דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מגרנות וכאבי ראש 

מאת    [ 26/07/2010 ]

מילים במאמר: 735   [ נצפה 4132 פעמים ]

בתחילה, נקודות או פסים מרצדים יופיעו לנגד עיניכם. ואז, לא יאחרו לבוא שורה של סימפטומים: גודש,  התכווצויות שרירים, הזיות, עצבנות, דיכאון, קהות חושים, עצירות או שלשול. סימפטומים אלה הם אותות אזהרה.
ואז, הכאב מכה! הוא יכול לנוע מאי נוחות קלה בלבד ועד לסבל משתק, ועלול להמשך ממספר דקות ועד למספר ימים. ברב המקרים יופיע הכאב בצד אחד של הראש, ולעיתים ילווה בבחילות ואף הקאות. זהו תיאור של מקרה המיגרנה הקלאסית שעמה חיים מיליוני אנשים, ואף ילדים. מרבית הסובלים ממיגרנות הן נשים.

כאב ראש שלא נובע ממתח
המיגרנה שונה מטבעה מכאב ראש השכיח הנגרם ממתח ובדרך כלל מקיף הראש כולו. הוא מלווה בבחילות והקאות רק במקרים חמורים במיוחד.

תורשה
מומחים מאמינים שלמיגרנות מרכיב גנטי. למרות זאת, קיימים דברים רבים העוברים בתורשה ושאינם קשורים לגנטיקה – כגון היכולת להתמודד עם מצבי מתח וכעס, יציבה או הרגלי תזונה אשר להם חלק משמעותי בהופעת המיגרנה. יתרה מזאת, גנים אינם בהכרח גזר דין – הם עלולים לגרום לנטיות לעבר מצבים מסוימים, אבל לא בהכרח להביא למצבים עצמם. אין גן ספציפי המזוהה עם תופעת המיגרנה.

כאבי ראש בצרורות ( (Cluster Headaches
כאבי ראש בצרורות מופיעים באופן פתאומי והולמים בחוזקה. הם מתחילים במעלה צד אחד של הפנים באזור הנחיר ומתפשטים לעבר העין באותו צד של הפנים. ההתקפים נוטים להופיע מפעם עד למספר פעמים ביום בצרורות שאורכם משבועות ועד לחודשים. ללא סיבה ברורה, ההבזקים נסוגים אט-אט. גברים בין הגילאים 20-40 סובלים מהם בשכיחות גבוהה יותר.

טיפול
הטיפולים בכאבי ראש ניתנים, כמובן, בהתאם לגורמים שהביאו להופעתם. כאב הנובע מבעיות ראייה יטופל במשקפי ראייה מתאימים. כאבי ראש הנגרמים מדלקות סינוסים או דלקות אוזניים יחלפו עם היעלמותה של הדלקת. אך, כאבי הראש השכיחים ביותר מטופלים ע"י משככי כאבים. טיפול שכזה אינו פותר למעשה את הבעיה אשר גרמה להופעתו של הכאב, אלא מטפל בסימפטומים בלבד. בודאי, עבור מי שחווה כאבים עזים, הקלה בכאב אינו דבר של מה בכך. אך יחד עם זאת, כסף רב מושקע בתרופות אשר מביאות להקלה, ולא פותרות את הבעיה.

האם כירופרקטיקה תעזור לי?
זה למעלה ממאה שנה גישתה הטבעית, נטולת ההתערבות התרופתית של הכירופרקטיקה מהווה ברכה עבור הסובלים ממיגרנות וכאבי ראש. כירופרקטורים הם היחידים המתמחים בבדיקת עמוד השדרה על מנת לבצע תיקון של סובלוקסציות בחוליות – מצב המשפיע ישירות על עמוד השדרה, העצבים,

המפרקים, הדיסקוסים ומבנים אחרים. סובלוקסציות אלה הן שכיחות ביותר ועלולות להחליש את הגוף, לגרום לעייפות וכאב, רמות אנרגיה נמוכות, ולהוות בסיס למחלות שונות.
חשוב לציין שמטרתה של הכירופרקטיקה אינה ריפוי מחלות, אלא תיקון סובלוקסציות בעמוד השדרה. טיפול כזה מאפשר לגוף להשתקם ולהגיע לרמת בריאות טובה על מנת לרפא את עצמו.

הבדיקה הכירופרקטית
בעזרת פעולות ידיים, צילומי רנטגן, ומדדים שונים לבחינת עמוד השדרה, הכירופרקטור מסוגל לקבוע
אם אתה סובל מסובלוקסציות. אם אכן זהו המצב, הכירופרקטור יעניק לך טיפול המתקן הפרעה זו. הטיפול יסיר לחץ ממוליכים עצביים, יתקן עיוותים של עמוד השדרה, ישפר את תפקודי הגוף ויקדם את כוח ריפויו הטבעי של הגוף.
במרפאתנו יש בדיקות יציבה ממוחשבות ומיוחדות.

עמוד השדרה/הקשר לכאבי הראש
הגורמים לכאבי ראש מאז ומעולם היו תעלומה רפואית. מחקרים עדכניים מגלים שלסובלים מכאבי ראש בתדירות שכיחה קיימות הפרעות במוליכים העצביים במוח ובעמוד השדרה. מסיבה זו השיטה הכירופרקטית עוזרת לרבים מהסובלים מכאבי ראש, מאחר וכאבים אלה נובעים מבעיות בעמוד השדרה, ובמיוחד באזור הצוואר. תופעה זו נקרית כאב ראש צווארי – כאב ראש ממקור צווארי.
מחקר שנערך בקרב 6000 איש הסובלים מכאבי ראש חוזרים ונשנים במשך שנתיים ל-25 שנים, הראה שהפרעות בעמוד השדרה מהוות הגורם הנפוץ ביותר לכאבי הראש בכלל.

כירופרקטיקה ומיגרנות
מחקרים שונים מצביעים על יתרונותיה הרבים של הגישה הכירופרקטית כשיטה טבעית ונטולת התערבות תרופתית עבור הסובלים ממיגרנות.
לדוגמא, במחקר מסוים, הטיפול הכירופרקטי הביא להפחתה של 90% מהתקפי המיגרנה כאשר בהתקפים שנצפו, משך ההתקף הופחת ב- 38%. יתרה מזאת, השימוש התרופתי פחת ב- 94%, כמו גם סימפטומים אחרים הקשורים במיגרנה כגון בחילות, הקאות, רגישות לאור ולקול.
במחקר שערך כ- 6 חודשים, מחצית מ- 127 הסובלים ממיגרנה קיבלו טיפול כירופרקטי. 22% מהקבוצה שקבלה טיפול כירופרקטי דווחו על הקלה של 90% ממקרי המיגרנה לאחר חודשיים, ו- 50% מאותה קבוצה דווחו על שיפור משמעותי בעוצמת ההתקפים.
ילדה כבת 10 אשר סבלה ממיגרנה כרונית וקשה (6 פעמים בשבוע במשך שלוש שנים), הייתה מטופלת אצל נוירולוג. היא לא הייתה מסוגלת ללכת לבית הספר. בדיקה כירופרקטית גילתה סובלוקסציות שונות בצווארה. לאחר 5 טיפולים בלבד חזרה הילדה לבית הספר ולחיים נורמלים.

מסקנה
על כל אחד הסובל מכאבי ראש מכל סוג שהוא להיבדק אצל כירופרקטור על מנת להבטיח שאינו סובל מתסביך סובלוקסציות. אם קיימות סובלוקסציות בעמוד השדרה, שום כמות של תרופות לא תעזור, ותיקון ההפרעה ע"י כירופרקטור הנו טיפול הכרחי.

ד"ר תלחמי, בעל תואר ד"ר לכירופרקטיקה מ- West Life Chiropractic College בקליפורניה. התמחותו הממוקדת של ד"ר תלחמי לאורך כ- 15 שנה בבריאות עמוד השדרה, ביציבה ובמערכת העצבים, לצד חזונו העצמתי לשינוי מודעות המטופל לחייו ולבריאותו, מביאים את מרכז הכירופרקטיקה לבריאות מושלמת מיסודו, למרכז הכירופרקטיקה המתקדם ביותר במזרח התיכון.  http://www.spinalcare.co.il למעבר לאתר לחץ כאן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב