דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חינוך לתואר ראשון 

מאת    [ 27/07/2010 ]

מילים במאמר: 465   [ נצפה 1959 פעמים ]

בעולם של שינויים ותמורות, מערכת החינוך זקוקה יותר מתמיד לאנשים איכותיים ובעלי תחושת שליחות חברתית. לימודי חינוך לתואר ראשון מקנים כלים מקצועיים מתקדמים לצד ניסיון מעשי בהוראה, ומאפשרים להשתלב במערכת החינוך הפורמאלית והבלתי פורמאלית. בשנים האחרונות ישנו ביקוש רב ללימודי חינוך, דבר שהביא לפתיחתם של מוסדות אקדמיים המתמחים בחינוך ובהוראה, ומאפשרים לכל אדם המעוניין בכך להשתלב בלימודים ולהשפיע על דמותה העתידית של החברה.

 

חשוב לציין כי לימודי חינוך לתואר ראשון מקנים יסודות תיאורטיים בלבד, ואינם מספיקים על מנת לזכות בהסמכה של מורה. לימודי חינוך עוסקים בתיאוריות העומדות בבסיסו של המקצוע, תוך התמקדות בחינוך מיוחד, פיתוח והערכה של תוכניות לימוד, וייעוץ חינוכי פרטני או מוסדי. לעומת זאת, לימודי תואר ראשון בהוראה כוללים היבטים מעשיים של התחום, ובכלל זה שיטות הוראה שונות, תעודת הוראה, התנסות מעשית, וכלים מקצועיים נוספים.

 

לימודי חינוך בלבד אורכים שלוש שנים, בדומה ללימודי תואר ראשון אחרים. רבים בוחרים לשלב לימודי תעודת הוראה במקביל ללימודי התואר הראשון, דבר המאריך את הלימודים בשנה נוספת ובסך הכול ארבע שנים. שילוב זה מאפשר לרכוש מקצוע מבוקש כבר במהלך הלימודים, אך ניתן ללמוד לתעודת הוראה גם לאחר סיום הלימודים. בעלי תואר ראשון בתחומים אחרים המבקשים להשתלב בלימודי חינוך לתואר ראשון זוכים לפטורים מסוימים, דבר המקצר את משך הלימודים, אולם יש לבדוק זאת בצורה פרטנית מול מוסד הלימודים.

 

בשל הביקוש הרב בשנים האחרונות והעלייה ביוקרה של מעמד המורה, רבים פונים לתחום של לימודי חינוך. כיום ישנם מוסדות אקדמיים המציעים תחום זה, אולם מומלץ לבדוק בקפידה את איכות צוות המרצים ומידת העדכנות של תוכנית הלימודים. גורמים חשובים נוספים שכדאי לברר בעת תהליך חיפוש לימודים הם התפישה החברתית – ערכית של מוסד הלימודים, מידת הליווי והתמיכה הניתנת לכל תלמיד במהלך לימודי חינוך, מיקום גיאוגרפי ונגישות של מוסד הלימודים, וכמובן גובה שכר הלימוד ומלגות שונות המוצעות לסטודנטים.

 

תוכנית לימודי חינוך עשירה ומרתקת, ומקנה היכרות מעמיקה עם נושאים שונים ומגוונים בתחום. נושאי הלימוד הספציפיים משתנים בהתאם להתמחות של כל סטודנט, אך נושאים עיקריים כוללים התפתחות העברית כשפת אם, תכנון לימודים בהוראת שפות, מקומו של התנ"ך בחינוך בישראל, לקויות התפתחותיות, חינוך הומניסטי, התפתחות שפה, הורות בגיל הרך, כלכלת חינוך והתפתחות חברתית. כאמור, לימודי חינוך לתואר ראשון מתמקדים בפן התיאורטי של התחום, כאשר ההתנסות המעשית הינה חלק מלימודי תעודת הוראה ואיננה חובה למי שאינו מעוניין לעבוד במערכת החינוך.

 

רוצים לדעת עוד על לימודי חינוך לתואר ראשון? אתר NERD חיפוש לימודים מספק מידע מלא ועדכני, ומאפשר ליצור קשר בצורה ישירה עם מוסדות הלימוד.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב