דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תקשורת מחשבים 

מאת    [ 29/07/2010 ]

מילים במאמר: 477   [ נצפה 2108 פעמים ]

בדרך כלל כשאומרים תקשורת מתכוונים לעיתונות או טלוויזיה, אבל גם מחשבים מתקשרים ביניהם ומחליפים מידע מסוגים שונים. בעידן בו בכל משרד או עסק ישנם כמה מחשבים, לימודי תקשורת מחשבים מקנים כלים מקצועיים מתקדמים לשם תכנון, הקמה, ניהול ותפעול של רשתות מחשבים ומערכות מידע. במהלך הלימודים הסטודנטים נחשפים למחקר ולפיתוחים חדשים בתחום, מכירים את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר, ורוכשים מקצוע יוקרתי המאפשר להשתלב במגוון מקומות תעסוקה בתעשיית היי טק התוססת.

 

כיום בכל עסק נעשה שימוש במחשבים, וישנו צורך להעביר מידע בצורה יעילה, מהירה ובטוחה בין המחשבים השונים. בעוד שבעבר רוב העברות המידע בין המחשבים נעשו באמצעות תקליטורים או דיסקים, הרי שכיום מחשבים רבים מחוברים למערכות תקשורת נתונים מתקדמות. לימודי תקשורת רשתות מעניקים היכרות מעמיקה עם מגוון רשתות ניהול התקשורת הקיימות כיום, ומקנות את הידע הדרוש על מנת לתכנן, להקים ולתחזק רשתות תקשורת מחשבים שונות.

 

רוב המחשבים עובדים על סביבת שרתים של מיקרוסופט, ועל כן מרבית לימודי תקשורת מחשבים הינם הסמכות לניהול רשתות תקשורת בסביבה זו. מסלול ההכשרה החדש ביותר הוא MCITP, אשר מחליף את ההסמכה הקודמת של מייקרוסופט, MCSA. לימודי Microsoft Certified Information Technology Professional מקנים הכשרה מקיפה בתכנון ויישום של תשתית לפתרונות עסקיים ממוחשבים, לארגונים בינוניים או גדולים. הכשרה זו נחשבת למקצועית במיוחד, ותנאי קבלה אליה כוללים ידע קודם וניסיון בהפעלת מחשבים אישיים.

 

לימודי תקשורת מחשבים מוצעים במגוון רחב של מסלולים, החל מלימודי תעודה המקנים הכשרה ספציפית בניהול רשתות ועד לימודי תואר ראשון ותואר שני. בעת חיפוש לימודים ובחירת סוג ההכשרה המבוקשת, מומלץ לבדוק את משך הלימודים, יוקרת התעודה המתקבלת בסיום הלימודים, וכמובן איכות צוות ההוראה ומידת המקצועיות של מוסד הלימודים עצמו. גורמים נוספים שכדאי לברר בעת תהליך חיפוש לימודים הם כמות המבחנים ושיעורי הבית המוטלים על הסטודנטים במהלך לימודי תקשורת מחשבים, וכמובן גובה שכר הלימוד.

 

חשוב לציין כי תנאי הקבלה למסלולים השונים של לימודי תקשורת מחשבים משתנים במידה רבה, בהתאם למידת ההתמחות והמקצועיות של הקורס הספציפי. לימודי טכנאי PC אינם מציבים בדרך כלל תנאי קבלה גבוהים ונדרש רק ידע בסיסי במחשבים ושליטה בסיסית באנגלית. לעומת זאת, לימודי קורס CCIP לתעודת הסמכה של חברת סיסקו מעמידים דרישות קבלה של אנגלית טכנית ברמה טובה, ראיון אישי, ותעודת CCNA או ידע מקביל. עם זאת, תנאי הקבלה משתנים לא רק בין הקורסים השונים אלא גם בין המכללות ללימודי תקשורת מחשבים, ועל כן מומלץ לבדוק את כל מוסדות הלימוד הרלוונטיים עד למציאת המסלול המתאים.

 

רוצים לדעת עוד על לימודי תקשורת מחשבים? פורטל NERD חיפוש לימודים מספק את כל המידע, ובכלל זה אפשרות ליצור קשר ישיר עם מוסדות הלימוד השונים.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב