דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חינוך מיוחד 

מאת    [ 27/07/2010 ]

מילים במאמר: 461   [ נצפה 4491 פעמים ]

כיום ישנה מודעות רבה לצורכיהם של ילדים בעלי צרכים מיוחדים, החל מבעלי לקויות למידה, דרך בעל בעיות קשב וריכוז, ועד תלמידים הלוקים בפיגור שכלי או באוטיזם. לימודי חינוך מיוחד מיועדים לשם הכשרת מורים ואנשי חינוך איכותיים ומקצועיים, בדגש על הכרת הצרכים הספציפיים של תלמידי החינוך המיוחד לסוגיו. מסלול זה נחשב ליוקרתי במיוחד, מאחר והוא כולל הכשרה ייחודית הנבדלת מלימודי חינוך והוראה למערכת החינוך הרגילה.

 

במערכת החינוך הישראלית כיום עשרה אחוזים מהתלמידים מוגדרים כתלמידים בעלי צרכים מיוחדים, אשר דורשים התייחסות מיוחדת והכשרה נרחבת ומקיפה. לימודי חינוך מיוחד מקנים את הכלים המקצועיים הנחוצים לשם זיהוי ואבחון של לקויות למידה, ותמיכה וסיוע לתלמידים על מנת לאפשר להם לממש את הפוטנציאל האישי הטמון בהם. חלק מרכזי של תוכנית הלימודים כולל התנסות מעשית בהוראה לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים, על מנת להקנות ניסיון והיכרות עם השטח כבר במהלך הלימודים.

 

תפקידו של מורה לחינוך מיוחד הינו מאתגר ומורכב אף יותר מזה של מורה בחינוך הרגיל, מאחר ועליו לזהות את היכולות האישיות של כל תלמיד, ולהתאים את דרכי ההוראה המתאימות ביותר. על מנת להקנות למורה לחינוך מיוחד הבנה רב תחומית וכלים מעשיים רבים ככל האפשר, לימודי חינוך מיוחד כוללים נושאים מתחומי דעת רבים, ובהם טיפול באמנות, טיפול וסיוע לילדים ממשפחות עוני ומצוקה, מדיניות רווחה, אבחון לקויות למידה, מבואות לעבודה סוציאלית, פסיכולוגיה, ריפוי בעיסוק, טיפול ומניעת אלימות בקרב בני נוער, יסודות בקלינאות תקשורת, שפת סימנים, ועוד.

 

על מנת לזכות בהסמכת הוראה לחינוך מיוחד יש ללמוד תואר ראשון בחינוך, ותעודת הוראה בהתמחות חינוך מיוחד. רבים בוחרים לשלב את לימודי חינוך מיוחד עם לימודי תואר ראשון בחינוך, ומסלול זה אורך ארבע שנים. אפשרות נוספת היא לימודי תעודת הוראה בהתמחות חינוך מיוחד, אשר אורכת שנה. חשוב לציין כי לעתים יש צורך בהשלמות נוספות מעבר לתוכנית הלימודים הרגילה, בהתאם ללימודים הקודמים. מסלול אחר מיועד למורים בעלי תעודת הוראה בתחומים אחרים, המעוניינים להתמחות בתחום חינוך מיוחד.

 

מוסדות אקדמיים רבים מציעים לימודי חינוך מיוחד, ומומלץ לבדוק בקפידה את רמת סגל המרצים, איכות המוסד, ויוקרת התעודה המתקבלת. גורמים נוספים שחשוב לברר בזמן חיפוש לימודים הם כמות הסטודנטים בכיתה, עדכנות תוכנית הלימודים, מידת ההתנסות המעשית, מיקום גיאוגרפי ונגישות, גובה שכר הלימוד ומלגות שונות המוצעות, וכמובן מידת הסיוע של המוסד בהשתלבות במקומות עבודה לאחר סיום הלימודים.

 

רוצים לדעת עוד על לימודי חינוך מיוחד? אתר NERD חיפוש לימודים מספק מידע מלא ועדכני, ומאפשר ליצור קשר בצורה ישירה עם מוסדות הלימוד.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב