דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהם המאפיינים של גבר חרדתי? 

מאת    [ 07/08/2010 ]

מילים במאמר: 705   [ נצפה 6048 פעמים ]

מהם המאפיינים של גבר חרדתי? / מאת יואב ברנזון

 

 

לחץ

 

גבר חרדתי הוא גבר לחוץ. הוא מגיב בצורה פזיזה, סוערת, לחוצה ואימפולסיבית. הוא רגיש מאוד ונפגע בקלות. במקום להיות "קול" - הוא כבד וקשה.

 

גבר חרדתי הוא אדם לחוץ ולא נינוח. קשה לו להיות ספונטני, הוא אינו יודע לזרום, הוא ביקורתי, שיפוטי מאוד, לא מרוצה ממרבית הדברים סביבו וחי במירוץ מתמיד בו הוא מנסה להוכיח את עצמו. גבר חרדתי פועל מהאגו והוא חייב להוכיח שהוא טוב מאחרים.

 

 

 

דביקות ביחסים הזוגיים

 

גבר חרדתי הוא גבר דביק שבדרך כלל נשען על אישה אחת במשך שנים רבות. אם הוא מתחתן עם אישה - נדיר שהוא יתגרש ממנה ביוזמתו. הוא פוחד לקחת סיכונים, לשנות, ליצור מחדש ולהמציא את עצמו מחדש ולכן הוא נוטה לא לפרק יחסים אלא לנסות לתקן אותם.

 

גבר חרדתי מתקשה לפעול בצורה עצמאית אלא נצמד לבת זוגתו ואינו מתרחק ממנה יתר על המידה. הוא מתקשה לתפקד בלעדיה ומעדיף שהיא תמשיך לתמוך בו ותימצא בקירבתו. גבר חרדתי תמיד יעדיף ביטחון, נוחיות והרגלים שגרתיים על פני חידושים, חשיבה מחוץ לקופסה, יצירתיות, הרפתקנות והרחבת אופקים.

 

 

 

חוסר אמון

 

גבר חרדתי הוא אדם חשדן מטבעו שמגונן על עצמו כל הזמן, דואג לכל התרחישים השליליים האפשריים, חייב לתכנן הרבה זמן מראש וחושש מספונטניות ומאובדן שליטה.

 

גבר חרדתי חייב לדעת הכל, להיות מעורב בהכל ולהשתלט על הכל כי מה שהוא לא יודע - מפחיד אותו. הוא חושש להרפות ולתת גם למזל, לקסם, ולגורל להשפיע על חייו.

 

 

 

פחד מרוחניות

 

גבר חרדתי מפחד מרוחניות, חסום רגשית וחושש ללכת לאיבוד. הוא מתקשה לשחרר ולזרום עם מה שקורה כי הוא רגיל לעוגנים ולנקודת אחיזה.

 

גבר חרדתי הוא איש מרובע, פחדן, חששן, היסטרי, מקובע ודאגן שחי בתבניות ובקוביות ואינו מאפשר לעצמו לבטא את הצד המפתיע, היצירתי, הבלתי צפוי, ההרפתקני והרענן שבו.

 

 

וטיפ לסיום: גבר חרדתי הוא גבר שנשים נוטות להתרחק ממנו כי הוא דביק, קשה ומכביד. אבל, נשים שנעזבו על ידי הגבר שלהן נוטות לבחור דווקא בגבר החרדתי כי הוא גבר "בטוח" שהן יודעות שלא יעזוב אותן לעולם. 

 

 

 

יואב ברנזון הוא מטפל אישי, יועץ זוגי ומנטור עסקי. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-20 השנים האחרונות. הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים - שיטה ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים. הוא כתב 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. הוא פרסם למעלה מ-1,800 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה. הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב