דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לריב ניתן גם במשך שלושים שנות נישואים - אז איך בכל זאת נפטרים מהמריבות? 

מאת    [ 15/08/2010 ]

מילים במאמר: 768   [ נצפה 3371 פעמים ]

לריב ניתן גם במשך שלושים שנות נישואים - אז איך בכל זאת נפטרים מהמריבות? / מאת יואב ברנזון

 

 

מריבות אינסופיות

 

מריבות הן תופעה אופיינית אצל זוגות שאינם מורגלים לחיות ביחד בהרמוניה ובסוג של שיתוף פעולה. מריבות עלולות לעיתים קרובות להימשך חודשים ואף שנים.

 

ישנם זוגות שרבים את אותם הריבים גם עשרות בשנים - ללא שום הכרעה, ללא שום פיתרון, ללא שום גבול או הבנה, פשוט רבים את עצמם לדעת ללא סוף וללא כל תכלית הגיונית, כלואים בתוך לולאה אינסופית, מבלי לדעת אפילו כיצד יוצאים ממנה.

 

 

 

בריב אין הכרעה כי לריב אין גבולות

 

מתחת לכל ריב ישנה הנחה שאומרת את הדבר הבא: הגבול בינינו לא הוכרע ולא נקבע, ולכן יש טעם לריב מתוך תקווה או אשליה שכל צד יצליח להציב את הגבול במיקום שנוח לו.

 

כלומר, ריב בהגדרתו הוא מסע עינויים אינסופי שלא ייגמר לעולם אלא עד הכנעת הצד השני, וזו למעשה מטרתו האמיתית של כל ריב. הבעיה היא, שבמקרים רבים בני זוג אינם מצליחים להכניע את הצד השני גם אחרי שנים של מאמץ סיזיפי. למשל, כאשר שני בני הזוג הם אנשים עקשניים - הריב יכול להימשך ולהימשך אפילו חיים שלמים.

 

 

 

הסדר קוטע את שרשרת המריבות

 

הסדר לעומת זאת היא שלב אחר, שונה וגבוה יותר מריב. אנשים מוכנים להגיע להסדר כאשר הם בשלים מבחינת תודעתית לסוג של סיום, של הגדרת הגבולות, לפיתרון הקונפליקט ולהשבתתו. אנשים כאלה מבינים את חוסר התכלית שבריב, והם הגיעו כבר למסקנה שהם לא יצליחו להשיג את הצדק הפרטי שלהם.

 

כל עוד אין הכרה בחשיבות סיום הקונפליקט או הסכסוך - הריבים ימשיכו עוד ועוד. רק ברגע שזוג מבין שהגיע העת לסיים את הסכסוך או את הריב ולהמשיך הלאה - מבשיל המקום של ההסדר.

 

 

 

הסדרים עצרו מלחמות, יריבויות וסכסוכים של מאות שנים

 

מדינות מתקוטטות ביניהן בדיוק כמו בני זוג. לעיתים במשך עשרות ומאות בשנים, כולל קורבנות, הרוגים ונזקים שלא יאומנו. עד לרגע שבו הן מבינות שעדיף להגיע להסדר במקום לנסות להכניע את היריב וללמד אותו מהי הדרך הצודקת.

 

כמו מדינות, גם בני זוג, יכולים לסיים ויכוחים, ריבים וסכסוכים של שנים בצורה של הסדרים. צריך לרצות לסיים את המאבק - ואז ניתן להגיע להסדר תחת ההבנה שההסדר הוא הגבול, וממנו והלאה יסתיים המאבק ותיגמר מלחמת המוחות.

 

 

וטיפ לסיום: ניתן לסיים ויכוחים של שנים וריבים של עשרות בשנים בהסדרים זוגיים פנימיים שבני הזוג עורכים בינם לבין עצמם או בעזרת איש מקצוע שיגדיר ויסייע להם להגיע להבנות הנכונות.

 

 

 

יואב ברנזון הוא מטפל אישי, יועץ זוגי ומנטור עסקי. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-20 השנים האחרונות. הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים - שיטה ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים. הוא כתב 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. הוא פרסם למעלה מ-1,800 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה. הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב