דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי הנדסאים - אפשרויות תעסוקה 

מאת    [ 04/08/2010 ]

מילים במאמר: 459   [ נצפה 2706 פעמים ]

לאור ההתרחבות המהירה של חברות הטכנולוגיה והתעשייה, והחידושים הטכנולוגיים הרבים של השנים האחרונות, לימודי הנדסאים זוכים לביקוש רב. עולם ההנדסה כולל בתוכו תחומים רבים, וכל אדם יכול למצוא את הנושא אשר משלב בצורה האופטימאלית את יכולותיו האישיות עם צורכי המשק. לאחר סיום לימודי הנדסאים ניתן להשתלב במקומות תעסוקה רבים, או להשלים תואר ראשון בהנדסה בזמן הכשרה קצר יחסית.

 

בעקבות התקדמות הטכנולוגיה בשנים האחרונות ישנו מחסור באנשי מקצוע איכותיים ומקצועיים בתחומי ההנדסה השונים. בעקבות כך פותח מסלול ייחודי להכשרה מהירה של אנשי הנדסה, אשר מעניק ידע פרקטי וטכני לצד התנסות מעשית נרחבת, ומקנה מיומנויות לעבודה במגוון תחומים. לימודי הנדסאים אורכים שנתיים עד שלוש שנים, לעומת לימודי תואר ראשון בהנדסה, ומאחר וניתן דגש על עבודה מעשית, תוכנית הלימודים כוללת פחות נושאים תיאורטיים ונחשבת לפחות קשה.

 

אופי העבודה המעשית של הנדסאים לאחר סיום הלימודים משתנה במידה ניכרת בהתאם לתחום ההתמחות, אך בדרך כלל העבודה היא במפעלים או בתעשיות טכנולוגיות שונות. בוגרי לימודי הנדסאי תוכנה עובדים בסביבה משרדית ממוחשבת, ואילו הנדסאי סביבה או הנדסאי בניין עובדים יותר בתנאי שטח. ברוב מקומות העבודה ההנדסאי הינו חלק מצוות, ונדרש לשלב בין בקיאות בתחום הידע הרלוונטי, עבודה טכנית ופיזית, ועבודת צוות.

 

בפני בוגרי לימודי הנדסאים עומדות אפשרויות תעסוקה רבות, בהתאם לתחום הלימודים כמובן. בוגרי לימודי הנדסאי מכונות משתלבים בעבודות ייצור  בתעשיות צבאיות דוגמת אינטל, ישקר, חברת החשמל או טבע. הנדסאי קירור ומיזוג אוויר יכול לבחור בין תכנון של מערכות קירור ומיזוג אוויר, שרות ותחזוקת ציוד, פיקוח על הקמת מערכות או שיווק והפצה של ציוד מכשור, במגזר הפרטי, הציבורי, בתעשייה או בכוחות הביטחון.

 

השכר הממוצע של בוגרי לימודי הנדסאים נמוך יותר מאשר זה של בוגרי לימודי הנדסה לתואר ראשון , אך יש לזכור כי זמן ההכשרה נמוך יותר. השכר הממוצע של בוגרי לימודי הנדסאי תעשייה וניהול הוא הגבוה ביותר, בשל המגוון הרחב של אפשרויות תעסוקה העומדות בפניהם. במהלך לימודי הנדסאי תעשייה וניהול הסטודנטים נחשפים לנושאים רבים ורוכשים כלים מעשיים מעודכנים, המאפשרים לעסוק בייעוץ בתחום הסבת מפעלים לסביבת עבודה ממוחשבת, תמיכת מערכות מידע, ניהול מערכות מידע ומחשוב בארגונים שונים, ועוד.

 

לאחר סיום לימודי הנדסאים ישנם מסלולים רבים של קידום מקצועי. העיקרי שבהם הוא כמובן לימודי תואר ראשון בהנדסה, ומוסדות אקדמיים רבים מציעים אפשרויות השלמה ייעודיות לבעלי דיפלומת הנדסאי. אפשרות נוספת היא התמקצעות בתחום הלימודים באמצעות קורסים והשתלמויות שונים, דבר המאפשר להתעדכן בפיתוחים האחרונים בתעשייה הרלוונטית. מסלול אחר הינו לימודי ניהול או שיווק, המתאימים בעיקר להנדסאים אשר מבקשים לעבוד בצורה עצמאית ומעוניינים לרכוש כלים בתחום.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב