דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק באינטרנט של Web 2.0 

מאת    [ 22/04/2007 ]

מילים במאמר: 738   [ נצפה 3375 פעמים ]

הרשת נמצאת בימים בעיצומו של שינוי. שינוי שאיננו טכנולוגי במהותו אלא תפיסתי, ובבסיסו ההכרה ההולכת וגוברת כי יותר מאשר לאפשר לגולשים לצפות ולצרוך תכנים, רשת האינטרנט היא כלי המאפשר להם ליצור ולפרסם תכנים מקוריים משלהם. השינוי הזה מתחולל ממניעים סוציולוגיים עמוקים הקשורים קשר הדוק להתבגרות של דור שלם שעבורו האינטרנט מובן מאליו (חשוב לזכור כי כל מי שנולד מאז 1991 איננו מכיר עולם ללא אינטרנט). השינוי מתחולל גם משום שחברות עסקיות רבות הפנימו כי ההכנה התמידית של תכנים חדשים לפרסום באתר האינטרנט של החברה עשויה להיות הוצאה משמעותית. חברות רבות מפחיתות את עלויות התוכן שלהן ע"י עידוד קהילות גולשים לפרסם תכנים באמצעות אתריהן. החברה חוסכת לעצמה הוצאות בתחום ההכנה והפרסום של התכנים, לעיתים במחיר איכות התכנים המפורסמים, ואילו הגולשים מקבלים הזדמנות לחשיפה ומחזקים את חוויות המותג שלהם, במחיר עבודה שנעשית ללא תשלום.

מה זה Web 2.0?

המונח "ווב 2.0" חייב את הולדתו למוזיקאי טים אוריילי, מייסדה של חברת המדיה אוריילי, אשר טבע אותו במהלך כנס שעסק באינטרנט.אשר התקיים בשנת - 2004. המונח מתייחס להפיכת האיטרנט לפלטפורמה לפרסום והפצה של תכנים באופן חופשי על ידי גולשים. כיום מקובל לקרוא בשם אתרי ווב 2.0 לאותם אתרים המאפשרים לגולשים לייצר, לפרסם ולהפיץ תכנים מסוגים שונים. תחת מטריה זו ניתן למצוא מגוון רחב של אתרים דוגמת אתרי אתרי "ויקי", פלטפורמות לבלוגים, קהילות שיתוף תמונות ווידאו, אתרי דרוג, אתרי קהילות גולשים, אתרי שיתוף קישוריות, ועוד.

כמה נפוץ השימוש ב-Web 2.0?

מחקר שבדק הרגלי גלישה של גולשים בארה"ב חשף נתון מדהים – ברבע האחרון של שנת 2006 זכה אתר הרישות החברתי "מייספייס" לפי חמש זמן החשיפה לו זכה מנוע החיפוש גוגל על מסכיו של הגולש האמריקאי. בכל יום עולים לרשת למעלה מ-80,000 בלוגים חדשים ואילו בישראל, נכון לסוף שנת 2006 משתמשים כבר למעלה מ-10% מהגולשים באתרי שיתוף תמונות ווידאו לצורך פרסום יצירותיהם. אתר הקהילה פייסבוק הגיח לתודעה הישראלית רק באמצע 2007 אך כחצי שנה הצטרפו אליו למעלה ממאתיים ותשעים אלף גולשים ישראלים. אין ספק שמעולם לא התחוללה מהפכה בקנה מידה נרחב כל כך בזמן קצר כל כך ואנו נמצאים כעת עדיין רק בשחרו של עידן האינטרנט. ההבנה שלנו את יכולותיה של הרשת לאפשר לנו לתקשר עם סביבתנו נמצאת עדיין בחיתוליה.

המציאות החדשה מחייבת את המשווק לתקשר גם עם היישות הוירטואלית של הלקוח

במציאות בה כל אדם יכול לייצר לעצמו נוכחות וירטואלית, ורבים קופצים על המציאה ומייצרים לעצמם נוכחויות שכאלה,ולעיתים יותר מאחת, על אנשי שיווק להתרגל לתקשר עם הנוכחויות הוירטואלית האלה.מדוע? משום שמאחורי כל נוכחות וירטואלית יש אדם פיזי שניתן לשווק ולמכור לו. משווק נבון יראה ב"ווב 2.0" ערוץ נוסף בו ניתן לקיים דיאלוג עם לקוחות. הטכנולוגיה יצרה למשווקים פלטפורמה חדשה שצריך ללמוד כיצד להשתמש בה אך ברמה המהותית משימת המשווק נותרה זהה - לשווק לאנשים אמיתיים מוצרים ושירותים שיסייעו להם בחייהם כדי לייצר רווחים לחברה.

כיצד משווקים ב-Web 2.0?

סוגי אתרי האינטרנט שונים המוגדרים כאתרי "ווב 2.0" יוצרים מגוון הזדמנויות שונות עבור המשווק. הנה מספר דוגמאות לאתרי ווב 2.0 והאפשרויות הגלומות בהם:

    •  בלוגיםרבות כבר נכתב כאן ובמקומות אחרים על היתרונות בפרסום בלוג המפרסם חדשות, טיפים, תיאורי מקרה וסיפורים מהווי העסק. בלוג אשר בשל איכותו וכנותו מצליח לייצר אצל גולשים ולקוחות פוטנציאלים עניין כמקור אמין ושימושי של מידע מהווה פעמים רבות מקור מצוין של הפניות עסקיום עבור החברה.
    •  אתרי קהילות - אתרי קהילות מאפשרים למשווקים לייצר פרופיל וירטואלי עבור הגוף אותו הם מקדמים. פרופיל זה עשוי לעורר עניין חיובי בחברה ומוצריה ולייצר הזדמנויות שיווקיות עבור החברה. צידה האפל של התופעה הוא השימוש שחברות מסחריות עושות ב"טרולים" (זהויות מפוברקות שתפקידן למשוך גולשים לאתר החברה). טרולים הפועלים ברשלנות יוצרים תוצאה הפוכה מזו שאותה ניסה המשווק להשיג בעקבות התדמית השלילית שיש להתנהגות כזו בקרב גולשים.
    •  אתרי פרסום תמונות / ווידאו אתרים המשמשים לפרסום תמונות כמו "פליקר" ווידאו "יוטיוב" הם הזדמנויות לפרסום תכנים מקוריים שאיכותם, מקוריותם, וההומור שלהם, יהוו פרסומת מצויינת עבור העסק. יתרה מזו לסרטון משעשע ב-יוטיוב יש פוטנציאל להיות מופץ באופן וויראלי בקרב עשרות אלפי גולשים.
    •  אתרי "ויקי"אתרי ויקי משמשים משווקים באופן דומה לאופן בו משמשים אתרי בלוגים, אם כי רגישותם של הכותבים בהם לשיווק בוטה גדולה בהרבה. רגישותם של הגולשים באתרים למסרים שיווקיים זו חולשתם הגדולה ככלי שיווקי אך גם המקור עצמתם - המידע המופץ דרכם נתפס כאמין ובלתי מוטה.

ווב 2.0 - שיווק 2.0

רשת האינטרנט נמצאת בתהליך תמידי של שינוי ולכן קשה להעריך באופן מדוייק את ההשפעה שתהיה לטקטיקה שיווקית מסויימת לאורך תקופה. אך בעוד רשת האינטנט משתנה ללא הרף הרי הטבע האנושי הוא די יציב וצפוי ולכן כדאי לבחון שינויים טכנולוגיים לאורו. בימינו משווקים נבחנים יותר ויותר באופן בו הם מצליחים לרתום באופן יעיל טכנולוגיות חדשות כדי לתת מענה לצרכים, לרצונות, ולמאוויים של לקוחותיהם
אני מייק דרנל,
מעצב מתמחה בתקשורת חזותית עסקית ושיווק באינטרנט וממשק משתמש

אמן:
Digital Art Print Gallery
Your place to browse, review, and purchase original Pop and Abstract Art digital prints with biblical, erotic, Jewish, mythical, political, and technological themes
---
אני מנהל הקראייטיב ב-Oleh.com, מרצה ב-HIT



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב