דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בורסה עולה ממשבר למשבר 

מאת    [ 24/07/2010 ]

מילים במאמר: 989   [ נצפה 1919 פעמים ]

 

מה היה בבורסה בחודשיים האחרונים? פרסום נתוני צמיחה מצוינים בארה"ב, המשבר באירופה התעצם, תוכנית "להצלת אירופה" בשווי של טרליון יורו, טעויות מסחר אשר הובילו את המדדים לירידה של 8 אחוזים. חששות בטחוניות, צפון קןריאה מאיימת במלחמה, משטים אלימים לעבר ישראל, דליפת נפט הרסנית, מרגלים רוסים בארה"ב ואחרון מבחן "הלחץ" לבנקים אירופאים שהתפרסם בסוף שבוע. המדדים בכל העולם נעו בתנודתיות גבוהה כאשר השווקים מחפשים כיוון והמשקיעים מנסים להבין מה לעזאזל קורה בעולם ובבורסות. יש לזה תקדים. השארו לקרוא.

 

ניתוח מאקרו כלכלה

הכלכלה האמריקאית לא לעולם חוסן. הכלכלה האמריקאית נהנתה מצמיחה גבוהה בזכות המדיניות הפיסקאלית אשר לפי הפד תמשיך לפחות עד 2011. הכלכלה האמריקאית החזיקה מעמד בדיוק 5 חודשים מפרוץ המשבר באירופה ונכנעה ללחץ כאשר פורסמו נתונים כלליים אשר תומכים בהאטה בצמיחה. בחודש יוני ותחילת יולי פרסמו מספר נתונים כמו נתוני נדל"ן, אינפלציה, קמעונאות אשר הצביעו על האטה. בהחלט יתכן כי הכלכלה האמריקאית תצמח פחות מהרבעון הראשון ב- 2010.

נתון המאקרו החשוב ביותר הוא ה- GDP אשר יפורסם בסוף השבוע. הצפי הוא לצמיחה של 3 אחוזים כאשר האנליסטים מצפים לצמיחה נמוכה של 2.5 אחוז בלבד. נתון נוסף שהוא קריטי הוא מדד אמון הצרכנים. הנתון מדשדש באזור ה- 50 נקודות שהוא בדיוק התפר לצרכן מתוסכל לצרכן מאושר. נתוני נדל"ן יפרסמו בתחילת שבוע המסחר כאשר הצפי הוא לירדה במספר הבתים החדשים שנמכרו. נתוני הנדל"ן מאבדים מחשיבותם ככל שהזמן חולף. השווקים מזמן הבינו כי הנתונים לא ישתפרו בשנה הקרובה ולכן שוק הנדל"ן הוא מחסום לעליות חדות יותר בשוק המניות.

 

ניתוח שוק המניות

שוק המניות אולי מסיים תקופה גרועה. המדדים ניסו לעלות מתחילת המשבר באירופה פעמיים ובשבוע שעבר יש ניסיון נוסף "לפרוץ" ולהמשיך לעלות בקצב גבוה. התנהגות שוק המניות אולי נראת כבלתי צפויה או כאקראית, אך מה תגידו אם ההתנהגות מתחילת השנה קרתה בעבר? בחזוריות הקודמת בשוק המניות, המדדים בארה"ב החלו לעלות בתאריך - ה- 17 במרץ 2003.

המדדים עלו לאורך כל שנת 2003 כ-  50% ויותר. לאורך כל שנת 2004, אחרי העליות היפות וביציאה מהמיתון, שוק המניות דשדש ורק באוגוסט 2004 שוק המניות עלה ממש עד לסוף השנה כ- 25%. אתם יכולים לשאול את עצמכם מה יקרה עכשיו? רמת הדיוק בין מחזוריות אחד לשניה מעוררת מחשבות ומסקנות חשובות שיתכן מאוד שהשווקים בשלים לעליות נאות עד לסוף השנה לכל הפחות. שוק המניות ניסה 3 פעמים לפרוץ את ממוצע 50 וביום שישי האחרון התרחשה הפריצה. בנוסף יש תבנית יפה של ראש וכתפיים הפוכים שהיא דיי אמינה. התבנית מאוד פשוטה ומתבססת על שפל הגבוה מהשפל הקודם וכניסה בפריצה של קו התנגדות (ממוצע 50) לפי התבנית היעד במדדים המובילים הוא לפחות 10%. כניסה לשוק המניות אפשרית ברמה הנוכחית עם סטופ מתחת לשפל האחרון.

ראה נספח

 

ניתוח שוק האג"ח

בסקירות הקודמות התרעתי כי העליות בשווקים היו חשודות בגלל החוזק של שוק האג"ח. בעליות האחרונות שוק האג"ח נחלש אך עדיין מצביע על חוזק בהשוואה לשוק המניות. לשמרנים ניתן לאמת את העליות בשוק המניות כאשר שוק הג"ח יצביע על מגמה יורדת מובהקת או לפחות שבירה של ממוצע 50 למטה.

ניתוח שוק החוזים עתידיים

מניתוח שוק החוזים נמצא כי הסנטימנט שלילי. שוק האופציות מרמז על המשך ירדה בסטיות תקן הגלומות כאשר מדד ה- VIX  ב- 23 נקודות ומתחת ל- 20 נקודות יש צפי להתחזקות העליות.

שוק האפציות קובע יעד למדד לחודש אוגוסט ב- 1120 נקודות ב- SPX ותמיכה ב- 1070 ו- 1030 נקודות. יחס P/C Intrest מעל 2 ומצביע על שוק של קונים – שוק עולה.

 

 

ניתוח שוק המט"ח והסחורות

שוק המט"ח מרכז עניין רב כאשר אירופה פרסמה את מבחן הלחץ והיורו מגיע להתנגדויות משמעותיות ב- 1.3 יורו דולר. היורו הוא אינדיקטור למשבר, היורו החל לעלות עוד לפני סיום המשבר והצפי הוא למימוש קל ולהמשך עליות לפחות עד 1.33 יורו דולר. המטבע היפני דיי חזק ומצביע על המשך הפחד בשוווקים. עד שהין לא יפול השווקים יתקשו לטפס בעקביות עקב חולשה בבורסות אסיה. מחיר הנפט עבר לראשונה מאז מאי את ממוצע 50 ומצביע על המשך עליות.

הזהב התממש כאשר המדדים מתאוששים והמשבר באירופה לקראת סיום. זהב OUT יורו IN.

הכלכלה האמריקאית נחלשה בעקבות נתוני המאקרו בחודשיים האחרונים והדולר אינדקס התממש במהירות לעבר ממוצע 200. הדולר יכול לשמש כעוגן אגרסיבי בתיקים ביחד עם אג"ח ממשלתי.

אין צפי להמשך ירידות חדות בדולר אלא אם כן המשקיעים ירוצו לקנות מניות ותחושת הסיכון תרד.

סיכום

השווקים עדיין מסוכנים אך יש סימנים טכניים המצביעים על שינוי מומנטום ואולי תחילת מגמה.

אי אפשר לדעת מה יקרה אפשר לפעול על סמך אירועי העבר. העבר מלמד כי השווקים בשלים לעליות אך הכניסה כרגע היא לאגרסיבים. מאידך הוראות סטופ יחסית קרובות ובמקרה הכי גרוע מפסידים קצת. כמו שקרה לפחות פעם אחת במהלך החודש.

!Trade Safe - תוכנית אימון אישית להכשרת סוחרים בניירות ערך. מטרת התוכנית היא להפוך תוך זמן קצר לסוחר האולטימטיבי - לסוחר הטוב ביותר. בתוכנית האימון משלבים סגנונות מסחר כגון SWING ו- DAY על מניות, אופציות וחוזים עתידיים כאשר המטרה הסופית היא ליצור הכנסה נוספת או עיקרית ממסחר בניירות ערך. לפרטים נוספים: 2199742 - 054 בברכה אייל כרמי מאות הצטרפו, הצטרף/י בחינם ללא פרסומות לקבלת מידע מקצועי על שוק ההון העולמי: לינק:  http://eyalcarmi.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב