דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הנדסאי נוף 

מאת    [ 28/07/2010 ]

מילים במאמר: 533   [ נצפה 2649 פעמים ]

כיום ישנה מודעות רבה במיוחד לתחום של אדריכלות נוף, ובכלל זה פיתוח שטחי גן, התאמת צמחיה טבעית ושתולה, והתחשבות בתנאי הסביבה. לימודי הנדסאי נוף מאפשרים להשתלב בתחום מרתק ודינאמי, בזמן הכשרה קצר משמעותית מזה של מהנדס. בוגרי לימודי אדריכלות נוף עוסקים בתחומים רבים ומגוונים, ומשלבים בעבודתם בקיאות בנושאים טכנולוגיים, תכנון מבנים, שמירה על איכות הסביבה, ועוד.

 

לימודי הנדסאי נוף עוסקים בתחום של פיתוח ושימור, ומסייעים לאיזון בין פיתוח הסביבה הבנויה לצורכי האדם לבין שימור הסביבה הטבעית והגנת הטבע. אדם העוסק באדריכלות נוף נדרש להיות בקיא בתחומי ידע רבים ומגוונים, ובכלל זה היסטוריה, איכות סביבה, הנדסת בניין, אדריכלות, עיצוב, טכנולוגיה, ארגונומיה, ועוד. חלק נוסף של לימודי הנדסאי נוף עוסק בפיתוח היצירתיות וכושר הדמיון של ההנדסאים לעתיד, במקביל להקניית יכולת תפישה מרחבית לשם תכנון מבנים מורכבים.

 

על אף הביקוש הרב של לימודי הנדסאי נוף, תנאי הקבלה עדיין נמוכים יותר מאלו של לימודי הנדסה אזרחית או אדריכלות. דבר זה נובע ממשך הלימודים הקצר יותר, ומכך שנושאי הלימוד הינם מעשיים יותר ומצריכים הבנה פרקטית. לימודי הנדסאי נוף, בדומה ללימודי הנדסאים בתחומים אחרים, אורכים שנתיים עד שלוש, בהתאם למסלול הלימוד. זאת לעומת לימודי הנדסה לתואר ראשון, אשר אורכים ארבע עד חמש שנים. בנוסף, תוכנית הלימודים מתמקדת בהקניית כלים מקצועיים לעבודה, ופחות בהבנת הרקע התיאורטי העומד מאחורי תחומי הידע השונים.

 

מוסדות אקדמיים רבים מציעים לימודי הנדסאי נוף, אולם מומלץ לבדוק בקפידה את רמת סגל המרצים ואת איכות מוסד הלימודים עצמו. גורמים חשובים נוספים הם נושאי הלימוד ומידת העדכנות של תוכנית הלימודים, תדירות הפגישות הלימודיות ושעות הלימודים, כמות שיעורי הבית והמטלות אשר על הסטודנטים להגיש, מיקום גיאוגרפי ונגישות של מוסד הלימודים, וכמובן גובה שכר הלימוד והמלגות המוצעים לסטודנטים. מוסדות רבים מאפשרים להשתמש בכספי הפיקדון הצבאי לשם תשלום ללימודי הנדסאי אדריכלות נוף, אולם יש לוודא זאת מראש.

 

תנאי קבלה ללימודי הנדסאי נוף אינם גבוהים, וכוללים תעודת בגרות בעלת ציון חיובי במתמטיקה, אנגלית, והבעה עברית. מועמדים אשר אינם עומדים בתנאי קבלה אלה, יכולים לשפר את ציוני הבגרות או הפסיכומטרי שלהם בעזרת מכוני הכנה ייעודיים. אפשרות נוספת היא לימודי מכינה קדם הנדסית, המאפשרת לחזור ולרענן את החומר הנלמד, להסתגל אל צורת הלימודים האקדמית הייחודית, ולהגדיל את הסיכוי להתקבל אל מוסד הלימוד השונים.

 

לאחר סיום הלימודים ועמידה בכל הבחינות בהצלחה, בוגרי לימודי הנדסאי נוף זכאים לתעודת סיום מטעם המוסד האקדמי בו למדו, וכן לתעודת גמר מטעם מה"ט (המכון להכשרה טכנולוגית). תעודה זו מאפשרת להשתלב במקומות עבודה רבים, דוגמת רשויות מקומיות ואזוריות, חברות בנייה, משרדי תכנון או מחלקות גינון ברשויות מקומיות. חשוב לדעת כי מי שמעוניין להמשיך ללימודי הנדסה זכאי לפטורים מסוימים, דבר המסייע לקצר בצורה משמעותית את משך הלימודים הנדרש.

 

רוצים לדעת עוד על לימודי הנדסאי נוף? פורטל NERD חיפוש לימודים מספק את כל המידע, ובכלל זה אפשרות ליצור קשר ישיר עם מוסדות הלימוד השונים.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב