דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיסוי תינוקות 

מאת    [ 25/04/2007 ]

מילים במאמר: 297   [ נצפה 3820 פעמים ]

 

עיסוי תינוקות (ובאנגלית Baby Massage) בפרט, ועיסוי בכלל, הנם דרך תקשורת.

באמצעות פעולת העיסוי לתינוק/ת אנו מייצרים תקשורת פיזית ומנטלית, המהווה דרך נוספת להקניית חום ואהבה וכוללת מגע, התורם באספקטים שונים, לרבות כאמצעי הרגעה.

לעיסוי תינוקות אפקטים רבים התורמים לקשר בין האם/אב לתינוק/ת ומסייעים להגברת מודעות גופנית (Body Awareness) אצל התינוק/ת, להגברת רמת זרימת החמצן בתאי הגוף; ליצירת מאזן בין המרצה (stimulation) לבין הרגעה (relaxation); להגברת רמת הסירקולציות באזור הבטן, להגברת רמת גמישות השרירים; להגברת רמת קואורדינציה, להגברת רמת תחושה גופנית הוליסטית ועוד.

לפי עקרונות העיסוי השבדי, יש למשוך את תנועות העיסוי מקצה הגוף כלפי המרכז (לדוגמא, ברגליים יש למשוך את תנועת העיסוי מכף הרגל ועד למפרק הירך, ובידיים – משורש כף היד ועד לכתף). לפי עקרונות העיסוי ההודי, יש למשוך את תנועות העיסוי ממרכז הגוף כלפי חוץ.

את העיסוי יש להתחיל באזורים החשופים יותר למגע - הרגליים, ולהמשיך לכיוון הבטן, החזה (בתנועות לב), הידיים, הראש (ניתן לעסות את האוזניים) והגב. את תנועת העיסוי יש למשוך ברכות לכל אורכה.

להלן מספר נקודות המומלצות ליישום בעת העיסוי:

* להכין משטח/מזרון המכוסה במגבת ולהצטייד במגבת נוספת שתשמש לניקוי עור התינוק/ת משיירי שמן המסאז', בטיטול נוסף, וכמובן בשמן למסאז' לתינוקות (כדוגמת שמן שקדים) המותאם לטמפרטורת החדר. 

* לפני מתן העיסוי, בקשת אישור מאת התינוק/ת לעשיית העיסוי/המסאז' מיידעת אותו/ה לגבי העתיד להתרחש ומייצרת מעין פתיח לריטואל.

לאחר התרחשות הרוטינה מספר פעמים, עשוי/ה התינוק/ת לזהות את הסימנים המקדימים למסאז' ולהגיב אליהם.

* מומלץ שלא לבצע עיסוי בסיטואציות בהן התינוק/ת עייף/ה, רעב/ה, אינו/ה חש/ה בטוב, במקרים בהם קיימת אינפקציה בעור וכן, ימים אחדים לאחר מתן חיסון.

* על מנת ליצור אווירה נעימה (כפי שהייתה עשויה להיות נעימה לכם), המתאימה לעיסוי ולתחושות רוגע, מומלץ לקיימו בסביבה חמימה ושקטה.

* להפעיל עצמת התאורה שאינה גבוהה מדי.

* להשמיע מוסיקת רקע נעימה.

* לאחר העיסוי, התינוק/ת עשוי/ה להיות צמאה ולכן רצוי להצטייד בשתייה.

עיסוי נעים ומהנה!

 

בוגרת תואר שני בפסיכולוגיה חברתית (עבודת תיזה בנושא תרומתו של תהליך חונכות לחונך ולחניך: השפעתם של גורמים ארגוניים אישיים ואישיותיים על אפקטיביות התהליך), אוניברסיטת בר-אילן.
מתמחה בכתיבת מאמרים ובעריכת מחקרים עבור חברת Deveraux and Deloitte ומנהלת פורום "החיים כהורים" באתר "גוזלים".



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב