דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע את בוחרת בגברים שחזקים-חלשים ממך ומה משמעות הדבר? 

מאת    [ 26/07/2010 ]

מילים במאמר: 789   [ נצפה 3647 פעמים ]

מדוע את בוחרת בגברים שחזקים-חלשים ממך ומה משמעות הדבר? / מאת יואב ברנזון

 

 

הבחירה בגבר החזק-חלש

 

נשים רבות בוחרות באופן תת-הכרתי בגברים שחלשים מהן. על פני השטח, גברים אלה יכולים להתחזות מרחוק לגברים חזקים, עוצמתיים וחסונים. אולם בפועל, מתחת לפני השטח וכשמכירים אותם מקרוב יש בהם משהו מסכן, חלש, נכה ומפוחד.

 

בתחילת היחסים, בחודשים הראשונים לקשר, עדיין לא רואים את החולשה של הגבר החזק-חלש ואת חוסר היציבות שלו, משום שהכל חדש, הכל אופטימי, עדיין לא מכירים מקרוב ובעיקר - זוהי תקופת החיזור שבה הגבר משקיע כמיטב יכולתו בניסיון להרשים אותך, לקנות לך, לפנק אותך או להראות לך עד כמה הוא "חזק" וטוב עבורך.

 

  

 

הניסיון "לחזק" את הגבר החזק-חלש

 

אלא שכעבור מספר חודשים מתברר לך שמאחורי הגבר החזק עומד למעשה גבר חלש, מפוחד, מבולבל וטעון שחושש מהחיים. כשאת מזהה את זה - בעקבות ויכוח, אי הסכמה או מאורע אחר כלשהו שמאפשר לך הצצה יותר מעמיקה אל אופיו וחייו של הגבר שלך - את מייד מנסה לטפל בו, לחזק אותו, לפתור לו את הבעיה או לנתב אותו למקום שבו הוא ימצא את עצמו ו"יחזור" לעצמו, כי את כבר קשורה אליו, "אוהבת" אותו או לא מוכנה להודות בבחירה המוטעית שלך.

 

את משקיעה זמן ומאמצים בניסיון להבין אותו, לקבל אותו, להבריא אותו או לרפא אותו. אבל עמוק בתוכך את יודעת שזה לא תלוי בך - אלא בו, ושלמרות כל מאמצייך, יש משהו בסיסי שחלש בו, שלא מתאים לך, שמהווה בעיה, שמקשה.

 

 

 

תגובת הגבר - כוחנות ברוטאלית או התרפסות מוחלטת

  

הגבר החזק-חלש מסוגל להגיב בשתי צורות קיצוניות למאמצים שאת עושה כדי לסייע לו: הדרך האחת, בכוחנות ובבריונות ברוטאלית, כדי להראות לך שהוא עדיין גבר, ושלמרות העובדה שהוא חלש הוא עדיין מסוגל לנשוך. כשזה קורה, את נבהלת, המומה, מפוחדת ומבולבלת כיצד עלייך להגיב לגבר שהוא בעצם גבר אלים, שתלטן מחוספס ומגעיל.

 

הדרך השנייה, בהתרפסות, בביטול עצמי, בריצוי של כל רצונותייך ובכניעה מוחלטת אלייך. כשזה קורה, את מתמלאת רחמים ודחייה, בוז וגועל נפש, כי את לא מעוניינת בגבר שהוא בובה, גבר שמפחד ממך, גבר שמזייף את הרגשות שלו ועושה כל מה שאת רוצה רק בגלל שהוא חושש לאבד אותך. גבר כזה נותן לך את ההרגשה שהוא אינו מעוניין בך באמת אלא שהוא חושש להיות לבד, שהוא מסכן, שהוא לא מה שאת רוצה שהוא יהיה.

 

 

  

יחסים בגובה עיניים

 

כדי ליהנות מיחסים בגובה עיניים עלייך לבחור מלכתחילה גברים שהם אינם "חזקים" על פני השטח אבל למעשה חלשים מתחת לפני השטח, אלא עלייך להתמקד בגברים שהם בעלי ביטחון עצמי יציב ושהם אינם מתנדנדים בקלות. 

 

גבר שהוא אדם יציב אינו "חזק" מאוד מבחוץ, אבל גם אינו רכיכה מבפנים. החוץ והפנים שלו דומים, חופפים, אמיתיים וקרובים אחד לשני. כך את נכנסת ליחסים שבהם מה שאת רואה זה באמת מה שאת מקבלת. לעומת יחסים עם גבר חזק-חלש שבתוכם את נעה כמטוטלת בין יחסים עם אדם כוחני ומפחיד מצד אחד לבין יחסים עם אדם כנוע ומסכן מצד שני.

 

 

וטיפ לסיום: גבר מתנדנד אינו אמיתי, כי כל פעם את רואה דמות אחרת לגמרי שיוצאת ממנו. פעם דמות חזקה מדי ופעם דמותה חלשה מדי, כך שרוב הזמן אינך מצליחה לגעת במי שהוא באמת. אם ברצונך להשיג גבר יציב עלייך להקפיד להיות בעצמך אישה יציבה ולא אישה חלשה-חזקה. אישה חלשה-חזקה היא אישה שבתחילה היחסים מקרינה המון רכות ונחמדות אבל בהמשך מגלה את הקשיחות והשתלטנות שלה.

 

 

 

יואב ברנזון הוא מטפל אישי, יועץ זוגי ומנטור עסקי. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-20 השנים האחרונות. הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים - שיטה ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים. הוא כתב 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. הוא פרסם למעלה מ-1,800 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה. הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב