דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים מעולם העסקים, כיצד לחסוך בהוצאות בעסק 

מאת    [ 03/08/2010 ]

מילים במאמר: 602   [ נצפה 3173 פעמים ]

במהלך השנים הרבות בהן אני משמש כיועץ עסקי ואיש הצללים של עסקים רבים במשק קבלתי מלקוחותיי כמה רעיונות מצוינים, שנכון לחלוק אותם עמכם, המסייעים לחיסכון משמעותי בעסק.
טיפ ראשון:
לפני שנים לא מעטות טיילתי עם בעליו של עסק מהגדולים בישראל בתוך מחלקת הנהלת החשבונות של העסק. מחלקה זו לבדה מנתה 80 אנשים מתוכם 12רואי חשבון וחמישה מתכנתים. במהלך הטיול הפגיש אותי בעל הבית עם מנהל המחלקה ואומר לי – "זהו יוסי הוא מנהל החשבונות שלנו". שוחחנו כמה דקות עם יוסי, שנמצא בחברה קרוב לשלושים שנה ואחראי על כל מערך הכספים של הקונצרן, גיבוש הדוחות הכספיים, ניהול המערך הכספי וניהול המשא ומתן מול הבנקים ורואי החשבון של החברה.
אחר כך הלכנו אני ובעל העסק לדרכנו.
כשהתרחקנו מהמחלקה שאלתי את בעל העסק "למה אתה קורא ליוסי מנהל החשבונות הוא למעשה מנהל הכספים של העסק שלכם או לכל הפחות חשב". "נכון" אמר לי בעל העסק, "אתה צודק, אבל אם נקרא לו מנהל כספים הוא יתחיל להשוות את המשכורת שלו למשכורת של מנהלי כספים בחברות אחרות ויבקש ממני משכורת של 40,000 שקל לחודש פלוס תנאים סוציאלים ורכב מנהלים. כשאני קורא לו מנהל חשבונות אז הוא משווה את עצמו למנהלי חשבונות שבעסקים אחרים מקבלים 10,000 שקל וכשאני מראה לו שהוא מקבל הרבה יותר מהם - 16,000 שקל ורכב משפחתי הוא מאושר ואני מאושר".
"יותר מזה אם מנהל המחלקה מקבל רק 16,000 שקל כל מי שכפוף לו יקבל פחות וכך אני מגביל גם את שכר העובדים ומונע מהם לפתח ציפיות לשכר גבוה מידי".
השיעור השני ניתן לי בעל עסק אחר שבבעלותו היה גם בית-קולנוע. משרדנו ליווה במשך למעלה מחצי שנה את בעל העסקים, "אצלנו בקולנוע" אמר לי הבעלים, "כולם מנהלים! לקופאי קוראים מנהל הקופה, למסריט קוראים מנהל ההסרטה, לאיש המזנון קוראים מנהל המזנון ולמנקה קוראים מנהל המטאטא" אמר בחיוך. "אתה לא יודע כמה קשה היה לי לבטל את המילה מנהל ולקרוא לכל בעל תפקיד על-פי תפקידו במקום בשם תפקידו האמיתי – קופאי, מנקה וכדומה. התוצאות לא אחרו לבוא, מנהל הקופה זעם והתפטר. הוא היה איש טוב ומנוסה אבל הוא הלך כי הסדר שרציתי לעשות פגע לו באגו. הוא לא יכול היה לסבול את הירידה במעמדו ושאשתו תהיה נשואה לקופאי ולא למנהל הקופה. תגיד שאני סתם התעקשתי אבל התהליך של ביטול תארי המנהלים חסך לנו כעשרים וחמישה אחוז בשכר העובדים".
שיעור שלישי קיבלתי מבעל עסק גדול בתחום השיווק.
באחד המפגשים במשרדי במסגרת הייעוץ העסקי, הוא נכנס אלי למשרד כשחיוך גדול על שפתיו ואמר לי "היום קניתי מכונית אחת וחסכתי לפחות 5 מיליון שקלים". "איזה מכונית קנית, תמהתי, שחסכת ברכישתה סכום של 5 מיליון שקלים - האם קנית רולס רויס?"
"לא, צחק בעל העסק. קניתי היום לעצמי יונדאי טוסון בסכום של 180,000 שקל".
"אז איך בדיוק חסכת 5 מיליון שקל ברכישה של מכונית שעולה חלקיק מסכום זה", שאלתי.
"פשוט", אמר בעל העסק. "יש לנו בעסק 50 אנשי מכירות שלכל אחד מהם יש רכב. אנשי המכירות הם בעלי אגו גדול והם נוהגים להצמיד את עצמם קרוב ככל האפשר אלי.
אם אני הייתי קונה רכב שעולה 300,000 שקל, הם היו קונים רכב שעולה קצת פחות נניח 260,000 שקל. אני עשיתי להם תרגיל וקניתי לעצמי רכב ב 180,000 שקל וכך יקרה שהם יצטרכו לקנות רכב קצת יותר זול משלי. אם נניח לצורך הדוגמא שהם יקנו רכב ב-160,000 שקל, אזי חסכתי 100,000 שקל על כל איש מכירות ו-50 כפול 100,000 הם 5,000,000 שקל שהם סכום החסכון שנוצר כתוצאה מכך שאני הסכמתי ליסע ביונדאי טוסון".
רכב הוא סוג של כרטיס ביקור עשוי פח מכופף שאנשי המכירות מנסים להפוך אותו לסמל סטאטוס. מי שמצליח לשבור את סמל הסטטוס חוסך סכומים משמעותיים שיבואו לביטוי מיידי בדוחות רווח והפסד של העסק.
כל בעל עסק מוזמן לאמץ את הטיפים וליהנות מהחיסכון!

רו"ח אלון ברוידא -   מומחה לעסקים משפחתיים וחוקות משפחתיות רו"ח אלון ברוידא בוגר בית הספר לכלכלה וחשבונאות של אוניברסיטת ת"א ובעל תואר MBAמאוניברסיטת ת"א. מנהל את חברת "מחשבה קדימה". מתמחה בהסדרים עסקיים ומשפחתיים ובשילוב הדור השני והשלישי בעסק המשפחתי. אלון התראיין פעמים רבות לטלוויזיה ולעיתונות הישראלית  בנושאים הקשורים לעסקים בכלל ולעסקים משפחתיים בפרט. מחבר הספר "מחשבה אחת קדימה על אנשים, משפחות ועסקים" שיצא לאור בעברית ובאנגלית. רו"ח ברוידא מרצה בפורומים כלכליים ועסקיים שונים וכן בפני בנקים, חברות ביטוח, מרכזי הדרכה וסמינרים. מתמחה בגישור ומשמש גם כבורר ומגשר. בעל ניסיון עשיר במציאת פתרונות לעסקים משפחתיים ולמשפחות המחזיקות בהם. משמש כיועץ לחברות ועסקים בישראל, באירופה ובארה"ב. אלון ברוידא שימש גם כיו"ר איל"ן -  ארגון ישראלי לילדים נפגעים, המטפל בלמעלה מ- 15,000 נכים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב