דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ראיית חשבון 

מאת    [ 28/07/2010 ]

מילים במאמר: 532   [ נצפה 2466 פעמים ]

בעידן של שינויים כלכליים ותמורות חברתיות, לימודי ראיית חשבון מהווים אפיק תעסוקה יציב ובטוח. בעלי ראייה אנליטית וגישה למספרים ימצאו תחום לימודים זה מרתק ומאתגר, המאפשר להשתלב במגוון רחב של מקומות תעסוקה מרתקים. מסלול לימודי ראיית חשבון הינו ארוך במיוחד, וכולל ארבע שנות לימוד, שנתיים התמחות ומספר רב של בחינות הסמכה, אולם בסופו הבוגרים זכאים לתעודה מבוקשת ויוקרתית.

 

ראיית חשבון עוסקת למעשה בניהול חשבונות, ומאפשרת לרשום ולנתח את האירועים הכספיים אשר התרחשו בעסק או בארגון. תפקידו של רואה החשבון הוא לסייע למנהל הכספים בעסק למקדם את הרווחים, תוך התחשבות בגורמים שונים כמו הוצאות קצרות טווח, משכורות, מיסים, ביטוח, הוצאות בלתי צפויות, תחזוקה ופחת, ועוד. לימודי ראיית חשבון נוגעים בתחומים רבים, ובכלל זה כלכלה, מנהל עסקים, משפטים, מימון ומתמטיקה, ומקנים הזדמנות להסבה מקצועית מתחומי עיסוק רבים.

 

חשוב לציין כי לימודי ראיית חשבון וחשבונאות לתואר ראשון אינם מספיקים על מנת לזכות בהסמכת רואה חשבון, אלא יש צורך לעבור מסלול הכשרה מפרך. ראשית לימודי ראיית חשבון אורכים שלוש שנים, הכוללות קורסים תיאורטיים רבים ועמוסים. לאחר מכן יש לעבור את בחינות ההסמכה של מועצת רואי החשבון, בנושאים מקצועיים שונים. רבים בוחרים בלימודי שנת השלמה בראיית חשבון במקום חלק מהמבחנים, וכמובן שבחירה זו מאריכה את הלימודים בשנה נוספת.

 

שלב נוסף של לימודי ראיית חשבון בדרך אל התעודה המבוקשת, היא התמחות באורך של שנתיים (לעומת התמחות של שנה בלבד הנדרשת בעת לימודי משפטים). על ההתמחות להיות במשרד רואה חשבון הפועל שלוש שנים לפחות, או במשרדי הממשלה השונים. מומלץ לבחור בקפידה את המקום בו נערכת ההתמחות, משום שמתמחים רבים ממשיכים גם לאחר סיום לימודי ראיית חשבון במקום העבודה, ומתקדמים למשרות ניהוליות בכירות.

 

מוסדות אקדמיים רבים מציעים לימודי ראיית חשבון, אם כחלק מלימודי תואר ראשון, אם במתכונת של שנת השלמה לבחינות מועצת רואי החשבון, ואם כגופי הכנה לבחינות השונות של המועצה. בעת חיפוש לימודים מומלץ לבחון בקפידה את איכות צוות המרצים ומידת המקצועיות של מוסד הלימודים. גורמים נוספים שכדאי לבדוק הם שעות הלימוד ותדירות המפגשים, מספר הסטודנטים בכיתה, מיקום גיאוגרפי ונגישות, גובה שכר הלימוד ומלגות המועצות לסטודנטים של לימודי ראיית חשבון, ואפשרויות תעסוקה וליווי מקצועי לאחר סיום הלימודים.

 

תוכנית לימודי ראיית חשבון כוללת מגוון רחב של נושאים, ומקנה הזדמנות להיחשף לתחומי עניין מרתקים. לימודי משפטים, לימודי בנקאות ושוק ההון, לימודי משאבי אנוש, לימודי כלכלה,לימודי ניהול, לימודי ביטוח, לימודי שימושי מחשב,לימודי מימון ואף לימודי מנהל עסקים הם רק חלק מהתחומים הנכללים במסגרת לימודי ראיית חשבון. לאחר סיום מסלול ההכשרה המפרך וקבלת הסמכת רואה חשבון, ניתן להשתלב במגוון רחב של מקומות תעסוקה. למעשה כל עסק וכל ארגונים זקוקים לרואה חשבון, ואפשר לבחור בין עבודה במשרדי ממשלה, משרד רואה חשבון, ייעוץ לעמותות במגזר השלישי, עבודה בתור עצמאי, ועוד.

 

רוצים לדעת עוד על לימודי ראיית חשבון? פורטל NERD חיפוש לימודים מספק את כל המידע, ובכלל זה אפשרות ליצור קשר ישיר עם מוסדות הלימוד השונים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב