דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחלת התשישות הכרונית - CFS - Chronic Fatigue Syndrome ופיברומיאלגיה 

מאת    [ 18/04/2007 ]

מילים במאמר: 853   [ נצפה 5478 פעמים ]

מחלת התשישות הכרונית - CFS - Chronic Fatigue Syndrome ופיברומיאלגיה

התסמינים של מחלת התשישות הכרונית ופיברומיאלגיה פשוטים ומוכרים ואין לי עניין לחזור עליהם כאן.
אולם אני כן רוצה לדבר על גישת ריפוי ישנה-חדשה של מחלות פנימיות שיש לה את היכולת המרשימה ביותר לרפא גם חולי CFS . גישה זו קרויה גישת "ההיגיינה הטבעית".
אחרי שנים של לימודי מדעי הרפואה ובריאות הציבור באוניברסיטה העברית, הפקולטה לרפואה ולימודי רפואה אלטרנטיבית הבנתי שבעצם גישות אלה אינן מנסות לטפל בשורש הבעיה אלא מנסות לבלום את ה סימפטומים של המחלה ובכך לראות הצלחה בטיפול. אלא שעם הזמן אנחנו רואים במרבית המכריע של המקרים שזה איננו ריפוי אמיתי. המשכתי לחפש ריפוי אמיתי. לאחר אשפוזי האחרון בבית חולים הדסה התגלגל לידי מאמר מארה"ב שנושאו היגיינה טבעית". מהר מאוד הבנתי שהגעתי לאמת. התעמקתי בלימוד הגישה והתחלתי לטפל בחולים באמצעות הוראת ההיגיינה הטבעית לחולים בכל סוגי המחלות. מזה 12 שנים שאני פועל על פי שיטה אותה פיתחתי ומטפל בחולים במחלות פנימיות בהצלחה מרשימה ביותר.
במהלך שנים אלה עברו דרכי מאות אנשים שהתלוננו על דרגות שונות של עייפות כרונית. חלקם גם אובחנו כחולי CFS. לא היה חולה אחד אפילו שמצבו לא השתפר בצורה מרשימה ביותר עד להחלמה גמורה, אם התמיד ללכת על פי העקרונות שלמד. תופעה דומה של שיפור ראיתי גם על חולים בכל מגוון המחלות שבגינן הגיעו אלי המטופלים. לרבים מהקוראים יראה הדבר מוזר. הכיצד רופא שכביכול איננו "מומחה" לטיפול במחלה ספציפית יכול לטפל בסוגים רבים כל כך של מחלות ובהצלחה רבה יותר מרופאים שמתמחים במחלה ברפואה הקונבנציונאלית - למעשה התשובה הרבה יותר פשוטה מכפי שניתן לשער.
גישת "ההיגיינה הטבעית" Natural Hygiene)) מוכחת כגישה המדעית המבוססת ביותר לריפוי ממחלות ללא תרופות. גישה זו מתבססת על הידע המחקרי העצום בתחומי מדעי החיים המדויקים ועל הניסיון הטיפולי המצטבר של מאות רופאי הגישה בעולם ב? 200 השנים האחרונות.
לגישה עקרונות רבים, אבל מפאת קוצר המקום אציין בקצרה רק ארבעה מהם:
א. הגישה מוכיחה שמחלות הן תולדה של אי סיפוק צורכי הגוף הבסיסיים באופן האופטימלי ואי שמירה על חוקי הבריאות וההפעלה של הגוף החי. ההוכחה לכך היא שכאשר החולה חוזר לשמירה קפדנית על החוקים וצרכי הגוף מסופקים בצורה מיטבית האדם מחלים ממרבית המחלות הפנימיות שמוגדרות על ידי הרפואה "כחשוכות מרפא".
ב. ההיגיינה הטבעית מוכיחה שאוטוטוקסמיה-הרעלה עצמית, היא הגורם הראשוני והעיקרי למחלות.
העובדה היא שכאשר נוזלי הגוף מנוקים בדרגה גבוהה האדם מבריא מכל מחלה שהיא, אם לא הגיע הגוף לנקודת אל-חזור.
ג. ההיגיינה הטבעית מוכיחה שריפוי ממחלה הוא אך ורק ריפוי טבעי, כלומר ריפוי עצמי. העובדה היא שהחלמה ממחלות מתרחשת באמצעות ההיגיינה הטבעית שמאפשרת לכוחות הריפוי של הגוף לבוא לידי ביטוי מקסימלי ללא עזרה של חומרים חיצוניים כמו צמחי מרפא, תרופות, שיקויים, טיפולים וכדומה.
ד. ההיגיינה הטבעית מוכיחה שאין מחלות בודדות יש גוף חולה, כלומר הטיפול חייב להיות בגוף ולא במחלה. רופאי ההיגיינה הטבעית אינם מתמקדים בטיפול "באיברים החולים", אלא מספקים לגוף את התנאים התזונתיים והכלליים כדי שהגוף ישנה את הביוכימיה הכללית שלו לכיוון חיובי. את עבודת הריפוי ושיקום הגוף עושה הגוף עצמו. בצורה זו ניתן "לטפל" בכל מחלה בלי להיות "מומחה" לטיפול התרופתי שניתן לכל איבר.

ומה בנוגע לחולי CFS ?
שני עקרונות עומדים בבסיס הטיפול:
א. ניקוי עמוק ויסודי של נוזלי התאים, הלימפה והדם והפחתה משמעותית של מידת הטוקסמיה בגוף.
ב. הזנה טבעית על פי ההתאמות האנטומיות, פיזיולוגיות ביוכימיות של גוף האדם.

לגישת הטיפול עקרונות נוספים וחשובים לתהליך הריפוי, אבל לא אעמוד כאן על כולם. אולם ניתן להוסיף שגישת "ההיגיינה הטבעית" מדגישה שריפוי הגוף נעשה אך ורק באמצעות השימוש הנכון והמדויק בכל "מרכיבי החיים החיוניים" כמו: מזון טבעי (לא התזונה הרגילה המוצעת לחולי CFS ופיברומיאלגיה הרוויה בחלבון שומן ועמילן), שימוש נכון במים, מנוחה, שינה, תנועה, שמש, ניקיון נוזלי הגוף, רגיעה נפשית, שימוש בחומרי ניקוי וחומרים אחרים ועוד.
אין לצפות לשיפור מהיר במחלות אלה. עיקר הנזק הוא למערכת העצבים ופגיעה ברמת האנרגיה העצבית הכללית בגוף. לכן מחלת CFS הינה לרוב בין המחלות שניתנות לריפוי מלא בטווח זמן של בין 5 חודשים לשנה וחצי, בתנאי שינקטו כל הפעולות הדרושות לכך. ניסיוני האישי וניסיונם של רופאי ההיגיינה הטבעית בעולם מוכיחים זאת בבירור.
שלל התרופות ולאחרונה גם הניתוח המומלץ לחולים אלה הינם זריית חול בעיניי החולים ומעשה איוולת. טיפולים אלה לרוב משיגים את ההיפיך הגמור בטווח הבינוני והארוך. השימוש בקיצורי דרך יוביל למצב עוד יותר קשה ולתקופת התאוששות ארוכה יותר אחרי השימוש בהם. הנטייה הטבעית של הרופאים המטפלים בבעיה זו הינה לתת חומרים "מחזקים" ומעוררים. דומה הדבר לכך שניתן סם ממריץ לסוס הרתום לעגלה עמוסה ועולה במעלה ההר כדי שיגביר את מהירותו. ברור לכולנו שהסוס עלול להגיע להתשה מוחלטת ולקרוס בשלב זה או אחר משום שהוא מביא את עצמו לאפיסת כוחות על ידי מיצוי של כוחותיו עד לקצה גבול היכולת.
ראיתי כל כך הרבה מקרים של חולים שהתאוששו ממצבי חולשה קיצוניים לאחר שהפעילו את עקרונות ההיגיינה הטבעית על גופם. רובם ניסו קודם לכן שלל רעלים וצמחים רבים "כדי להתאושש" אבל לא ראו ישועה.
אורח החיים המערבי התובעני גורם לרבים מאיתנו לעשות את אותו מעשה שנעשה לסוס. אנחנו קשורים פחות ופחות לצרכים האמיתיים של גופנו ומציבים לעצמנו מטרות גבוהות שבאות על חשבון איכות חיים אמיתית. אנחנו משלמים על כך מחיר כבד בבריאותנו באמצעות הזנחה של הצרכים הטבעיים שלנו.
לו למדנו שלגופנו יש מגבלות ואנחנו חייבים להתחשב בהן היינו יכולים לחיות ברמת בריאות גבוהה בהרבה ובהרמוניה עם הגוף והטבע.

ד"ר ערן אשחר ערן (N.D, M.P.H )
הערה: לקריאת המאמר המלא ועיון ברשימה הביביליוגרפית של המאמר בקרו באתר האינטרנט של ד"ר אשחר.
ד"ר ערן אשחר N.D, M.P.H, נטורולוג, רופא היגייניסט. הקים את המרכז להיגיינה טבעית במטרה
ללמד חולים בכל סוגי המחלות ובעיות הבריאות להבריא באמצעות כח הריפוי הטמון בגופם.
ד"ר אשחר הוביל אלפי אנשים להחלמה וריפוי ממצבי מחלה לאחר שהרפואה הרימה ידיים, או הציעה תרופות לכל החיים או ניתוח מסכן חיים. ד"ר אשחר עצמו נרפא ממחלה כרונית שבה חלה בגיל 9 לאחר שהולעט בתרופות "לכל החיים" והוצע לא ניתוח כריתה שממנו ניצל בעזרת ההיגיינה הטבעית.
הוא הרופא היחיד בארץ המתחייב למסור למטופל את כל המידע על מצבו האמיתי ועל רמות הסיכון לבריאותו באמצעות ניתוח בריאות מקיף. הוא היחיד שאיננו נרתע לומר למטופל מה האמצעים המדויקים שעליו לנקוט כדי להבריא ממחלתו. הוא היחיד המציע כלי נוסף ומשמעותי, צום על מים, שהוא הכלי הטיפולי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב