דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית אבות או לא בית אבות. זו השאלה 

מאת    [ 19/07/2010 ]

מילים במאמר: 455   [ נצפה 2317 פעמים ]

 

בחירת בית אבות הינה בחירה קשה. לעתים הבוחרים הם הילדים עבור הוריהם, שבריאותם המדרדרת מחייבת מעבר לבית אבות בו יזכו לטיפול הולם ולהשגחה. לפעמים יהיו אלו הקשישים עצמם אשר יחליטו על המעבר מבית מגוריהם אל בית אבות. זאת בשל עליית תוחלת החיים, רצונם לעבור לסביבה נוחה יותר ומותאמת לצרכיהם, וכן בחיפוש אחר האופציה החברתית להתגורר בקרב אוכלוסייה דומה, בת גילם, וכך להכיר אנשים חדשים ולשפר את חייהם החברתיים.

 

כיצד בוחרים בית אבות?

 

רמת תפקוד: השיקול המשמעותי ביותר בבחירת בית אבות הינו רמת התפקוד של הקשיש - האם יש צורך בבחירה של  בית  אבות סיעודי עבור אדם המתקשה לתפקד פיזית או שכלית, או שרמת התפקוד טובה ואזי דרוש בית אבות שאינו בית אבות סיעודי, אלא בית אבות משודרג, המציע פעילויות חברתיות רבות? כדאי בכל מקרה לוודא שישנה אפשרות עתידית להשתדרג למחלקה סיעודית במידת הצורך, ולבדוק את רמת השירות הרפואי שמציע אותו בית אבות גם עבור קשישים ברמת תפקוד טובה. למשל, קיומה של מרפאה מקצועית במקום.

 

עלות ותקציב: שיקול מכריע נוסף בבחירת בית אבות, שכן מחירי מגורי בית אבות אינם זולים, ולעתים יקרים מאוד. לכן כדאי לבדוק היטב את האותיות הקטנות - מה בדיוק כוללת העלות ואילו שירותים של בית אבות זה כרוכים בתשלום נוסף? האם דרוש פיקדון או עירבון? מהם אופציות התשלום?

בדקו מראש מהו התקציב העומד לרשותכם עבור השהייה בבית אבות. לעתים אפשר להשיג עזרה חלקית במימון עלותו של בית אבות דרך ביטוח לאומי או ביטוחים רפואיים כלשהם של הקשיש, וכדאי לבדוק זאת מראש (מכיוון שלעתים העזרה כרוכה בבחירת בית אבות הקשורה לרשת ספציפית).

 

מיקום: לעתים יעדיף הקשיש בית אבות הממוקם בעיר מגוריו, ופעמים אחרות יעדיף לעבור קרוב יותר אל ילדיו. בבחירת מיקום כדאי לדאוג לכך שבית האבות הנבחר יהיה נוח להגעה עבור הילדים וקרובי המשפחה (מבחינת תחבורה ציבורית ו/או חנייה, בהתאם לצורך), כדי שיוכלו לבקר את השוהה בו באופן סדיר. כמו כן, כשמדובר בקשיש פעיל ברמת תפקוד טובה, מומלץ לבדוק את סביבתו של בית אבות זה - האם אפשר לצאת מבית האבות לביקור בעיר בשעות הפנאי או שהוא מרוחק ממנה? האם יש בתי קפה היכולים לשמש אותו בסביבה?

 

אמינות: אתם רוצים לבחור עבור הוריכם בית אבות אמין, איכותי וטוב, כדי שתוכלו לישון בשקט ולדעת שדאגתם להם בזקנתם. בחרו בית אבות מוכר וידוע. אפשר לבחור בית אבות השייך לרשת גדולה וידועה בתחום, להסתמך על המלצות של חברים ומכרים, ובכל מקרה, בדקו שאותו בית אבות נבחר עומד בתקנים הדרושים.

 

המגורים: כל בית אבות מציע אופציות שונות למגורים, כך שניתן (במידה ויש את האפשרות הכלכלית לעשות כן) לבחור מגורים המתאימים בדיוק לרצונו של הקשיש. למשל, חדר אחד או דירה שלמה כולל סלון לאירוח.

 

פעילויות: קשישים פעילים בעלי רמת תפקוד גבוהה ישמחו להיצע פעילויות עשיר ומגוון. במקרים כאלו כדאי לבדוק מה בית אבות זה כולל - בריכה, חוגים, חדר כושר, קפה אינטרנט וכן הלאה.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב