דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה אנחנו כאלה טמבלים 

מאת    [ 16/08/2010 ]

מילים במאמר: 1082   [ נצפה 2606 פעמים ]

 

למה אנחנו כאלה טמבלים

 

שיחה היפותטית ביני לבין חייזר במהלך טיול בגלקסיה...

 

חייזר: שלום

אני: מה קורה?

ח: סבבה, מאיפה אתה?

א: כדור הארץ.

ח: אה... נדמה לי ששמעתי עליכם מכל מיני חדשות פה ושם, זה הכוכב הזה שהזן השולט שם משמיד את המשאבים שמאפשרים את עצם קיומו בלי פיקוח ובלי לדאוג לחידושם?

א: כן... לצערי, זה קצת מביך...

ח: אל תיעלב, אבל אתם לא נשמעים חכמים במיוחד.

א: כן אני יודע, אנחנו חושבים שאנחנו חכמים כי יש לנו טכנולוגיות מתקדמות ואורח חיים מודרני אבל אנחנו דיי טמבלים.

ח: עכשיו אני נזכר בכל מיני דברים ששמעתי עליכם, ככל שאתם מתרבים אתם פולשים לטריטוריות של זנים אחרים, אבל במקום לשמור על הרמוניה ועל המערכות שם אתם משמידים, מכחידים ומזהמים אותם ואז מתפלאים שכל מיני שירותים שהייתם מקבלים בחינם, כמו טיהור מים, נעלמים והמים שלכם מזוהמים ומדלדלים? מה אתם חושבים שיקרה.. הרי אם תמשיכו להתפשט בצורה זאת לא יישאר מקום לשום דבר אחר.

א: כן, אנחנו דיי יורים לעצמו ברגל.

ח: אתם אלה שמשמידים יערות ומינים של צמחים ופרחים בקצב מטורף בלי לתת להם זמן להתחדש...? שזה דיי מצחיק ואירוני כי הם נותנים לכם מלא שירותים חינם בלי שתתאמצו בכלל כמו חמצן, ניקוי  האוויר, טיהור מים,  הם מונעים סחף אדמה כדי שתוכלו לגדל מזון וגם ביערות האלה יש כל מיני זנים של צמחים שמכילים תרופות למחלות שלא הצלחתם לרפא.

א: כן, זה כדור הארץ.

ח: אני לא זוכר אם זה אתם או כוכב אחר, אבל ראיתי בתוכנית טבע בטלוויזיה איזה כוכב שהזן השולט שם מוציא יצורים מהמים בכמויות עצומות כדי לאכול אותם ומאגרי האוכל האלה בדרך הבטוחה להיגמר אבל במקום לצמצם את הכמויות כדי לאפשר להם להתחדש ולגדול שוב, מה שיאפשר קיום תמידי הם ממשיכים ומגבירים את הקצב?

א: זה לא כוכב אחר, זה אנחנו. קוראים לזה מאגרי דגה. זה המאגרים שבהם מצויים הדגים שאחוז נכבד מאוכלוסיית כדור הארץ מתבססת עליו. גם דגים בצורה מופרזת ולא מפוקחת וגם שיטות הדייג מזהות, משחיטות והורסות את האוקיינוסים.

ח: משתתף בצערך, אבל למה אתם עושים את זה?

א: בעיקר בשביל כסף.

ח: אבל איך כסף יעזור למישהו שחולה במחלה שהשמדתם את הצמח שיכול לרפא אותו, או במה הכסף טוב אם ייגמרו מאגרי המים המתוקים?

א: לא ברור, אני מניח שמתעלמים מהבעיה כי זה נוח יותר וכי הכסף מסנוור.

ח: האנשים בכוכב שלך מודעים לכל זה?

א: לא ממש, אני חושב שאם הרוב היה מודע היה מופעל לחץ גדול יותר על מקבלי ההחלטות.

ח: ולמה אנשים לא מודעים? אין להם גישה למידע?

א: לא, לרובם יש גישה אבל כולם עסוקים בשגרת החיים המודרנית שלהם. תנסה להגיד למישהו לשבת לראות סרט או לקרוא ספר שמסביר את כל העניין והתגובה תהיה שאין לו זמן, שהוא עסוק מידי, שיש לו מיליון דברים על הראש ושיש לו דברים חשובים יותר מהסביבה.

ח: אבל הסביבה שלכם זה בעצם החיים עצמם, הסביבה בעצם מאפשרת לכם לאכול, לשתות, לנשום בצורה בריאה ותקינה. אם לא תישמרו עליה אתם תכחדו או לפחות תגיעו למצב שהחיים בכוכב שלכם יהיו בלתי נסבלים.

א: צודק, אבל אנשים לא מבינים את זה, כי הבנה על הנזקים שאנחנו גורמים לעצמנו ע"י פגיעה בסביבה התחילה רק בשנים האחרונות ככה שזה חדש יחסית ואנשים בדרך כלל מקובעים בצורת המחשבה שלהם ולא מקבלים בקלות שינויים, בטח ובטח שינויים בקנה מידה כזה. אף אחד לא יאמין אם יגידו לו שבעוד 20-30 שנה ייגמרו הדגים בים כי עד אז נדוג את כולם, מבחינתם זה לא יקרה כי תמיד יהיו דגים בים ותמיד יהיו מים מתוקים כי זה מה שהיה משחר האנושות אז זה לא יכול להשתנות. חבל... אבל זה לא ככה.

ח: אז אם כולם עם הראש באדמה ולא מרימים אותו לראות את רכבת המשא שדוהרת מולם?

א: אפשר לראות את זה ככה. כמובן שלא כולם עם הראש באדמה ויש ניסיונות לשנות ויש פה ושם אפילו הצלחות אבל כרגע זה מעט מידי. לפעמים אני חושב שעוד 30 שנה יהיו ועדות חקירה כמו אחרי מלחמה כדי למצוא אשמים למשבר שיגיע וכדי למצוא אחראים למחדלים שמתרחשים ברגעים אלו ממש. והילדים והנכדים שלנו ישאלו למה לא עשינו כלום, איפה היינו כשזה קרה ואיך לא מנענו את זה כי הפתרונות קיימים כבר היום.

ח: ראיתי שבעיקר הבעיות אצל המדינות החלשות. המדינות החזקות לא עוזרות לחלשות?

א: זה היה מצחיק אם זה לא היה כל כך עצוב. לא רק שלא עוזרות, אלא מנצלות ועושקות אותם. חברות בינלאומיות קונות רישיונות ממדינות עניות (שלצערי, לרוב גם מושחתות), כדי לנצל להכחיד את אוצרות הטבע לעשיית רווחים. אחרי שהם סיימו להרוס, לנצל ולכלות את המשאבים הם ממשיכים הלאה ולאוכלוסייה המקומית לא נשאר כלום.

ח: אבל זה רק יחריף את המצב של המדינות החלשות... זה יגרום לרעב ומחלות במימדים גדולים, ומן הסתם האנשים האלה לא יישבו בשקט וימותו אלא יפנו לפשע ואלימות ויהגרו בהמוניהם למדינות אחרות, לאלה שניצלו אותם, וככה זה יהפוך לבעיה של המדינות החזקות יותר, ומה הם יעשו אז?

א: זאת לא הבעיה היחידה שתהיה למדינות החזקות. כשהמשאבים יתכלו לגמרי או ידלדלו בצורה בלתי הפיכה, שזה בדיוק המסלול כרגע, אז המחירים של המשאבים האחרים שעוד נשארו ירקיעו לשחקים, מוצרים בסיסיים של יומיום יהיו כל כך יקרים שרק העשירים יוכלו לשמור על רמת חיים סבירה ורמת החיים של שאר האנשים תרד משמעותית... זה מוליך ישירות לעוד בעיות של אלימות, פשע, סחר לא חוקי וכהנה וכהנה אולי אפילו הפיכות ומרד במדינות פחות חזקות.

ח: ככה אתם מתנהגים לכל המשאבים ובע"ח שמספקים את הבסיס לקיומכם?

א: לא, לדוגמא אנחנו אוכלים הרבה עופות אבל הם לא נמצאים בסכנת הכחדה כי אנחנו דואגים שהם יתרבו בקצב שיאפשר לנו להמשיך לאכול אותם לעד. אותם אנחנו לא "צדים" בצורה מוגזמת ובלי פיקוח בניגוד למשאבים אחרים.

ח: יש לכם בכלל פתרונות לכל הבעיות האלה?

א: כן, יש פתרונות, אבל לא מיישמים אותם, כי מקבלי ההחלטות, כמו שאמרתי לך קודם, לא חושבים יותר מידי קדימה. מה שעוד עוזר לרפיון השכל הזה הם כסף, פוליטיקה, שחיתות וכוח כי הם מסנוורים. אם כדור הארץ היה חברה פרטית כלכלית המנהלים היו מפוטרים לאלתר והיו מוגשים כתבי אישום על ימין ועל שמאל.

ח: אם הם כל כך גרועים איך הם הגיעו למעמד כזה ואיך הם נשארים שם?

א: הם נשארים שם כי אין מספיק מודעות והם הגיעו לשם דרך משהו שנקרא דמוקרטיה... עזוב אתה לא רוצה לדעת.

ח: ממה שהבנתי עד עכשיו, יש לכם בעיות רציניות, ויש לכם פתרונות אבל החוליה המקשרת ביניהם שהם מקבלי ההחלטות פשוט לא עושה כלום בגלל דברים כמו כסף וכוח. ורוב האנשים בגדול לא ממש מתעניינים בזה כי הם עסוקים מידי.

א: אני ממש מתבייש להגיד את זה אבל אתה צודק.

ח: נשמע כמו טיפשות לשמה... שיהיה בהצלחה.

א: תודה, לפעמים אני חושב שאנחנו צריכים מבול שני כדי שיהרוס פה הכל, ישאיר את הצדיקים ונוכל לבנות מחדש בדרך ברת קיום. עכשיו לי יש שאלה אליך.

ח: מה?

א: איך מתחילים תהליך הגירה לכוכב שלכם?

 

רן פ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב