דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיבור בינזוגי- מה מחבר בין בני זוג 

מאת    [ 27/08/2010 ]

מילים במאמר: 588   [ נצפה 3590 פעמים ]

  זהו לא מאמר במלאכה זהו מאמר בזוגיות, בניהול, ותקשורת בינאישית כל אחד צריך לבדוק את סוג החיבור המתאים לגורמים אותם הוא רוצה לחבר ביחד.

 בעת חיבור בין שתי אנשים, יש לבחון מספר נקודות קריטיות להצלחת החיבור, מאמר זה מבצע אנלוגיה בין חיבור מכאני של חומרים לחיבור בין אנשים, חלק גדול מהקריטריונים הנדרשים בשני המקרים דומה, הבנת התהליך המכאני תקל על התהליך האנושי שהוא הרבה יותר מורכב.

לפני חיבור ביו חומרים יש לבדוק את נקודות הבאות:

סיבת הצורך לחבר,

סוגי החומרים האמורים להתחבר.

התנאים בהם החיבור צריך להתקיים.

הכוחות שיופעלו על החיבור.

ציר הזמן הצפוי לחיבור.

כלי העבודה הנדרשים לחיבור.

הידע הנדרש לבצע את החיבור.

הנזק האפשרי העלול להיגרם לחומרים במהלך החיבור.

היכולת לפרק את החיבור בעתיד והנזק הצפוי בתהליך הפרוק.

חיבור חלקים לא מתאימים לשיטת החיבור,ללא כלים מתאימים, וללא ידע נדרש, הינם מתכון בטוח לחיבור לא תקין אשר יתפרק תוך זמן קצר, בתהליך ההתפרקות נגרם נזק לחלקים ולא בטוח שניתן יהיה לחברם שוב בעתיד.

חלק מהשיטות פוצעות את החומר בתהליך החיבור (ברגים), יש חיבור שנדרש לחזק (בורג +אום) , יש חיבור אסטטי שלא רואים את החיבור (דבק), יש חיבור חזק ועמיד (ריתוך), יש לדעת שלא כל חיבור מתאים לכל סוג חומר, ישנם חיבורים המתאימים לחומר מאותה המשפחה.

דבק- מחבר סוגי חומרים שונים בעלי תכונות שונות, הדבקה טובה מחייבת משטח הדבקה ישר וחלק ונקי ,ככל שכך יהיה, עוצמת החיבור טובה יותר, שיטה זו קלה לבצוע , לא נדרש גורם פיזי חיצוני או כוח ליצירת החיבור,  הדבקה בדבק לא מתאימה בדרך כלל לאזורי טמפרטורה גבוהים,צורת ההתנתקות עשויה להיות קשה, ולגרום נזק בלתי צפוי לחלק החלש יותר, כמות קטנה מדי של דבק, שטח לא נקי או סוגי חומרים לא מתאימים, עשויים לגרום לניתוק פתאומי זמן קצר אחר ההדבקה.

בורג + אום מחייב קדוח חור מתאים בשני החומרים, מאפשר לחבר חומרים שונים,  נדרשת מקדחה ומקדח מתאים לסוגי החומר, מפתח או מברג לחיבור ולהידוק הבורג,  נדרש דיוק  ומתאם בחורים בהם עובר הבורג, נדרש להפעיל כוח בזמן הקדוח והידוק האום לבורג, הפירוק קל ואינו משאיר סימנים למעט החור שנקדח, מתאים לחומרים קשים ועבים, מתאים לעבודה בתנאים קשים, לאורך זמן מצריך בדיקה וחיזוק.

בורג קודח- נדרש בורג מתאים וכלי הברגה, קל לחיבור מאפשר לחבר  חומרים דקים ולא קשים מדי המאפשרים חדירת בורג כזה, הברגת בורג כזה יוצרת סימני חדירה,  הידוק חזק מידי עשוי לגרום לבורג להסתובב על ריק, לא נדרשות הכנות מיוחדות לחיבור ולפירוק, צורת החיבור שלא מתאימה לעמידה במאמצים , מתאים לחיבורים דקורטיביים.

חיבור בעזרת מסמרים -מחייב שהחומרים המחוברים יהיו רכים המאפשרים צורת חיבור כזו, החיבור מהיר מאד ולא מצריך הכנות מיוחדות, החיבור עשוי להתפרק ולהתרופף אחרי שימוש לא זהיר, הפירוק מצריך מכות פטיש וגורם נזק וסימנים לחומר, לא מתאים לשימוש מאסיבי לאורך זמן.

חיבור בעזרת ריתוך- צורת חיבור  חזקה המחייבת שני חומרים מאותו סוג (פלדה), אזור התפר חזק ואמור לשרוד זמן רב ובתנאים קשים, לא ניתן  לפרק את הריתוך ללא שימוש בכלים מתאימים, מבצע החיבור והפירוק חייב להיות מקצועי, הפרוק גורם נזק לשני החלקים שחוברו.

חיבור בעזרת תותבים-חיבור מדויק וחזק נקי ונסתר מהעין, מחייב דיוק במידות הן של הקדחים והן של התותבים ודבק תואם, מתאים בעקר לסוגי חומר המתאימים לסוג חיבור כגון זה עץ, חומרים פולימרים קשים. מחשב לחיבור מקצועי ונקי.

אחרי שהבנו מה ניתן לחבר ואיך, אפשר להתחיל לחבר ולהתחבר רק להיזהר לא לפצוע ולא להפצע.

 

 

 

כל הזכויות שמורות לעוזי פלג ( UP יזמות ניהול בע"מ)

 אין לעשות כל שימוש בכל מדיה שהיא בחומר הכתוב ללא אישור בכתב מהמחבר

                                                          www.uzip.co.il

 

 

עוזי פלג יועץ עסקי מנכ"ל UP יזמות וניהול בע"מ נייד :0526969240 דוא"ל:   peleguzi@012.net.il אתר :  WWW.UZIP.CO.IL   המדריך "זהירוני" להקניית ערכים לילדים מהגיל הרך דרך גיבור תרבות אתר זהירוני :   www.pelegbooks.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב