דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך מארגנים שבת חתן? 

מאת    [ 23/04/2007 ]

מילים במאמר: 645   [ נצפה 21313 פעמים ]

בס"ד 17/04/2007

איך מארגנים שבת חתן?
מאת: בר דניאל.

שבת חתן היא השבת הראשונה שאחרי החתונה (ספרדים) או השבת שלפני החתונה (אשכנזים).
מנהג עדות ישראל להעלות את החתן לתורה, שרים לכבודו ומשמחים אותו.
יש גם הנוהגים לעשות שבת חתן לילד החוגג בר- מצווה.
כיום, רוב האנשים עושים שבת חתן באופן המצומצם ביותר אם בכלל, בעיקר, בגלל עלויות.
שבת חתן מצריכה בד"כ עבודה רבה והשקעה כספית בקניית המזון, בארגון, במציאת מקומות ללינת האורחים הדתיים, בתוכן ועוד...
לעומת זאת, כ-10% מכלל הציבור, וכ-20% מהציבור הדתי נוהגים לקיים שבתות חתן בבית- מלון כשמזמינים את המשפחה הקרובה לשבת מלאה יחדיו. שבתות חתן אלו, הן האלטרנטיבות היקרות ביותר אך הנוחות ביותר למארגנים.
חשוב להדגיש, שבת חתן בבית- מלון מצריכה אמצעים כלכליים גבוהים. לשם המחשה, שבת חתן של כ-50 איש תעלה החל מ-30000 ש"ח במלון בינוני.
למרות זאת, מה כן ניתן לעשות את ארגון שבת החתן קל יותר זול יותר ואף מעניין יותר?
ראשית, אני יוצא מנק' הנחה ששבת חתן היא שבת חובה מבחינתכם. שאין ברירה ואין אפשרות להסתפק בארוחת ערב קטנה ו/או בחלוקת סוכריות למתפללי ביהכנ"ס.
מקרים שנתקלתי בהם שהמשפחה הקרובה גדולה מאוד או שהם מתגוררים רחוק אחד מן השני. סיבה עיקרית ונפוצה מאוד היא היות ומס' בני משפחה או כל בני המשפחה שומרי תורה ומצוות שאינם נוסעים בשבתות ומועדי ישראל ואז, יש לאסוף את כולם במקום אחד ולמצוא אפשרויות ופתרונות ללינה.
הנה מס' טיפים לארגון שבת החתן :
1. ראשית, ארגנו רשימה מסודרת של המגיעים לשבת בוודאות. כמה אנשים מגיעים מכל משפחה? האם זקוקים למיטות נוספות או למיטת תינוק? כמה זוגות נשואים מגיעים? כמה רווקים או ילדים שיכולים לישון באותו החדר? הזמנת חדר מיותר תעלה לכם כסף. מצד שני, אי הזמנת חדר לזוג שבסופו של דבר, הגיע יכול לגרום לאי נעימות מאחר, ו לא נותרו חדרים במלון. לכן, עשו זאת בזהירות וודאו שוב, את הגעת האורחים ביום חמישי כדי שלא יהיו טעויות.
2. במידה והאורחים מגיעים מכל הארץ, בחרו במלון באזור המרכז. מלון בצפון או בדרום השאירו לחופשות המשפחתיות כדי להקל על כולם.
3. חפשו בסבלנות, מלון טוב העונה על יכולתכם הכספית. בתקופת החורף, יש מבצעים טובים ומחירים אטרקטיביים. כמובן, שככל שתיקחו יותר חדרים המחיר לחדר יורד. יש מלונות ש"חיים" על שבתות אלו והם זולים יותר ומאומנים בשבתות חתן. אל תשכחו לבדוק האם משפחה נוספת מתארחת במלון וחוגגת גם היא שבת דומה. במידה ויש, קחו בחשבון שתצטרכו להתחלק עימם בחדר האוכל, בבית הכנסת ובלובי המלון. נסו לבדוק האם יש חדרי הדרכה נוספים שפנויים כדי שיהיה אפשרי לשבת יחד.
4. במידה ולא מצאתם, מלון העונה על הדרישות הכספיות שלכם, שכירת מלונית/ אכסניה או פנימיה הוא פתרון זול ובהרבה מקרים, גם מכובד מאוד. ניתן למצוא אכסניות טובות ב-200 ש"ח לזוג עבור לינה בלבד. אם תיקחו את המזון מהמקום העסקה יכולה אף, להשתלם יותר.
5. במידה ובחרתם באכסניה או פנימייה יש לדאוג לניקיון המקום בעיקר, של החדרים, ואפשר אפילו לקשט כדי לתת הרגשה חגיגית יותר למשל, עטרו את קירות חדר האוכל בתמונות של הזוג מילדות.
6. לגבי המזון, במידה ולא לקחתם את שירותי ההסעדה של האכסניה או הפנימייה, ניתן להזמין מנות קייטרינג מכובדות מאולם אירועים ולהגיע ל-140 ש"ח לאדם לכל השבת (3 סעודות) כשהמנה בהחלט מכובדת. עם כל זה, יש לארגן צוות מלצרים ומארגנים. לעתים, ניתן למצוא בקלות צוות כזה באותה אכסניה או בני/ בנות הפנימייה.
7. ארגנו תוכן מעניין למשל: חידון על החתן והכלה נושא פרסים או בקשו ממס' אנשים שיכינו כמה דברי ברכה.
8. קבעו לו"ז מסודר לשבת והפיצו אותו בין החדרים כדי שכולם יידעו איפה ומתי להיות. צאו מנק' הנחה שבשבתות הקיץ יש יותר זמן ובשבתות החורף פחות. אל תשכחו גם להשאיר מקום לכל הפחות זמן לשעת מנוחה אחת.
9. אל תתחילו את השבת מוקדם מידי (תפילה ב-07:00 לא מתאימה לכולם) ולא מאוחר מידי כדי שהמשך היום ייעשה על מי מנוחות.
10. אחראי שסיימתם עם עבודות ההכנה. מנו אחראי לארגון השבת עצמה. כלומר, אדם שיפקח על הגורמים השונים, יתמרן בלו"ז, יבדוק שכולם נמצאים יהיה חולייה המקשרת עם המלון/ האכסניה וייתן מענה לבעיות ושאלות שיהיו מצד האורחים. ניתן לבחור אדם מהמשפחה או לשכור מפיק אירועים ושבתות.


בהצלחה ומזל טוב!!!




דניאל בר, מנהל שיווק ומכירות בגן סיטי אירועים רחובות, בעבר, מנהל תפעול אירועים ואח"כ מנהל שיווק ומכירות ב"ויטראז' מרכז אירועים" בנס ציונה, מנהל מכירות אזורי ב"מירס" ומנהל תפעול אירועים ב"גן הפקאן".
כיום, מתעסק בנוסף בייעוץ, הדרכה ואימון בנושאי השיווק המכירות והשירות לגני אירועים, מסעדות ובתי-מלון כפרילנסר. ומפיק שבתות אירוח לשמחות ועיון והרצאות.
עיתונאי חובב: כותב באופן קבוע ב"הד-העיר" מקומון דתי באזור השפלה, ובנוסף, באתר של "האיחוד הלאומי" ובNFC.
נשוי+1.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב