דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי תקשורת לתואר שני 

מאת    [ 29/07/2010 ]

מילים במאמר: 451   [ נצפה 1942 פעמים ]

אמצעי התקשורת התקדמו מאוד בשנים האחרונות, וכיום אין אדם אשר אינו חשוף לרדיו, טלוויזיה, עיתונות או אינטרנט. לימודי תקשורת לתואר שני מקנים הזדמנות ייחודית להעמיק בתיאוריות ובמחקרים החדשים העומדים בתחום תקשורת המונים ודעת קהל, ולהבין בצורה טובה יותר את הדרך בה עולם התקשורת משפיע על החברה. לאחר סיום לימודי תואר שני בתקשורת ניתן להשתלב במגוון מקומות תעסוקה מרתקים, ובהם פרסום ויחסי ציבור, ניהול מדיה, עריכה, עיתונות כתובה, ועוד.

 

בעקבות החידושים הטכנולוגיים האחרונים, חל שיפור רב באמצעי התקשורת העומדים לרשותנו. אמצעי תקשורת חדשים אלה נקראים תקשורת המונים, ומאפשרים להגיע אל קהל רב של אנשים, להשפיע על סדר היום, ולעצב את דעת הקהל. לימודי תקשורת לתואר שני הינם תיאורטיים במהותם, ומיועדים לשם העמקה והכרה טובה יותר של הגורמים השונים הפועלים בתחום התקשורת. העמקה זו מאפשרת להבין בצורה טובה יותר את יחסי הגומלין בין הגורמים השונים, ואת האינטרסים שלהם.

 

רבים כיום מבקשים להשתלב בתחום התקשורת, ועקב כך הדרישות של המעסיקים עלו. אם בעבר היה צורך בלימודי תקשורת לתואר ראשון בלבד, הרי שכיום מקומות רבים מבקשים לימודי תקשורת לתואר שני. כמובן שבדומה לכל תחום תעסוקה אחר, גם בתחום התקשורת ניסיון מקצועי פותח דלתות רבות. עם זאת, למי שאינו בעל קשרים בתחום התקשורת ומבקש לעשות הסבה מקצועית, לימודי תקשורת לתואר שני מהווים קרש קפיצה מקצועי.

 

לימודי תקשורת לתואר שני אורכים שנתיים, וניתן לבחור בין מסלול מחקרי או מסלול לא מחקרי. לימודי תקשורת במסלול מחקרי כוללים הגשת תזה, ומאפשרים להמשיך יותר מאוחר ללימודי דוקטורט. לימודי תקשורת במסלול לא מחקרי אינם דורשים הגשת תזה אלא בהצלחה במבחן מסכם, אולם לא ניתן להמשיך ללימודי תואר שלישי. בכל מקרה, בעת תהליך חיפוש לימודים ובחירת המסלול המתאים ביותר, מומלץ לבדוק כי המכללה או האוניברסיטה מוכרים על ידי המל"ג והתואר המתקבל לאחר סיום הלימודים מוכר בישראל.

 

תוכנית לימודי תקשורת לתואר שני עשירה ומרתקת, ומשלבת בין תיאוריות מחקריות עדכניות עם התנסות מעשית באמצעי המדיה השונים. רטוריקה חזותית בדיון הציבורי, תקשורת פוליטית, תקשורת ואידיאולוגיה, תקשורת והיסטוריה, שיווק ופרסום, פוסט מודרניות בתקשורת, דעת קהל ותהליכי שכנוע, מדיה חברה ותרבות, תרבות הצריכה, עריכת חדשות, תקשורת חזותית וקולנוע, סוציולוגיה של מקצועות התקשורת, תקשורת ודיפלומטיה פומבית, תקשורת ותרבות, טכנולוגיות מידע ותקשורת ותיאוריות ושיטות מחקר בתקשורת הם רק חלק מתוכנית הלימודים.

 

רוצים לדעת עוד על לימודי תקשורת לתואר שני? פורטל NERD חיפוש לימודים מספק את כל המידע, ובכלל זה אפשרות ליצור קשר ישיר עם מוסדות הלימוד השונים.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב