דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסמוראי האחרון - ביקורת סרט 

מאת    [ 08/09/2005 ]

מילים במאמר: 370   [ נצפה 6480 פעמים ]

זה כבר כמה שנים שמאד בון טון לאהוב סושי, לסדר את הרהיטים פנג שוי ולהגיד שאתם מתעניינים בתרבות המזרח. במסגרת ההערצה והסלידה לתרבות המזרח כאחד עומדים עכשיו שני סרטים בולטים, "אבודים בטוקיו" המשובח של סופיה קופולה ו"הסמוראי האחרון" בכיכובו של טום קרוז, המגולל את סיפורו של שכיר חרב אמריקאי, משלהי המאה התשע עשרה המגיע ליפאן על מנת לצקצק בחרבות אל מול חבורת מורדים סמוראים ומוצא את עצמו מתאהב בתרבותם ולוחם עימם.

טום קרוז שהיה זקוק ללהיט גדול אחרי כמה המבוכה הקופתית של "ונילה סקיי" וההצלחה הצנועה יחסית של "דו"ח מיוחד", קיבל אותה ככל הנראה עם הסרט הזה שמתקרב במהירות להחזיר את השקעת הענק של המאה מיליון דולר שהושמה בו.

כמי שהוא כוכב הקולנוע הקופתי הגדול ביותר של כל הזמנים, הדבר החשוב ביותר שניתן למצוא תמיד בכל סרט של טום קרוז הוא טום קרוז. האווירה, העלילה וכל ניסיון אחר לייצר מוצר קולנועי משובח מתגמדים בדרך כלל אל מול מה שהוא משימה לשימור סטטוס הכוכב שלו. כן, טום קרוז שמן עבור התפקיד והוא עבה יותר מאי פעם, אבל הסירו דאגה מלבכם הוא כבר חזרה לורסיה הצנומה ערב הפרמיירה. וכן, הוא מדבר יפנית בכמה סצינות ועושה פרצופים של מישהו שמבין כשמדברים אליו בחזרה באותה השפה אבל העיקר הוא העיקר: שיערו מתבדר ברוח עם פן שוקי זיקרי מושלם והוא נוגח באלי המלחמה ומפגיש אותם שוב ושוב עם כוחה של הכוכבות האמיתית. אפשר להילחם גם עם פן תהיה המסקנה המרכזית מסצינות הקרב המפוארות של הסרט הזה, שהן ללא ספק האטרקציה המרכזית שבו.. שכן התסריט חלש ומבולבל והסרט ארוך מדי..

לצידו של קרוז מאות ניצבים נמוכים שנבחרו בקפידה לתפקיד, בהתאמה לגובה הבעייתי של הכוכב ושחקנים יפנים שמדברים אנגלית קלוקלת בדיוק כמו היפנית שלו. אבל אין שום סיבה להיות קטנוניים כל עוד אנחנו מקבלים סצינות עקובות מדם שבהן קרוז מביא אותה בהפוכה לאויביו שוב ושוב.

"הסמוראי האחרון" הוא מעיין גרסת המערבון של הסיפור הקלאסי הזה, כשהאנטי גיבור האמריקאי הקלאסי מושתל בתוך נופים זרים לו, אבל הופך לשליט הבלתי מעורר שלה.

אדוארד זואיק ודיוויד מרשל, צמד החמד שהביא לעולם את "שלושים ומשהו" ועברו לעשיית סרטים,["רוחות של תשוקה"] לא מצטיינים בשום הברקת בימוי אחת שלא לומר, שיגרת שלושים ומשהו היא כנראה המנטרה שלהם בנושא מעוף והעזה. קרוז, למרות משחק משובח נראה אבוד מתמיד בתוך נופי הסרט המרשימים הזה וכל שנותר לו הוא ללכת מכות עם כולם שוב ושוב


אלי מורנו הוא סופר, מקים ומנהל אתר קופירייטס לשמירה מקוונת של זכויות יוצרים.
http://www.copyrights.org.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב