דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לא חייבים לקבל את חיובי הרשות כגזירה משמיים 

מאת    [ 01/08/2010 ]

מילים במאמר: 714   [ נצפה 2683 פעמים ]

 

 

 

לא חייבים לקבל את חיובי הרשות כגזירה משמיים

 

ארנונה, אגרות השילוט, אגרות בגין צריכת מים וביוב, פסולת, שמירה וכיוב' הינם תשלומי חובה אותם אנו נדרשים לשלם מדי תקופה לרשויות המקומיות בגין שירותים שונים אותם מספקות הרשויות המקומית. סליחה, אמורות לספק ולעיתים מספקות.

 

לכאורה מדובר בדרישות תשלום הקבועות בחוקים, בתקנות ובצווים בעלי מפתח ברור לחישוב ולפיכך, אנו מניחים על פי רוב שהרשות מחייבת כדין, באופן נכון ומדויק ושזו המציאות ואין מה לעשות. אלא שיש דברים שלא נאמרים ואינם ידועים לכלל הציבור. לדוגמא, ישנו מרחב פרשנות ניכר באופן הוצאת השומה כך שיכול וקיימת אפשרות חוקית להפחית חיובים על ידי שימוש בפרשנות מקלה.

 

לא זו אף זו אלא שרובנו כלל לא מודע לעובדה שמאחורי מרבית פעולות הגדלת שומות הארנונה ו/או היטלי הפיתוח עומדים גופים חיצוניים כלכליים ו/או משפטיים שכל מטרתם הינה הגדלת שומות אלו. יתרה מכך, חלקם אף מתוגמלים לפי יכולתם להגדיל את השומה. כלומר, יש להם את האינטרס החזק ביותר לפרש כל סיטואציה לחומרת הנישום למרות שעל פי הדין ופסיקה יש לפרש לקולא- קרי, לטובת הנישום.

 

המדובר הוא בתהליך הפרטה של פעולות עליהם אמונה הרשות המקומית כאשר לעיתים כלל אינם עוברות בקרה של נציגי הרשות!? עתה, טול חברה פרטית אשר זכתה באפשרות לטפל בהגדלות שומה ברשות כלשהי, כאשר מונחת בידיה האפשרות לפרש את החוק לקולא או לחומרא. מה תבחר אותה חברה? ונאמר המרווח בין קולא לחומרא הוא 10 יחידות האם עולה ספק כלשהי בדבר אופן הפרשנות כאשר שכרה הינו לפי יכולתה להגדיל שומות?

 

רבים מאיתנו ישלמו ויישארו עם תחושת תסכול ואולי אף ישרבבו איזה משפט דוגמת-  "איזו מדינה, לא נותנים לחיות בשקט, עושקים!!... על מה הם לוקחים כל כך הרבה. זה בשביל המשכורות שלהם, מושחתים! אפשר לחשוב אילו שירותים אנו מקבלים עבור זה".... וכהנה וכהנה ביטויים ויניחו כי חזקת התקינות של הרשות המקומית נכונה. כלומר, אם הרשות הוציאה זוהי המציאות וזהו החוק ולא ניתן לעשות דבר, אלא שההפך הוא הנכון- חובה לבדוק שכן- ניתן להפחית!!!

 

בשוק קיימים גופים רבים אשר שמו להם למטרה לסייע ולהקל בתחום זה אל מול סבך הבירוקרטיה של הרשויות המקומיות כאשר המטרה העיקרית הינה הפחתת העלויות- ארנונה, אגרות והיטלים, שילוט, מים וביוב וכיוב'.

 

אותם גופים בוחנים את החיובים על כל מרכיביהם מתוך הנחת עבודה שניתן אכן להפחיתם. במסגרת זו מתייחסים לחוקים, לתקנות, לשטחים ומדידות, סיווגים, הגדרות , תעריפים, ריביות, פרקטיקה נהוגה, תקדימים ובכלל זה לחוקיות החיובים וכיוב'.

 

למעשה נערכת הבדיקה על ידי אנשי מקצועי המורכבים מהקשת הרחבה של תחומי המיסוי המוניציפאלי שכל מטרתם הינה הפחתת השומה וקביעתה על המצב המינימאלי האפשרי אותו מתיר החוק.

 

מודל העבודה לפיו נערכות בדיקות ללא כל התחייבות או תמורה כשבסופה ניתנת התייחסות והצעת מחיר לפעולה מלאה אל מול הרשות, מותירה נישומים בסיטואציה מוחלטת לפיה ניתן רק להרוויח- או החזר כספי/הפחתת עלויות או ידיעה שאין מה לעשות שגם היא כשלעצמה מהווה מוצר חשוב. תגמול בכל מקרה יינתן רק אם וכאשר תושג תוצאה ורק בסופו של תהליך לאחר שכל הטיפול כולו לרבות עלויותיו נישאות על כתפינו.

 

הכותב הינו מנכ"ל חברת ריפאנד העוסקת בהפחתת עלויות מיסים מוניציפאליים לעסקים וחברות בכל רחבי הארץ www.refund.co.il

 

אופיר טנא

 

 

הכותב הינו מנכ"ל חברת ריפאנד העוסקת בהפחתת עלויות מיסים מוניציפאליים לעסקים וחברות בכל רחבי הארץ.


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב