לעשות טיול קצת יותר ארוך ברגל לשכונה הציורית פרנצלאואר ברג. תוכלו לשוטט שם בין בתי הקפה, המסעדות וגני הבירה, חנויות האופנה הקטנות והגלריות, ואפילו בית הכנסת המעניין.

ומה אוכלים בערב? בברלין יש כל כך הרבה מסעדות טובות, שפשוט אי אפשר להמליץ על אחת מהן. הכול תלוי בטעם ובכיס. תוכלו תמיד לשאול במלון שלכם היכן כדאי לאכול בקרבת מקום. גם הברים, מועדוני הלילה והדיסקוטקים, או לחלופין בתי הקולנוע והתיאטראות רבים מאד, וכדאי להכין כתובות מראש.    

היום האחרון, וקצת מידע על מחירי כרטיסים

הגענו ליום השלישי. אם נשאר זמן עד להמראה, מומלץ להשלים את כל מה שהחסרתם בקניות, או לא הצלחתם לעשות עד עכשיו. אם הייתם חרוצים במיוחד, ולא החמצתם כלום, צאו לשיט קצר על הנהר שפרה. ספינה יוצאת פעמיים בשעה מהמעגן בגשר מולטקה (Moltkebruecke).  

טוב לדעת: כרטיס רגיל לנסיעה בתחבורה הציבורית עולה 2.10 אירו (נכון לספטמבר 2010. אגב המחירים כמעט אינם משתנים). הכרטיס טוב לכל אזור מרכז העיר, ובכל סוגי התחבורה – רכבת תחתית, עירונית, אוטובוס וחשמלית.

אפשר לקנות כרטיס שתוקפו ל-24 שעות ב-6.10 אירו. את הזמן מודדים לא מרגע קניית הכרטיס בקופה אלא מרגע החתמתו באחד מכלי התחבורה הנ"ל (באוטובוס עושה זאת הנהג, אבל ברכבת התחתית או העירונית עליכם להעביר את הכרטיס במתקן האדום הקטן העומד על הרציף (עשיתם זאת פעם אחת? זה מספיק עד שיפוג תוקף הכרטיס).

כרטיס ל-7 ימים עולה 26.20 אירו. כרטיס חד-יומי לקבוצה קטנה (עד 5 אנשים – לא חייבים להיות קרובי משפחה) עולה 15.90 אירו. ויש כרטיס לתיירים הקרוי  Berlin Welcome Card. הוא עולה 22.90 אירו ומאפשר לנסוע 72 שעות בלא הגבלה בכל כלי התחבורה הציבורית, בנוסף על הנחות גדולות ביותר ממאה אטרקציות לתיירים.  

עוד הרבה עצות, מסלולי טיולים, וחומר רקע על ברלין ועל מקומות אחרים בגרמניה, תוכלו למצוא באתר שלי. קליק כאן.           




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב