דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הנדסאי מים, קרקע ושפכים 

מאת    [ 20/07/2010 ]

מילים במאמר: 517   [ נצפה 3568 פעמים ]

איכות הסביבה הינה תחום אשר עולה לכותרות, וישנו ביקוש רב לאנשי מקצוע מיומנים ומקצועיים בתחום, בעלי הבנה נרחבת באספקטים שונים של הנושא. לימודי הנדסאי מים וקרקע מעניקים מקצוע מבוקש, ומאפשרים להשתלב במגוון רחב של מקומות תעסוקה.

 

תחום המים זוכה לתשומת לב רבה בשנים האחרונות, בעקבות המודעות למחסור העתידי במי שתייה איכותיים. כיום ישראל מהווה את אחת הארצות המובילות בחקר טיפול במי שפכים, פיתוח אמצעי השקיה חסכוניים כמו טפטפות, מתקני התפלת מים מתקדמים, ועוד. לימודי הנדסאי קרקע ושפכים עוסקים בכל אלה, כמו גם בניהול ופיקוח של מערכות מים והשקיה, וטיפול ובקרה בשפכים מסוגים שונים.

 

חלק מהותי של לימודי הנדסאי מים וקרקע הינו הבנת הסביבה בה אנו חיים, על כלל התהליכים השונים המתרחשים בה ויחסי הגומלין בין הגורמים השונים המרכיבים את סביבתנו. מים הינם משאב בסיסי לקיום האדם בפרט והטבע בכלל, ועל כן ישנה חשיבות רבה בשמירה על מקורות מים נקיים, ופיתוח דרכים חדשניות ומתקדמות לטיהור והשבחה של מים מזוהמים. משום כך, לימודי הנדסאי קרקע ושפכים עוסקים בהבנת התמונה הכוללת של הסביבה, ומציאת דרכים לשמירה על המארג העדין הקיים בטבע.

 

לימודי הנדסאי מים וקרקע אורכים שנתיים בלבד, לעומת לימודי תואר ראשון בהנדסת קרקע ושפכים אשר אורכים ארבע שנים. עם זאת, כיום ישנו מספר מצומצם של מוסדות אקדמיים המציעים לימודי מסלול זה, ועל כן תנאי הקבלה עשויים להיות גבוהים יותר מאשר לימודי הנדסאים במסלולים אחרים, בעלי היצע רב יותר. מתעניינים בלימודי הנדסאי קרקע ומים אשר אינם עומדים בתנאי קבלה מסוימים יכולים להשתלב בלימודי מכינה קדם אקדמית במסלול טכנולוגי הנדסי, אשר מהווה הזדמנות להתוודע אל צורת הלימוד האקדמית במתכונת מדורגת ומשפרת את הסיכוי להתקבל למסלול המבוקש.

 

תוכנית לימודי הנדסאי מים ושפכים מגוונת ומרתקת, ומשלבת בין נושאים שונים מתחום איכות הסביבה, יחד עם קורסים מתחום ההנדסה. חשוב לציין כי הלימודים כוללים מקצועות ריאליים רבים, ועל כן מתאימים יותר לבעלי חשיבה מתמטית. מאגרי מים, התפלת מים, מדעי הקרקע, דגימות מים, טיפול וסילוק שפכים, איכות מים ותברואה, תכנון תעלות, פיזיולוגיה של צמחים, משאבות, אינסטלציה סניטארית, אספקת מים עירונית, ניקוז ושימור קרקע, מחזור שפכים ופסולת, חומרים מסוכנים וקידוחים הם רק חלק מלימודי הנדסאי שפכים וקרקע.

 

חלק מרכזי נוסף של לימודי הנדסאי מים וקרקע, בדומה אל לימודי הנדסאים בתחומים אחרים, הינו פרויקט גמר מעשי. במהלך הלימודים הסטודנטים מתנסים בעבודת מעבדה בתחומי כימיה ומיקרוביולוגיה, ובמהלך שנת הלימודים השנייה עליהם לבצע פרויקט גמר אשר מאפשר ליישם את היכולות והכישורים שרכשו. פרויקטים רבים עוסקים בתכנון ובניה של מערכות אספקת מים והשקיה, התפלה, טיהור וטיפול במים או ניקוז, וכל פרויקט מלווה על ידי איש מקצוע בעל ניסיון בהוראה.

 

רוצים לדעת עוד על לימודי הנדסאי מים וקרקע? אתר NERD חיפוש לימודים מספק מידע מלא ועדכני, ומאפשר ליצור קשר בצורה ישירה עם מוסדות הלימוד.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב