דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסעות תלמידים ואחריות הורית 

מאת    [ 06/09/2010 ]

מילים במאמר: 453   [ נצפה 1669 פעמים ]

 

בשבוע שעבר הגיע לסיומו עוד חופש גדול ארוך ומייגע, וילדינו חזרו לבתי הספר ולגנים. עם החזרה לבית הספר, חשוב שאנו, ההורים, נהיה מעורבים ככל האפשר במה שעוברים ילדינו מהרגע שבו הם עוזבים את הבית לבית הספר ועד לסיום יום הלימודים ולחזרתם הביתה. מעורבות זו פירושה לא רק להשתתף באסיפות הורים ולאפות עוגה לכבוד מסיבת הסיום. מעורבות זו כוללת גם מעורבות בשירותי הסעות שעימם מגיעים ילדנו לבית הספר מדי בוקר.

על-פי נתוני עמותת אור ירוק כ - 280,000 תלמידים מגיעים מדי יום למוסדות החינוך באמצעות רכבי הסעות של יותר מאשר חברת הסעות אחת. המשמעות היא שמדי בוקר עולים על כבישי הארץ עשרות אלפי אוטובוסים, מיניבוסים ורכבי הסעות אחרים ובתוכם ילדים. האם שאלתם את עצמכם מה מתרחש בהסעות אלו מדי יום? הורים רבים כלל לא מודעים להתנהלות תחום ההסעות באזור מגוריהם או בבתי הספר של ילדיהם. חוסר מודעות זה הוא אחת הסיבות שתלמידים רבים נוסעים לבתי הספר ברכבי הסעות של חברת הסעות עם ליקויים בטיחותיים חמורים שמסכנים את חייהם.

חדשות לבקרים אנו מתבשרים על-ידי אמצעי התקשורת על חברת הסעות אשר "מעגלת פינות" ומקצרת תהליכים בבואה לגשת למכרזי ההסעות השנתיים מטעם הרשות המקומית: החל מזיופים של שנתון הרכב וכלה בהעסקת נהגים שלא מחזיקים ברישיון להסעת ילדים. כל אלו נועדו לחסוך הוצאות עבור חברת הסעות על חשבון בטיחות הילדים שלנו.

בחודשי החופש הגדול ערך משרד התחבורה ביקורות פתע לרכבי הסעות שהסיעו ילדים לקייטנות. בביקורות אלו נמצאו עשרות אוטובוסים עם ליקויי בטיחות חמורים, כגון: מערכות בלמים לא תקינות, חגורות בטיחות בלויות וקרועות, מושבים לא בטיחותיים שמנותקים מהמסילה, פנסים סדוקים, צמיגים שחוקים ועוד. לא מעט אוטובוסים גם הורדו מהכביש במסגרת מבצע זה. עם תום החופש הגדול, אותם אוטובוסים ורכבים ששימשו כרכבי הסעות לקייטנות, הופכים לרכבי הסעות למוסדות חינוך, ובטיחות ילדינו שוב נמצאת בסכנה.

אך כיצד ניתן לשנות את המצב? התשובה לכך טמונה בשתי מילים: מעורבות הורים. עלינו, ההורים, מוטלת האחריות לפקוח 7 עיניים בכל הנוגע לחברת ההסעות שמסיעה את ילדינו לבית הספר מדי יום. עלינו להמתין עימם כל בוקר ולבדוק את תקינות האוטובוס או המיניבוס שעליו הם עולים: האם יש בו חגורות בטיחות, האם יש פנסים שבורים וכדומה. עלינו לדבר עם הנהגים ולקבל רשמים על אופן התנהלות החברה ועל אופיו של הנהג. עלינו לדרוש ליווי של מבוגר בכל רכב הסעות תלמידים, שיבטיח שכולם יהיו חגורים ושיטפל בהפרעות משמעתיות, שיכולות להפריע לנהג בנהיגתו ולסכן את ביטחון כל הנוסעים. עלינו לדרוש מבתי הספר ומהמועצות המקומיות להחמיר בדרישותיהם מכל חברת הסעות הניגשת למכרז. עלינו לדרוש בדיקה מדוקדקת של כל חברת הסעות בטרם מאושרת זכייתה במכרז. ומעל לכל, עלינו לשאול את ילדינו כל יום כיצד התנהלה הנסיעה לבית הספר ובחזרה ממנו.

רק באמצעות מעורבות שלנו, ההורים, נוכל להבטיח שחיי ילדינו לא יופקרו לטובת שיקולים כלכליים כמו חיסכון בהוצאותיה של חברת הסעות. רק באמצעות מעורבות הורים נוכל להבטיח שילדנו יגיעו לבית הספר וגם יחזרו ממנו בשלום בכל יום.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב