דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לקראת לידה- מהם הדברים שאנו צריכים לרכוש לקראת הלידה ואחריה 

מאת    [ 15/08/2010 ]

מילים במאמר: 736   [ נצפה 2948 פעמים ]

נשים בהריון עומדות בפני דילמות רבות: לידה טבעית או בבית חולים? אפידורל או ללא משככי כאבים? במקביל להחלטות חשובות אלה, עומדת בפני היולדת גם הדילמה: אילו דברים חשוב לקנות לתינוק לפני הלידה, ומהם הדברים שיש לקנות לאחר שהתינוק יוולד. הרוקח צחי אשרוב מבית המרקחת "מרכז הצפון" בתל אביב מציע מספר טיפים לאמהות שבדרך על הדברים שכדאי לקנות לפני הולדת הילד והדברים שניתן לקנות לאחר הלידה:

 

מוצרים שכדאי לקנות לפני הלידה

אחד הדברים הראשונים שכדאי שיהיו מוכנים לפני הלידה הוא כיסא התינוק במכונית, שבה יוכלו ההורים הטריים לקחת את התינוק הביתה. כמובן שיש להצטייד לקראת הולדת התינוק גם בשמיכות, מגבות וחיתולי בד. דבר נוסף שהילד יזדקק לו הוא מוצץ. מומלץ לבחור במוצץ אורתודונטי שלא יפגע בחיך העדין של התינוק. מוצר נוסף

 

אחד הנושאים הכי חשובים לכל אם הוא נושא ההנקה או ההאכלה של התינוק. לנשים שיחליטו להיניק, מומלץ לרכוש בטרם הלידה משחה לפטמות סדוקות, למקרה בו יתגלה גירוי באחת הפטמות, לשימוש לפני שהגירוי יהפוך לסדקים כואבים. מומלץ לבחור במשחה שאינה דורשת שטיפה לפני הנקה, מאחר וכך אין צורך להמתין בין מריחת וספיגת המשחה עד להנקה. במקרה בו ישנה בעיה כלשהי ולא ניתן להיניק את התינוק במשך תקופה מסוימת, לדוגמא, אם התינוק נשאר בפגיה, ניתן לקנות משאבת הנקה. לנשים שהחליטו לא להיניק, מומלץ לרכוש בקבוקים להאכלה.

 

בנוסף, מומלץ להצטייד לפני הלידה במשחה נגד תפרחת חיתולים ובטלק. החיתול הוא כר פורה להתפתחות פטריות, לכן חיוני לחטא את ישבן התינוק בכל החתלה, וכן להשתמש במשחה לטיפול בתפרחת חיתולים במקרה של התפתחות פריחה, כגון אגיסטן בייבי ואינוטיול. ליולדת מומלץ לרכוש משחה נגד סימני מתיחה, לדוגמא אלסטן, ולהתחיל למרוח אותה כבר בסמסמטר השני של ההריון, כשהבטן מתחילה לבלוט וכן להמשיך למרוח גם לאחר הלידה, אם ישנם סימני מתיחה.

 

תכשיר היגיינה נוסף לתינוקות הוא סבון הרחצה. מומלץ לרכוש סבון רחצה עדין המותאם במיוחד לתינוקות. סבון רחצה שיתאים לתינוק בן יומו הוא סבון רחצה טבעי, שלא יהיו בו חומרים סינתטיים שיגרו את עור התינוק וכן רמת PH המותאמת לעור העדין של התינוק.

כאשר מתחילה ההנקה או ההאכלה, תינוקות עלולים לסבול מבעיות של גזים מאחר ומערכת העיכול שלהם עדיין אינה מפותחת דייה. כדי לטפל בבעיה ניתן לתת לתינוק טיפות סימיקול נגד גזים. תכשיר נוסף שיכול לטפל בבעיה הוא הכנה רוקחית על בסיס אניס משומר שמכינים בבתי המרקחת. מעבר לזה, חשוב לחמם ולעסות את בטן התינוק לאחר ההאכלה או ההנקה כדי להקל עליו את פעולת העיכול.

 

מוצרים שיש לקנות לאחר הלידה

לעיתים הרופא המטפל ממליץ להמשיך טיפול בטבור התינוק גם לאחר החיטוי בבית החולים. במקרים אלה, יש לרכוש טיפות סביעור לחיטוי הטבור. מוצר נוסף שכדאי להצטייד בו לאחר הלידה, הוא פרצטמול לשיכוך כאבים והורדת חום אצל תינוקות כגון סנסמול טיפות. כמובן שכאשר יש עליית חום אצל תינוק, יש לפנות לרופא, אך בשעות שבהן המרפאות סגורות ויש צורך להוריד את החום של התינוק בהקדם, מומלץ שיהיה פרצטמול בבית.

 

חשוב להכין את הסביבה לקליטתו של תינוק שזה עתה יצא מהרחם. לכן מומלץ לבנות סביבה ללא רעש וללא תאורה חזקה לתינוקות. במקום תאורה פלואורסנטית חזקה, כדאי לבחור בתאורה טבעית ורכה יותר. לצורך זה ניתן לרכוש מעמעמים או אהילים מעמעמים למנורות.

 

וכמובן, מזל טוב להורים הטריים!

רוקח צחי אשרוב מבית המרקחת "מרכז הצפון" בתל אביב




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב