דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חינוך לתואר שני 

מאת    [ 27/07/2010 ]

מילים במאמר: 509   [ נצפה 1825 פעמים ]

מערכת החינוך בישראל זקוקה היום יותר מתמיד למורים איכותיים, בעלי מוטיבציה וחזון, החדורים תחושת שליחות. לימודי חינוך לתואר שני מעניקים כלים מקצועיים מתקדמים יחד עם יכולות פרקטיות, המאפשרים לממש את הפוטנציאל האישי הטמון באנשי חינוך. במהלך הלימודים הסטודנטים רוכשים ידע עשיר ומקיף, המאפשר להשתלב במגוון רחב של תחומי תעסוקה.

 

תחום החינוך אינו קופא על שמריו, ותיאוריות חדשות הנוגעות להתפתחות התלמיד ולדרכי ההוראה הטובות ביותר מועלות ללא הרף. לימודי חינוך לתואר שני מאפשרים לאנשי הוראה מכל הדרגים, ובכלל זה מורים ומנהלים, להתעדכן ולהעשיר את ידיעותיהם ברקע התיאורטי העומד בבסיסו של מקצוע ההוראה. יתרון נוסף של לימודי תואר שני בחינוך הוא הרחבת מסד הידע העומד לרשותם של עובדי החינוך השונים, המאפשר להתמחות בתחומים חדשים ולעשות הסבה מקצועית.

 

לימודי חינוך לתואר שני מוצעים במגוון רחב של מסלולים, ומקנים הזדמנות לפתח כישורים מתקדמים בתחומים מרתקים. לימודי תואר שני בחינוך בהתמחות מערכות למידה מתמקדים בפיתוח תוכניות לימודים, ובשילוב של טכנולוגיות במסגרת מערכות הלמידה. תואר שני בחינוך וייעוץ חינוכי זוכה לביקוש רב, ועוסק בתהליכי התפתחות קוגניטיביים, חברתיים ורגשיים של ילדים ובני נוער, על מנת לסייע באיתור מצוקות ושיפור ההסתגלות למערכת החינוך.

 

מסלול מבוקש נוסף של לימודי חינוך לתואר שני הוא לימודי חינוך מיוחד, וזאת בשל המודעות הגוברת לצרכים הספציפיים לאוכלוסיה זו והפתרונות החדשים שניתן להציע לבעלי לקויות למידה ותלמידים אחרים בעלי צרכים מיוחדים. תחום נוסף אשר זוכה לביקוש רב בשנים האחרונות הוא לימודי חינוך סביבתי, וזאת בשל המודעות הגוברת לתחום איכות הסביבה והבנה כי למערכת החינוך תפקיד מרכזי בעיצוב דמותה של החברה העתידית.

 

לימודי חינוך לתואר שני מוצעים כיום במגוון רחב של מוסדות אקדמיים, אך תוכנית הלימודים והדגש התוכני משתנה במידה רבה בין המסלולים השונים. בעת חיפוש לימודים ובחירת ההתמחות הרצויה, מומלץ לבדוק את מהות התעודה המתקבלת לאחר סיום הלימודים ואפשרויות התעסוקה הפתוחות בפני הבוגרים, איכות מוסד הלימודים וצוות ההוראה, וכמובן גובה שכר הלימוד. גורמים נוספים שכדאי לבדוק בתהליך חיפוש לימודים הם שעות הלימוד ותדירות המפגשים, האם ישנן חובות כלשהן כמו מבחנים ומטלות להגשה, כמות התלמידים בכיתות, ומיקום גיאוגרפי ונגישות של מוסד הלימודים עצמו.

 

תוכנית לימודי תואר שני בחינוך עשירה ומרתקת, ומשלבת נושאים מתחומי דעת רבים. משך הלימודים הינו שנתיים, בדומה ללימודי תואר שני אחרים, אשר במהלכן הסטודנטים רוכשים ידע מעמיק ונחשפים לתחומים חדשים. קורסים דוגמת ניהול מערכות חינוך, פיתוח מערכות חינוך, למידה והוראה, חינוך יהודי, חינוך מיוחד, מערכות מידע וטכנולוגיות בחינוך, לקויות למידה, טיפול באומנויות, סוציולוגיה של החינוך, פסיכולוגיה חינוכית ופסיכולוגיה קלינית של הילד הם רק חלק מהנושאים המרתקים הנסקרים במהלך לימודי תואר שני בחינוך.

 

רוצים לדעת עוד על לימודי חינוך לתואר שני? אתר NERD חיפוש לימודים מספק מידע מלא ועדכני, ומאפשר ליצור קשר בצורה ישירה עם מוסדות הלימוד.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב