דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיפוש לימודים - פסיכולוגיה 

מאת    [ 26/07/2010 ]

מילים במאמר: 442   [ נצפה 1931 פעמים ]

לימודי פסיכולוגיה מוצעים כיום במגוון רחב של מוסדות אקדמיים, ולעתים המשימה של בחירת המסלול המתאים ביותר נראית בלתי אפשרית. בעידן האינטרנט ניתן לעבור את כל שלבי תהליך חיפוש לימודים בקלות רבה יחסית, ולעתים אין צורך אפילו לצאת מהבית. במאמר זה תמצאו את כל המידע הדרוש לשם חיפוש לימודים, עד להרשמה המיוחלת.

 

פסיכולוגיה חוקרת את המתחולל בתוך נפש האדם, מבחינה גלויה וסמויה גם יחד. לימודי פסיכולוגיה החלו עם ראשית האנושות, אך פסיכולוגיה הוכרה כמדע רק במאה שעברה בעקבות ממצאים של חוקרים אשר בפעם הראשונה בדקו בצורה שיטתית את התנהגות האדם. מאחר ופסיכולוגיה נוגעת ברבדים המהותיים ביותר של כל אדם, רבים מתעניינים בלימודי תחום זה במגוון מסלולים. ניתן לבחור בין לימודי פסיכולוגיה לתואר ראשון ואף שני, לימודי פסיכולוגיה לשם העשרה אישית במסגרת השתלמויות וקורסים שונים, למידה עצמאית, ועוד.

 

החוקר המוכר ביותר בתחום הפסיכולוגיה הוא פרויד אשר פיתח את שיטת הפסיכואנליזה, אך ישנם חוקרים אחרים המייצגים שיטות אחרות. החלטה מרכזית בעת תהליך חיפוש לימודים בתחום הפסיכולוגיה היא בחירת הנושא בו רוצים להעמיק, בהתאם להעדפות האישיות או לצרכים במשק. בעוד שפסיכואנליזה עוסקת במבנה האישיות הכולל של האדם על מנת לטפל בקשיים ומצוקות רגשיים, הגישה ההתנהגותית הנקראת ביהביוריזם חוקרת את הדרך בה ניתן להשפיע על התנהגות האדם.

 

בעת חיפוש לימודים החלטה מרכזית הינה אופי הלימודים וההכשרה או ההסמכה אותה מבקשים לקבל. מי שמעוניין בלימודי פסיכולוגיה על מנת לעבוד בתחום בצורה מקצועית, נדרש ללימודי פסיכולוגיה לתואר שני. לעומת זאת, מי שמבקש ללמוד פסיכולוגיה לשם התפתחות אישית יכול להשתלב במגוון אפשרויות, ובהן לימודי תעודה, לימודי ערב, לימודי חוץ, לימודי המשך, ועוד.

 

שלב נוסף בתהליך חיפוש לימודים הוא בחירת מקום הלימודים, כאשר בשלב זה מומלץ לבדוק כמה דברים. הדבר המהותי ביותר אליו כדאי לשים לב הוא רמת סגל ההוראה ואיכות מוסד הלימודים, אותם ניתן לראות על פי תוכנית הלימודים ומידת העדכנות שלה. גורמים נוספים הינם כמובן מסלול לימודי פסיכולוגיה המוצע למתעניינים, תדירות הפגישות, האם ישנן מטלות כלשהן המוטלות על הסטודנטים דוגמת חובת נוכחות או מבחנים, וכמובן גובה שכר הלימוד.

 

לימודי פסיכולוגיה מאפשרים להשתלב במגוון רחב של אפשרויות תעסוקה, בהתאם להתמחות. בזמן תהליך חיפוש לימודים כדאי לבחון את מסלולי העבודה והקידום המקצועי הפתוחים בפני בוגרי לימודי פסיכולוגיה, ולשקול את מסלול הלימודים בהתאם. על מנת לעבוד בתור פסיכולוג קליני יש צורך בלימודי תואר שני בפסיכולוגיה, אך לימודי תעודה בפסיכולוגיה מקנים ידע מקצועי וכלים חשובים אשר מסייעים גם למי שעוסק במקצועות דוגמת עבודה סוציאלית, ריפוי באמנות, הוראה, אימון אישי ועוד.

 

רוצים לדעת עוד על לימודי פסיכולוגיה? אתר NERD חיפוש לימודים מספק מידע מלא ועדכני, ומאפשר ליצור קשר בצורה ישירה עם מוסדות הלימוד.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב