דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צמחי מרפא סיניים מקלים על טיפולי כימותרפיה - מאת מומחית לרפואה סינית 

מאת    [ 24/08/2010 ]

מילים במאמר: 514   [ נצפה 3319 פעמים ]

חוקרים מאוניברסיטת ייל דיווחו לאחר ביצוע מחקר חדש ששילוב צמחי מרפא סיניים, הידועים לשימוש רפואי בשימוש במשך יותר מ -1,800 שנה, יכול לצמצם משמעותית את תופעות הלוואי במערכת העיכול הנוצרות בעקבות טיפולים כימותרפיים. יתרה מזאת, במקביל , צמחי מרפא אילו מגבירים את אפקט הכימותרפיה לסילוק הסרטן. בשלב זה, המחקר נוסה על עכבדי מעבדה בלבד כפי שהתפרסם בלוס אנג'לס טיימס.

[מאת: ד"ר רויטל שבי, מומחית לרפואה סינית]

הסרטן כידוע, הוא גורם המוות מספר אחד בישראל ובעולם בכלל. הרפואה הקונבנציונלית-מודרנית טרם מצאה את הטיפול האפקטיבי והנכון לחיסול או למניעת מחלת הסרטן, למרות שתמיד ישנה התקדמות בנושא. חולי סרטן מטופלים היום ע"י כימותרפיה - זו לעיתים עוזרת, אולם מלווה בתופעות לוואי קיצוניות כמו חולשה, כאבים ונשירת שיער.

הכימותרפיה מתבססת על טיפול בחומרים במינון שיש בו כדי להרוג או לכל הפחות לעכב את התפתחותם של תאים סרטניים, אך אין בו כדי לגרום לנזק בלתי נסבל לחולה.

מספר מטרות לטיפול הכימותרפי

    * הריסת  תאי הסרטן וריפוי המחלה.
    * וידוא כי לא נותרו תאי סרטן בגוף אחרי ניתוח/הקרנה.
    * באם ישנם מקרים שבהם לא ניתן להחלים לגמרי מהסרטן, בעזרת הכימותרפיה מתאפשר לשלוט על מספר התאים הסרטניים באופן שיאריך את חיי החולה ויעניק לו איכות חיים טובה יותר.
    * צמחי מרפא סיניים מסייעים למניעת תופעות לוואי בכימותרפיה.

השפעת צמחי מרפא סיניים על הטיפול בחולי סרטן

כאמור, במרבית המקרים, הכימותרפיה לא מצליחה לרפא את מחלת הסרטן, ויתרה מזאת - לעיתים תופעות הלוואי שלה הרסניות. כאן נכנסת לפעולה הרפואה המשלימה ובמיוחד הרפואה הסינית שהוכיחה את יעילותה לטיפול או הביאה להקלה בקרב חולי סרטן, כפי שהוכיח מחקר שהתפרסם בשבוע שעבר (18 באוגוסט).

חוקרים מאוניברסיטת ייל דיווחו ששילוב צמחי מרפא סיניים, שידועים לשימוש רפואי בשימוש במשך יותר מ -1,800 שנים, לצד טיפול הכימותרפיה - יכול לצמצם בצורה משמעותית את תופעות הלוואי במערכת העיכול הנוצרות בעקבות טיפולים כימותרפיים ובמקביל להגביר את האפקט של הכימותרפיה לסילוק הסרטן. בשלב זה, המחקר נוסה רק על עכבדי מעבדה.

הנוסחה (PHY906) ששימשה את החוקרים בניסוי מורכבת מ 4  עשבי תיבול ומבוססת על מתכון צמחים בשם הואנג צ 'ין טאנג, בעל היסטוריית ריפוי וטיפול בבחילות, הקאות ושלשולים.

שילוב בין רפואת המערב למזרח

"כימותרפיה היא גורם מצוקה עבור מיליוני חולים, אך לשמחתנו גילינו כי ב- PHY-906 יש חומרים הפועלים ביולוגית על הגוף ויכולים להקל בצורה משמעותית על מקרים של כאבים או חוסר נוחות הנגרמים כתוצאה מהטיפולים", כך אמר פרופסור יאנג צ'י "טומי" צ'אנג, מומחה לרפואה סינית שהוא גם מנהל משותף של מחלקת חקר הסרטן באוניברסיטת ייל.

צוות מחקר חדש זה אודות רפואה סינית לטיפול בסרטן, דיווח כי עכברים שעברו כימותרפיה ושקיבלו את נוסחת ה- PHY906, הורידו פחות ממשקלם וחוו פעילות אנטי-סרטנית מוגברת  לעומת עכברים שלא קיבלו את נוסחת צמחי המרפא.

החוקרים גילו שנוסחת הצמחים מפחיתה את הרעילות של הכימותרפיה ע"י מנגנונים רבים לרבות עיכוב דלקות מעי וקידום יצירה של תאים חדשים במעי הגס. לדברי החוקרים, פעילות שכזו לא יכולה להתבצע ע"י תרופות קיימות, שבד"ר פועלות על מנגנון אחד. "השילוב של כימותרפיה וצמחי מרפא מייצג את השילוב של הרפואה המערבית והרפואה הסינית בגישות לטיפול בסרטן", אמר צ 'נג.

ד"ר רויטל שבי, מומחיתלרפואה סינית ונטורופתיה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב