דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הנדסת תוכנה 

מאת    [ 02/08/2010 ]

מילים במאמר: 486   [ נצפה 2694 פעמים ]

הנדסת תוכנה הינה תחום מרתק ומתפתח במהירות, אשר עוסק בכל הקשור לפיתוח ותחזוקה של יישומי תוכנה מתקדמים. לימודי הנדסת תוכנה לתואר ראשון משלבים נושאים מתחומי ידע מגוונים, ובהם ניהול, מדעי המחשב, מחקר, הנדסה ועוד. תחום זה קרוי גם הנדסת מחשבים, וקרוב מאוד ללימודי הנדסת חשמל ואלקטרוניקה ומדעי המחשב, דבר המאפשר לעבור בין התחומים בקלות רבה יחסית.

 

לימודי הנדסת תוכנה לתואר ראשון בדרך כלל כוללים גם לימודי הנדסת מחשבים, אולם יש מוסדות אקדמיים המציעים ללמוד את שני התחומים בנפרד. השילוב בין שני התחומים מקנה ידע רב תחומי, ולעומת זאת התמחות בתחום הנדסת תוכנה מאפשר לחקור ולהבין בצורה מעמיקה יותר את התחום. בעת חיפוש לימודים ובחירת המסלול הרצוי, מומלץ לבדוק את מצב התעסוקה במשק, וכמובן להתחשב בנטיות הלב וביכולות האישיות.

 

תפקידו של מהנדס התוכנה נחשב למרתק במיוחד, מאחר והוא זה אשר מופקד על תכנון וכתיבה של התוכנות המפעילות את המחשב עצמו. הנדסת מחשבים נוגעת למבנה הפיזי של המחשב, כלומר לחומרה ולציוד האלקטרוני המרכיב אותו, ואילו הנדסת תוכנה עוסקת בתכנון ובנייה של מערכות אלקטרוניות הכוללות מחשבים. ההפרדה בין שני תחומי לימודי הנדסה אלו - לימודי הנדסת תוכנה ולימודי הנדסת מחשבים איננה ברורה, ובדרך כלל שני התחומים נלמדים ביחד.

 

משך לימודי תואר ראשון בהנדסת תוכנה הינו ארבע שנים, בדומה ללימודי הנדסה אחרים. תנאי הקבלה למסלול זה דומים לדרישות הקבלה של לימודי הנדסה בתחומים אחרים, וכוללים תעודת בגרות מלאה, ציון חיובי בבחינה במתמטיקה ובאנגלית בהיקף של ארבע יחידות לימוד לפחות, פסיכומטרי, וידע באנגלית. מועמדים אשר אינם עומדים בחלק מתנאי הקבלה יכולים לשפר את הבגרות והפסיכומטרי בעזרת מכוני הכנה ייעודיים, או להשתלב במכינה קדם אקדמית המסייעת לשפר את הציונים ולהסתגל לאורח החיים האקדמי.

 

כיום ישנם מוסדות אקדמיים רבים המציעים לימודי הנדסת תוכנה, אם בצורה עצמאית ואם כחלק מלימודי הנדסת מחשבים לתואר ראשון. בעת חיפוש לימודים מומלץ לבדוק את איכות סגל ההוראה, מידת הסיוע לאחר סיום הלימודים, וכמובן את עדכנות תוכנית הלימודים ויוקרת התואר. גורמים נוספים שכדאי לברר הם גובה שכר הלימוד והמלגות המוצעות, מיקום גיאוגרפי ונגישות של מוסד הלימודים, ומידת התרגול המעשי במהלך לימודי הנדסת תוכנה לתואר ראשון.

 

תוכנית לימודי הנדסת תוכנה לתואר ראשון עשירה ומרתקת, וכוללת הקניית ידע תיאורטי מעמיק, לצד התנסות מעשית נרחבת. בתחילה הסטודנטים לומדים מקצועות יסוד בתחומי ההנדסה והמדע, דוגמת שפות מחשב, מתמטיקה ופיזיקה, ולאחר מכן ניתן להתמחות וללמוד קורסים מתקדמים יותר. שיטות חישוביות באופטימיזציה, ארכיטקטורה ופרוטוקולים, מערכות ספרתיות מהירות, תורת המיתוג המתקדמת, מבנה מחשבים, אוטומטים ושפות פורמאליות, מבנה מערכות הפעלה ומבנה מחשבים הם רק חלק מהנושאים המרתקים המהווים חלק מלימודי הנדסת תוכנה.

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב