דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הנדסה - מכינה הנדסית 

מאת    [ 25/07/2010 ]

מילים במאמר: 496   [ נצפה 1909 פעמים ]

לתחום ההנדסה השפעות רבות על חיי היום יום בעידן המודרני, החל מתכנון המחשב איתו גולשים באינטרנט, דרך תכנון הבתים בהם אנו חיים, וכלה במחקר ופיתוח של רובוטים מתוחכמים המשמשים לחקר החלל. לימודי הנדסה זוכים להתעניינות רבה, ומשום כך תנאי הקבלה בדרך כלל הינם גבוהים בצורה משמעותית מלימודי תחומים אחרים. מתעניינים בלימודי הנדסה לתואר ראשון אשר אינם בתנאי הקבלה יכולים להשתלב בלימודי מכינה קדם אקדמית ייעודית למקצועות טכנולוגיים, המאפשרת לשפר את הציונים ולהגדיל את הסיכוי להתקבל ללימודים.

 

בשל הביקוש הרב ללימודי הנדסה לתואר ראשון, תנאי הקבלה של תחום זה נחשבים לקשים יחסית לתחומים אחרים, ורבים מתקשים לעמוד בהם. ישנם הבדלים ניכרים בתנאי הקבלה ללימודי הנדסה בין המוסדות האקדמיים השונים המציעים תחום זה, כמו גם בין המסלולים עצמם. בדרך כלל תנאי הקבלה כוללים תעודת בגרות מלאה, בגרות במתמטיקה ובאנגלית ברמה של ארבע יחידות לפחות, ציון פסיכומטרי, ושקלול של כל אלו.

 

מוסדות אקדמיים רבים מציעים מכינה הנדסית, המיועדת למועמדים ללימודי תואר ראשון בהנדסה אשר ציון הפסיכומטרי שלהם אינו גבוה מספיק או שתעודת הבגרות שלהם איננה מלאה. מכינה קדם הנדסית מציעה הזדמנות ייחודית לשפר את הציונים בבגרות ובפסיכומטרי, על מנת להגדיל את סיכויי הקבלה ללימודי הנדסה. בנוסף למועמדים ללימודי הנדסה לתואר אקדמי, ישנם רבים אשר אינם עומדים בתנאי הקבלה של לימודי הנדסאי, וגם הם יכולים להשתלב בלימודי מכינה קדם אקדמית הנדסית.

 

מכינה הנדסית אורכת סמסטר אחד או שניים, בהתאם לכמות הנושאים אשר יש להשלים. גורם נוסף אשר משפיע על משך הלימודים הוא תדירות הפגישות, ומסלול הלימודים. מוסדות לימוד רבים מציעים לימודי מכינה קדם אקדמית טכנולוגית במסלול ערב, אשר מאפשר גם לאנשים עובדים או בעלי לוח זמנים צפוף לשפר את ציוניהם. לימודי ערב במכינה הנדסית הינם במתכונת של שני ימי לימוד בשבוע ובשעות אחר הצהריים, עובדה המוסיפה ללימודים סמסטר נוסף.

 

תוכנית הלימודים במכינה הנדסית ללימודי הנדסה משתנה על פי המקצועות אותם על המועמד להשלים, ובהתאם לדרישות הקבלה של המקצוע הרלוונטי. בדרך כלל הלימודים כוללים אנגלית, פיזיקה, מתמטיקה, מיומנויות למידה ומחשב, אשר מקנים לאחר סיום הלימודים תעודה שוות ערך לתעודת בגרות. בנוסף, מוסדות אקדמיים רבים כוללים במסגרת המכינה גם קורס פסיכומטרי, המהווה הכנה לבחינת הפסיכומטרי.

 

יתרון מהותי נוסף של מכינה הנדסית הוא בעובדה שהיא מאפשרת להתוודע אל אורח החיים האקדמי בצורה הדרגתית, דבר המסייע להצלחה כבר מראשית הדרך האקדמית. צורת הלימודים הנהוגה במוסדות אקדמיים שונה במידה ניכרת מאשר אופן הלימודים בבתי הספר, עובדה אשר מקשה בצורה ניכרת על הסטודנטים בשנים הראשונות ללימודים.

 

רוצים לדעת עוד על לימודי מכינה הנדסית? אתר NERD חיפוש לימודים מספק מידע מלא ועדכני, ומאפשר ליצור קשר בצורה ישירה עם מוסדות הלימוד.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב