דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מי רוצה להיות וטרינר מומחה 

מאת    [ 15/08/2010 ]

מילים במאמר: 390   [ נצפה 2846 פעמים ]

 

לימודי וטרינריה. כמה קסם הם טומנים בשמם המרמז כאילו עוד מעט אתם עומדים להציל את מרבית בעלי החיים בעולם - אם לא את כולם. לא כל מי שחולם להיות וטרינר הופך להיות כזה, כיוון שהדרך אל השגת התואר הנכסף רצופה במהמורות. ולא כל מי שחולם לעבוד במסגרת בית חולים וטרינרי בסופו של דבר מגיע לשם, והסיבות רבות ומגוונות.

כיום נהוג כי כל וטרינר אשר כבר סיים את לימודיו ועבר במסגרת של בית חולים וטרינרי או מרפאה וטרינרית, ומעוניין להרחיב את ידיעותיו בתחום וטרינרי כלשהו - לומד לימודי התמחות. לימודיו של וטרינר נמשכים שבע שנים, והוא ראוי להיקרא וטרינר רק לאחר שעמד בכל המבחנים המסכמים בהצלחה.

מרגע שהשלים את לימודיו, יכול אותו וטרינר לפנות למסלול של התמחות. ישנן התמחויות שונות ומגוונות, בין ההתמחויות -כירורגיה, קרדיולוגיה, נוירולוגיה ועוד ועוד. 

בעקבות שינויים והתפתחויות טכנולוגיות גם בתחום רפואת בעלי החיים, וטרינרים רבים בוחרים לפנות אל מסלול של התמחות בתחומים שונים. הסיבה לכך היא שכיום אין כמעט בית חולים וטרינרי או וטרינר שאינו מומחה בתחום רפואי כזה או אחר. ההתמחות נותנת כלים בידיו של וטרינר היכול לשפר את מצבו הרפואי של בעל החיים בצורה דרסטית בעקבות הידע הנוסף שרכש.

 

מומחיות- גם ברמה בינלאומית

הדרגה הגבוהה ביותר של הכשרה רפואית שאליה יכול וטרינר להגיע היא רמת מומחיות בינלאומית. וטרינר שהוא מומחה בינלאומי רוכש את מומחיותו זו דרך מוסד וטרינרי המוכר בעולם. אך לא די בזה, כיוון שגם תוכנית הלימודים בה לומד הוטרינר נבדקת לעומקה ודרושה אישור.

ההשקעה משתלמת רק במידה ואותו וטרינר יכול ליישם את הידע אותו רכש במסגרת בית חולים וטרינרי שבו הוא עובד. וזהו שיקול חשוב שיש לקחת בטרם בוחרים ברכישת מומחיות בתחום מסוים.

היתרון הגדול שיש עבור וטרינר שהוא גם מומחה בתחום מסוים הוא עצום. וטרינר מומחה לנוירולוגיה יוכל להיחשף ולטפל במקרים שונים ומגוונים ובשלל בעיות נוירולוגיות. בכך הוא תורם לבעלי החיים בהם הוא מטפל בידע מקצועי ממוקד יותר ואף יעיל יותר. כך גם במקרים של וטרינר שהוא מומחה באורתופדיה ובטיפול בבעיות אורטופדיות שונות של בעלי החיים.

 

וטרינר אשר סיים את מסלול ההכשרה הארוך והמפרך הזה, יכול להמשיך ולעבוד במסגרת של מרפאה פרטית או בית חולים וטרינרי. זוהי השקעה עצומה הדורשת מסירות רבה מאלו המבקשים לרכוש השכלה בתחום זה.

יחד עם זאת, בסיומו של המסלול נותרים (בתקווה) רק אותם וטרינרים המעוניינים בכל מאודם לעבוד עם חיות - וגם עם בני אדם. מי שאינו באמת מעוניין להיות וטרינר לא יצלח את המכשולים הרבים שבדרך להיות וטרינר מומחה.

 

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב