דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם ישנה סתירה בין שינוי וקבלה, מה ההבדל ביניהם וכיצד הם מתיישבים? 

מאת    [ 31/08/2010 ]

מילים במאמר: 741   [ נצפה 2598 פעמים ]

האם ישנה סתירה בין שינוי וקבלה, מה ההבדל ביניהם וכיצד הם מתיישבים? / מאת יואב ברנזון

 

 

לכאורה - שינוי וקבלה סותרים אחד את השני

 

שינוי וקבלה הם לכאורה שני מצבי צבירה שונים מאוד. קבלה היא השלמה עם המצב כמות שהוא ואילו שינוי הוא הניסיון לקחת את המצב הקיים ולשנות אותו מהיסוד.

 

אנשים רבים נוטים להתבלבל בין שני המושגים השונים הללו והם אינם יודעים האם לקבל את עצמם או האם לשנות את עצמם - מה נכון, מה אפשרי ומה סותר?

 

  

 

שינוי לעומת קבלה

 

שינוי וקבלה אינם סותרים כפי שנדמה לכאורה. לא רק שהם אינם סותרים - הם אפילו משלימים. ללא קבלה - קשה לבצע שינויים, וללא שינויים קשה מאוד להבין מהי קבלה.

 

חוסר קבלה עצמית מוביל לתקיעות ולפחד משינויים ואילו קבלה עצמית מאפשרת שינויים קלים ומהירים. שינויים מובילים להבנה עמוקה יותר של עצמנו ולהיכרות אינטימית יותר עם האני שלנו.

 

 

 

שינוי וקבלה - הנמר והג'ירפה

 

לדוגמה, נמר אינו יכול להיות ג'ירפה אלא רק נמר. במובן הזה, שינוי אינו אפשרי. אבל, אם הנמר מקבל את העובדה שהוא נמר הוא יכול להתפתח, לגדול, להשתנות ולצמוח במידה עצומה ולהפוך מגור נמרים מפוחד לנמר בוגר, חסון ומיומן ביותר.

 

כלומר, כדי שהנמר יתפתח ויגדל למלוא הפוטנציאל הטמון בו הוא חייב לבצע כל הזמן שינויים בחייו. אבל אם הוא אינו מקבל את העובדה שהוא נמר ומנסה כל חייו להיות ג'ירפה - הוא לא יצליח לעשות שום שינוי והתפתחות משמעותית בחייו אלא ימצא את עצמו תקוע בשלבים הבסיסיים שלו.

 

 

 

שינוי וקבלה הולכים יחדיו

 

יש אנשים שמנסים כל חייהם להפוך מנמר לג'ירפה כי זה מה שמצפים מהם או זה מה שהם מצפים מעצמם. אנשים אלה אינם מקבלים את עצמם והמחיר שהם משלמים על הניסיון לשנות את עצמם בכוח הוא קטסטרופלי. נכון, שינוי אפשרי גם ללא קבלה עצמית, אבל המחיר הוא נוראי ובמבחן הזמן הוא אינו כדאי או משתלם כי השינוי שנעשה הוא מאוד מלאכותי ושברירי וניתן לאבד אותו במהירות.

 

דווקא אלה שמוכנים לקבל את עצמם כפי שהם - מצליחים לבצע התפתחות מאוד מרשימה בחייהם האישיים, לחזק את החוזקות שלהם, להעצים את עצמם, לחיות בשלום עם עצמם ולהיות גאים בעצמם. כלומר, דווקא מתוך תהליך הקבלה טמון הפוטנציאל האדיר ביותר לשינוי ולהתפתחות עצמית.

 

 

וטיפ לסיום: קבלו את עצמכם ואז תתפתחו ותעברו שינויים - בתור עצמכם. אל תנסו לשנות את עצמכם בכוח לפני שאתם מקבלים את עצמכם ומודעים לעצמכם.

 

יואב ברנזון הוא מטפל אישי, יועץ זוגי ומנטור עסקי. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-20 השנים האחרונות. הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים - שיטה ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים. הוא כתב 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. הוא פרסם למעלה מ-1,800 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה. הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב