דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יצירתיות: מיתוג ושיווק יצירתי - עשה זאת בעצמך! 

מאת    [ 14/09/2010 ]

מילים במאמר: 1250   [ נצפה 2701 פעמים ]

איך עושים רייטינג? "מיתוג ושיווק יצירתי" - עשה זאת בעצמך!

  הרבה אנשים שאלו אותי איך ממציאים רעיון יצירתי, איך מפתחים תוכן שיוצר רייטינג בטלוויזיה, איך אפשר לקדם את עצמנו בגוגל בחינם  או איך יוצרים גימיק קריאטיבי שיביא באינטרנט לחשיפה, לתגובות וללקוחות.

 

איך עושים את זה?

 

הינה 5 הכללים שיעשו לכן את העבודה: 

כלל ראשון:

~~~~~~~

  

להקשיב לקהל היעד

 

לא מספיק לקרוא דוחות של "פוקוס גרופ". חייבים להיות שם, לדובב, להקשיב לתשובות. לגשת אל קהל היעד שלנו בכל מקום שבו הוא נמצא, ברחוב, בקניון. לשאול שאלות פתוחות שאין לנו מושג מה יענו עליהן. להסכים להיות מופתעים לטוב ולרע.

  

בפרויקטים בהם עבדתי מול מנהלי שיווק בכירים בפרטנר ובפרויקטים עבור חברות אינטרנט שונות שהזמינו ממני בדיקת שוק, הגעתי לתוצאות שזכו למחמאות. למה? כי עשיתי בדיוק את מה שכתוב כאן, הסתובבתי בקניונים, באוניברסיטה, בבתי קפה נגשתי לאנשים ודובבתי אותם. במוצרים ושירותים שקשורים לרשתות חברתיות או להפצה וירלית הכלל שמצאתי הוא שכולם יעשו מה שהבחורות הכי יפות יעשו, לכן רצוי לגשת לבנות יפות בגילאים של קהלי היעד שהמוצר שלכם פונה אליו. תמיד רצוי לגשת אל קבוצה, כלומר אל בחורה יפה שנמצאת עם חברה, עם מספר חברות או עם קבוצה של בנים ובנות. אתם צריכים להמציא לעצמכם משפט פתיחה אמיתי, נכון ומשכנע ולהתאמן עליו. משפט הפתיחה שלי, אני נגשת, ואומרת להם: "שלום, שמי סיגל, עשיתי שעשועוני טלוויזיה מצליחים לערוץ 2 ואני עובדת עכשיו על מוצר מדהים, ורציתי לשאול אתכם כמה שאלות, אפשר?" כמעט תמיד אנשים מסכימים לענות.

  

 

כלל שני:

~~~~~

 

  

לא תמיד צריך להמציא את הגלגל, לרוב מספיק לקחת כמה גלגלים טובים ולהפוך אותם לעגלה שאיתה אפשר לדחוף דברים קדימה.

 

תלמדו מה יש בשוק. איך המתחרים פועלים. עשו ניתוח והבינו מה הם עושים נכון. מה עובד. מה הנקודות החזקות ואיפה אפשר אולי לשפר.

 

לדוגמא: מיכל ינאי פנתה אלי בתקופה שבה הנחתה בערוץ הילדים ונחשבה "מלכת הילדים" ובסודי סודות סיפרה לי שפנו אליה מערוץ 2 והיא צריכה פיצוח לשעשועון טלוויזיה לילדים לשבת בבוקר.

הרייטינג במשבצת השידור היה 5-7%

היעד שהציבו בפני היה להגיע ל: 9-10%

ובפועל הגענו והתייצבנו על רייטינג של 14-15%.

לפורמט המנצח הזה קראנו "הקרנבל של מיכל"

 

ביציאה לדרך עשיתי בדיוק את מה שכתוב כאן בכלל הראשון - ישבתי ולמדתי וניתחתי את שעשועוני הטלוויזיה המצליחים בעולם לילדים. כתבתי לעצמי את כל הדברים המוצלחים ואת מה שנראה לי שעובד פחות, ואת מה שאפשר אולי לשפר.

 

כלל שלישי:

~~~~~~~

לשאול את עצמנו את שלושת השאלות החשובות ביותר

 

השאלות (1) מה מלהיב את קהל היעד? (2) מה הצורך הפסיכולוגי, החברתי או צורך אחר שהמוצר נותן לו מענה? (3) הי הזהות המותגית כלומר מה המתנה הייחודית שהמוצר שלנו מעניק לקהל היעד?

 

במקרה של מיכל ינאי שאלתי את עצמי - למה ילדים כל כך אוהבים אותה?

יש הרבה בחורות בלונדיניות כישרוניות. אז מה מיוחד בה?

 

חלק אחד של התשובה היה ברור לי מיד ואמרת למיכל שיש לה מרכיב של "קצפת" המון אנרגיה והמון מתיקות. היא התלהבה מהתשובה, ולתוכנית הבאה שלה היא באמת קראה "קצפת".

 

אבל היה לי ברור שיש שם יותר מזה. המשכתי במחקר שלי, מראיינת ומקשיבה לקהל היעד ומהר מאוד הבנתי שהשאלה היא: למה ילדים אוהבים אותה וההורים שלהם ממש לא.

 

ראיינתי ילדים שהגיעו למופעים ולהצגות שלה, וילדים שנפגשו איתה ואז ראיתי את התשובה. למיכל ינאי באמת אכפת מילדים. היא רואה את ההערצה שלהם כמתנה מאלוהים, ומאמינה שזה מחייב אותה להתאמץ ככל האפשר כדי לסייע לכל אחד מהם כמיטב יכולתה. והבנתי שילדים קולטים את האכפתיות הזו כאמיתית ורוב ההורים חושבים שזה מזויף, שזה שקר. 

 

האכפתיות הזו - היא הזהות המותגית של מיכל. זאת המתנה האמיתי שהיא מביאה. זה מה שמרגש את הילדים ונותן להם להרגיש שהם לא לבד, כי מיכל שם ואכפת לה היא תנסה לעזור להם.

 

זאת התשובה שהבאתי לצוות ומכאן בנינו את הפורמט. בנינו באולפן את החדר של מיכל שאליו מגיעים ילדים בשבת בבוקר ומספרים לה על הבעיות שלהם והיא עוזרת להם ואז מזמינה אותם להצטרף אליה ל"קרנבל של מיכל"

 

 

כלל רביעי:

~~~~~~~

תשווקו רק דברים שאתם מאמינים בהם

 

כולם יודעים ששיווק טוב יכול למכור אפילו מוצר בינוני, אך מי שרוצה להגיע לתוצאות טובות לזמן ארוך צריך לא להתפשר ולקדם רק שירותים מוצרים או אנשים שהוא באמת מאמינים בו. עיסוק בחומר איכותי ממריץ את היצירתיות שלכם.

לדוגמא, פנתה אלי מרפאה שאמנית מופלאה, ציפור אש הרון,  שפגשתי באחד הפסטיבלים. ראיתי הוכחות לכך שהיכולות והתוצאות שאליהן היא מגיעה הן יוצאות מגדר הרגיל.

 

איך משווקים מוצר מעולה בתקציב שיווקי ששואף לאפס?

 

רשתות חברתיות נותנות כאן מענה טוב, בתנאי שבאים עם רעיון יצירתי שמביא לחשיפה, לתגובות וללקוחות.

 

כל שיחה עם השאמנית הזו היא חוויה מלאת תובנות. בעקבות אחת השיחות המצאתי עבורה את הקבוצה "רצות עם זאבים", תוך יום היו בקבוצה 100 אנשים ותוך שלושה חודשים יש בקבוצה הזו יותר מ 500 אנשים.

 

לקראת "פסטיבל שאקטי" פסטיבל הנשים שהתקיים ביוני יצרנו אירוע בפייסבוק שמזמין לסדנא שלה במהלך הפסטיבל . אירוע שאליו נרשמו יותר מ-100 איש. התועלת היתה לא רק הגדלת מספר המשתתפים בסדנאות שלה במהלך הפסטיבל אלא גם הגדלה מסיבית של רשימות התפוצה והמיילים של אנשים המהווים קהל יעד עתידי.

 

ולכל מי ששואל איך הופכים אישורים לאירוע בפייסבוק לקשר במייל התשובה היא שיש להזמין את כל מי שנרשם לאירוע שלך להיות מחבריך, ואז אפשר להיכנס לעמוד של החבר, וברוב המקרים המייל שמשתמש סיפק בהרשמה גלוי לכל מי שמוגדר בפייסבוק כחבר שלו. יש לשלוח מייל אישי ולשאול אם אפשר להודיע על מפגשים בעתיד. וכשהמיתוג טוב מגיעים לתוצאות מצוינות.

 

 

נחמד לראות את התוצאות בפועל. לרוב בעקבות פסטיבל נרשמו אצלה ל"מסע ריפוי שמאני פרטי"  בערך 2-3 נשים, הפעם נרשמו עשר. בנוסף, מייד לאחר הפסטיבל פרסמנו בפייסבוק שתי סדנאות בתשלום שאליהן הגיעו יותר מעשרים נשים שנחשפו אליה ומעוניינות להמשיך בתהליך.

 

כלל חמישי:

~~~~~~~

תיהנו מהדרך ואל תשכחו שזה רק משחק

 

שחקן כדורגל יכול להלחם על גול כאילו חייו תלויים בזה, ובכל זאת, נראה ששחקני הכדורגל הטובים ביותר הם אלו שמצליחים בו זמנית גם לזכור שזה רק משחק.

ביום יום שלנו, בעסקים, אנחנו שוכחים שזה רק משחק. כשאנחנו נלחצים היצירתיות בורחת, ושאנחנו זוכרים לצחוק ולהנות היא חוזרת אלינו הביתה. תרשו לעצמכם לכייף ולהיות ילדים.

 

דוגמא לכלל הזה: פנתה אלי חניתה שושן, בעלת רקורד מרשים מאוד כמנהלת שיווק בכירה בחברות מובילות והיום הבעלים של חברת טופ-מרקטינג המספקת ליזמים ולחברות ליווי שיווקי ואסטרטגית שיווק ומכירות במיקור חוץ. היא רצתה להגיע לקהל יעד של יזמים.

 

הצעתי לה לפתוח קבוצה בפייסבוק,  אבל היא אמרה שהיא לא מספיק שולטת ומכירה את הכלי הזה.

קלטתי שיש כאן פוטנציאל לאתגר והפריה הדדית והצעתי לה שנשחק ונעשה תחרות, כל אחת מאיתנו תפתח קבוצה ונראה מי הראשונה שמגיעה ל-500 איש.

 

אני פתחתי את הקבוצה  "מרעיון מגניב - לעסק מניב", והיא פתחה קבוצה וקראה לה "מיזמות לעסק מניב" .

 

התחלנו במשחק. בקבוצה שלי תוך עשר שעות היו מאה אנשים, בימים ובשבועות שלאחר מכן חלק מהזמן אני הובלתי וחלק מהזמן היא הובילה. תוך כדי תהליך שיתפנו אחת את השנייה בתובנות ובטיפים. תוך חודש לכל אחת מאיתנו היו יותר מאלף איש בקבוצה. התחרות הזאת עשתה לנו הרבה טוב ויצרה לא מעט תוצאות.

 

אז לכל מי ששאל איך יוצרים מוצר מנצח, מיתוג שמזיז קדימה, רייטינג טלוויזיוני, או חשיפה אינטרנטית, חמשת הכללים האלו נותנים חלק גדול מהתשובה.

 

ולמי שצריך עזרה בתהליך מוזמן לפנות אלי לייעוץ והכוונה.

 

סיגל רוה 050-5702569

sigal@top-creative.com

 http://www.top-creative.com

 

______________________________________________________איך ממציאים רעיון יצירתי? איך מפתחים תוכן שיוצר רייטינג טלוויזיוני?איך יוצרים גימיק קריאטיבי שיביא לחשיפה אינטרנטית לפניות וללקוחות?לקבלת טיפים אתם מוזמנים אל: www.top-creative.com סיגל רוה - 050-5702569 sigal@top-creative.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב