דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סודות הפיתוי - איך כישורים חברתיים עוזרים ב-סודות הפיתוי 

מאת    [ 18/08/2010 ]

מילים במאמר: 770   [ נצפה 3716 פעמים ]

בתחום הכישורים החברתיים ב-אומנות הפיתוי נכללת היכולת לבצע אינטראקציה מוצלחת עם בני אדם אחרים בסביבה. גם תכונה זו משמעותית עוד מהעבר הרחוק של בני האדם - לפני שלמדו את סודות הפיתוי – מי שלא היה מצליח להתנהג בצורה מתאימה (למשל לחלק את האוכל שלו עם אחרים, או לצאת לצוד ביחד עם כולם) היה מנודה מהקבוצה בסופו של דבר. מי שכן מצליח להתחבר ולתקשר עם אחרים נתפס בתור חיובי יותר (גם היום זה עוזר כשחושבים על איך להתחיל עם בחורה). מבחינת נשים החשיבות של כישורים חברתיים היא הרבה יותר גדולה מאשר לנו הגברים. כל בחורה תעדיף להסתובב עם מישהו שיכול לתקשר עם שאר העולם, ולא עם מישהו שלא יוצא מהחדר שלו במשך ימים שלמים.

 

מעצם הגדרתו, תחום זה ב-אומנות הפיתוי הוא רחב מאוד. הוא כולל שורה ארוכה של התנהגויות ויכולות, כמו נימוסים, טאקט, יכולות שיחה, יצירת ושימור עניין וכמובן התנהגות בסיסית שמתאימה לחברה. אתה מכיר את ההרגשה שמישהו מתנהג באופן מוזר אבל קשה לך בדיוק להסביר איך? זה כנראה מישהו עם בעיה כלשהי בכישורים החברתיים שלו. אדם זה צריך ללמוד את סודות הפיתוי.

 

רוב בני אדם רוכשים את הכישורים במהלך חייהם, ומשפרים אותם לאורך זמן. כמו כל תחום, הכישורים החברתיים משתפרים ככל שמתנסים בהם יותר. אנשים שעובדים בעבודה "חברתית" כזו, כמו אנשי מכירות, ברמנים או מלצרים, לומדים ומשתפרים מהר יותר מאשר אנשים שעובדים בעבודה "אישית" יותר, כמו למשל מתכנתי מחשבים וכך גם קל להם בתחום של איך להתחיל עם בחורה. כמובן שזה לא הנתון היחיד שמשנה – לדוגמא, אינטראקציה עם אנשים עם כישורים חברתיים טובים תמיד עוזרת (לימוד באמצעות חיקוי). יש היום גם סדנאות רבות שמציעות דרכים לשפר כישורים כאלו באמצעות מודעות להן.

 

בדרך כלל נשים טובות יותר מגברים בתחומים אלו. האזור במוח שאחראי על חלקים מסוימים בתקשורת החברתית גדול יותר אצלן מאשר אצל גברים (וזו אחת הסיבות לכך שנשים מדברות יותר מגברים). נשים מודעות להרבה יותר רמות בשיחה שנראית לגברים פשוטה יחסית. כל הסיבות האלו רק מדגישות עוד יותר את הצורך להיות בעל כישורים חברתיים סבירים לפחות. זה עוזר המון ב-אומנות הפיתוי.

 

כמה עצות כלליות לשיפור הכישורים החברתיים לפי סודות הפיתוי:

  • תשתדל לבצע כמה שיותר אינטראקציות עם אנשים במציאות (צ'טים לא נחשב). אני לא חוזר על זה סתם – זה באמת קריטי. אל תישאר באזור הנוחות (למשל לשבת עם חברים כרגיל) אלא לצאת ולנסות דברים חדשים. תנסה להתחיל שיחות ולקיים אותן בכל סיטואציה בה אתה נמצא – כשאתה פוגש דודה שאף פעם לא אמרת לה יותר משתי מילים, בעבודה עם הבחור שהתחיל לעבוד אתמול ועם הבחורה שעומדת מאחוריך בתור בסופר. לא רק כשאתה חושב איך להתחיל עם בחורה, אלא תמיד.
  • תנסה להתחבר עם מישהו (או מישהי) בעלי כישורים חברתיים גבוהים יותר. תסתכל איך הם מתנהגים, איך הם מדברים ומה שפת הגוף שלהם משדרת. לאחר מכן, תנסה לחקות אותם באינטראקציות עם אחרים ותבדוק מה עובד לך ומה לא.
  • עדיין גר עם ההורים? חוזר ישר מהעבודה הביתה למחשב? כדאי שתמצא לעצמך עיסוקים נוספים שיגררו אחריהם אינטראקציות עם אנשים אחרים. חוגים, קורסים, סדנאות – כולם משייכים אותך לקבוצות. מחקרים פסיכולוגיים מראים שעצם השיוך לאותה קבוצה גורם לתחושת קירבה ואהדה כלפי חברי הקבוצה, וחוץ מזה הקבוצה נותנת לפחות נושא משותף אחד ברור לשיחה.
  • כדאי שתחשוב ברצינות על קניית ספר ספציפי שקשור לתחום כלשהו של כישורים חברתיים. ספרים הם דרך זולה ונוחה לרכוש השכלה, ובמיוחד היום יש ספרים כמעט על כל תחום, מנימוסים דרך שפת גוף ועד לאיך לנהל שיחה.

 

סטס סגין מלמד גברים את אומנות הפיתוי. במסגרת לימודי אומנות הפיתוי הוא מסביר לגברים את סודות הפיתוי סודות כמו איך להתחיל עם בחורה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב