דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קפה טוב לדיאטה! 

מאת    [ 30/07/2010 ]

מילים במאמר: 345   [ נצפה 3679 פעמים ]

אחת המחלוקות סביב הקפאין, החומר המעורר הנמצא ברוב כוסות הקפה שאנו שותים, היא האם הוא מזיק לדיאטה או תורם לה. רבים הם האנשים המחליטים לפתוח בדיאטה, והדבר הראשון שיורד מן התפריט שלהם - קפה. מאידך, יש רבים שבוחרים לעשות את ההיפך, ומוצאים בקפה מפלט מן הרעב המציק שבין הארוחות המצומצמות ודלות הקלוריות. מי מהם צודק?
ובכן, מחקרים עדכניים מראים שלקפה יש השפעות חיוביות על הבריאות, בהקשר של מניעת מחלות כרוניות מסוימות וירידה בסיכון ללקות במחלות אחרות, וכן - תוך הקפדה על מספר כללים, קפה אכן יכול לעזור לנו להוריד כמה קילוגרמים.

איך?
ובכן, כיום כבר ידוע ששתיית קפה מסייעת במניעת סוכרת, והוכח גם כי קפה מספק אנרגיה לאימוני כושר ארוכים, ובכך תורם בעקיפין לשריפת קלוריות. יותר מכך, בקפה יש מרכיב המסייע בעמעום כאבי שרירים ומסייע להתאוששות מהמאמץ הגופני. הדבר חשוב במיוחד כאשר זוכרים כי אימוני כושר הם חלק בלתי נפרד מכל דיאטה, וכי ככל שיהיה קל יותר להתאושש מן המאמץ הכרוך בפעילות הפיזית, כך יהיה קל יותר להתמיד בה. כדאי לציין גם שהתפיסה לפיה קפה עלול לגרום או להחמיר מחלות לב הוכחה כשגויה, ולבסוף, שהקפאין שבקפה מאיץ את חילוף החומרים ומסייע לשרפת קלוריות נוספות במשך כל היום, גם כאשר הגוף נח.

יש לזכור כי עצם העובדה שקפה טוב לדיאטה לא אומרת שאפשר לשתות את כל סוגי הקפה הקיימים בשוק; קיימים סוגי קפה רבים שבתהליך הייצור שלהם מוכנסים אל תוך הגרגירים שלהם חומרים שונים המכילים קלוריות מיותרות, וכמובן שחייבים לוותר על כל מה שמוסיפים למשקה המוכן - סוכר, קצפת, חלב שמן וכן הלאה (אלה עלולים גם לעורר בכם חשק למתוק מאוחר יותר). המומלץ ביותר לשתייה בזמן דיאטה, לפיכך, הוא כוס קפה שחור ללא סוכר, אולם ניתן גם להוסיף לקפה מעט חלב דל שומן וממתיק מלאכותי.

דבר "מסוכן" נוסף עבור שומרי המשקל הוא ה"משהו המתוק בצד" של הקפה. היזהרו לא להתפתות להזמין פרוסת עוגה או קרואסון ביחד עם הקפה! לשם דוגמה, קרואסון בודד עלול להכיל עד כ-300 קלוריות, וכולנו יודעים כמה קשה לעצור באחד בלבד.

לסיכום,
אם אתם מתחילים דיאטה, אתם לא חייבים לוותר על קפה. שתו במידה, הימנעו מתוספות משמינות והיזהרו מפיתויים מתוקים, ובתמורה, הקפה יעזור לכם לרדת במשקל.

 

קבוצת אספרסו בר איטליקו בע"מ הינה סניף הדגל הישראלי מקבוצת הקפה האיטלקי Italico, חברת הקפה האיטלקית החברה המשגשגת ביותר בשנים האחרונות באיטליה שאף התפתחה למדינות נוספות באירופה ומחוצה לה.בימים אלה, מתכוונת קבוצת אספרסו בר איטליקו בע"מ לפרוץ לשוק הישראלי ולהשתלב בשוק כשחקן מרכזי ומוביל בתחום הקפה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב