דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב וילונות למה ומדוע 

מאת    [ 25/08/2010 ]

מילים במאמר: 392   [ נצפה 2218 פעמים ]

אומנם עבר הרבה זמן מאז וילונות נכנסו לחיי הציביליזיציה, אבל רק היום יודעים בוודאות שבלעדיהם, ריהוט הבית לא שלם. מאמר מאחורי הפרגוד. 

הטרנדים השונים של ריהוט הבית, מעולם, ונראה שלעולם, לא יזנחו את האובייקט החשוב ביותר בו: וילונות. ריהוט הבית, דקורציה או רדקורציה, 'יו ניימ איט', מחייבים וילונות לא בשביל שהבית יהיה נאה יותר, אלא משום שחסרונם של וילונות, גורעים משלמותו של הבית. נקודה. ההבדל בין בית המרוהט (כן, כן מרוהט) בוילונות לבין בית הנעדר מהם, כל כך בולט, שאפשר לומר, שלא ניתן בלעדיהם.

וילונות לסלון, וביתר מבואותיו המפולשות של הבית, יכולים לשדרג אותו באחת: מבית סטנדרטי ללא חדווה, לבית, שליו, נינוח שהכבוד שוכן בו. במקרה הזה, חייבים להודות, צדקו סבתותינו, שוילון מוסיף המון.

נכון, מאז הימים שבהם נהגנו לקרוא ליריעות הבד, מסכים בלשון המקראית, ווילאות בלשון הספרותית, עברו הרבה ניטים בסלון. ויש שחושבים, אולי במידה מסוימת של ארכאיות מבחינתם, כי מדובר במוצר אנכרוניסטי. זו טעות. טעות בעיצוב. טעות בחשיבה. ובקיצור, שגיאה שכל מעצב פנים יאמר שהיא "קטסטרופלית".

וילונות הם ריהוט הכרחי, זה כבר אמרנו. וככל ריהוט, יש בו סגנונות שונים. כשם שיש ריהוט וינטאז', כך יש וילונות וינטאז'. ריהוט מודרני, וילונות מודרניים וכן על זה הדרך. אין מעצב פנים, וסתם בעלי טעם טוב, יודעי חן ועיטורים, שלא יאמרו כי המוצר הבסיסי באיפיון הבית הוא השילוב של הוילונות, בין בסלון, ובין בחלון. כן, היום וילונות לא אמורים לכסות חלונות בלבד. הם רהיט, אמרנו. ורהיט יכול להיות בכל מקום. 

לא כל הוילונות אותו הדבר, ושימושם הוא הקובע מיקומם ועיצובם. וילון יכול להיות ונציאני במטבח, קלאסי בסלון, וסתם מכסה איזו נישה נוראה הגורמת לעין עצלה, בעיקר למי שמתבונן בה בעיון.

וילון, הוא המסך המקראי כאמור, שהיה מפריד בין מדרגים שונים בבית המקדש, מחול לקודש ומקודש לקודש הקודשים. גם בבית המקדש הפרטי שלכם וילון הוא מסך שיכול להפריד בין חדרים, בין גומחות, בין החוץ לפנים, ובעיקר בין היפה לזה שאינו.

לא ניתן להשלים ריהוט של בית בלא ריהוט וילאי (לפעמים מותר להיות פיוטיים), ומה שיותר חביב בכל הסיפור הזה, שהריהוט הזה הוא דווקא זול. זול מאוד. הרבה יותר זול מכל שידה בסגנון "שאבי", למשל. וכאשר זול, שדרוג והכרח נפגשים, זהו קוקטייל האהוב וההכרחי לכל מעצב בית חדש, גם ישן.

אז נא לזכור: וילונות: רהיטים הם. אין אותם, אין ריהוט. אין ריהוט, אין בית. אין בית טוב זה נושא אחר לגמרי...

 





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב