דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי תקשורת 

מאת    [ 19/07/2010 ]

מילים במאמר: 490   [ נצפה 2961 פעמים ]

תקשורת הינה שם כולל לכל בעזרתם בני אדם, בעלי חיים ואף צמחים מעבירים מידע ביניהם. בשנים האחרונות התפתח תחום חדש לגמרי של תקשורת מחשבים, הנוגע לדרך בה מחשבים ותוכנות מחשב שונות יוצרות קשר אחת עם השנייה.בני אדם יוצרים קשר אחד עם השני מאז ראשית ההיסטוריה, אך לימודי תקשורת במוסדות אקדמיים מתייחסים בדרך כלל לתחום חדש של תקשורת, המכונה תקשורת המונים.  עם התפתחות החברה האנושית והעלייה הניכרת במספרם של בני האדם במאות האחרונות, פותחו אמצעי תקשורת חדישים ויעילים כמו רדיו, עיתון, טלוויזיה ואינטרנט. בעזרת אמצעי התקשורת השונים אנו מתעדכנים בחדשות האחרונות הנוגעות לסביבה שלנו, שומעים על המתרחש בכל העולם, ויכולים ליצור קשר עם אנשים מתרבויות שונות ורחוקות.

לימודי תקשורת במכללות, בין אם לתואר ראשון ובין אם במסגרת לימודי תעודה או לימודי פנאי, עוסקים בדרך בה המידע מועבר בעזרת אמצעי התקשורת השונים, וכיצד ניתן להשפיע על דעת הקהל באמצעות המידע העובר דרכם. כלי התקשורת השונים נמצאים כיום בכל בית, ואין אדם בעולם המערבי אשר אינו נחשף למדיות השונות המציגות מידע מרחבי העולם. באמצעות הבנה טובה יותר של המתרחש מאחורי הקלעים של עולם התקשורת ניתן להבין את הדרך בה התקשורת משפיעה עלינו, וכיצד להשתמש בהשפעה זו על מנת לקדם מטרות חברתיות, כלכליות או סביבתיות בהתאם לתפישת העולם האישית.תקשורת המונים הינה שם כולל למגוון אמצעי תקשורת, ובהם עיתונים, רדיו, טלוויזיה, קולנוע, ספרות או אינטרנט, אשר הייחוד בהם הוא ההשפעה הרבה שיש להם על תפישת העולם של האזרחים ועל דעת הקהל במדינות השונות. אמצעי תקשורת המונים היו קיימים כבר מתקופת יוון או רומא, אך לאחר המצאת מכונת הדפוס לפני כחמש מאות שנה החל עידן חדש בתולדות תקשורת ההמונים.

כיום כל אדם יכול לייצר מידע ולהפיץ אותו בקלות יחסית, דבר שהוביל לשינויים כלכליים וחברתיים מקיפי לכת.לימודי תקשורת מאפשרים להכיר את המאפיינים השונים של תקשורת ההמונים, ובכלל זה סוגי המדיות השונות ואת תפקידיה המרכזיים. התפקיד העיקרי של התקשורת הוא כמובן סיקור האירועים המתרחשים בסביבה, ומקביל הסבר אירועים אלו לקהל הרחב באמצעות מומחים ופרשנים שונים. בנוסף, תקשורת המונים מאפשרת ליצור המשכיות תרבותית מדור לדור, על ידי העברת מידע וחינוך. שני תפקידים נוספים, ולעתים סותרים, של תקשורת המונים הינם גיוס אנשים לשם פעולה חברתית ובידור והפגת מתחים על ידי בריחה מהמציאות.

סטודנטים הבוחרים בלימודי תקשורת עושים זאת על פי רוב על מנת להשתלב באמצעי התקשורת השונים, בתפקידי שדרני טלוויזיה, פרשנים בעיתונות, כתבים באינטרנט, ועוד. בהתאם למגוון הרחב של אמצעי התקשורת כיום, כך גם מספר מסלולי הלימוד בתחום. ניתן לבחור בין לימודי דוברות הכוללים היכרות עם התחום, לימודי תקשורת דיגיטאלית המקנים חשיפה לטכנולוגיות תקשורת חדשות, לימודי טלוויזיה הכוללים התנהלות מול מצלמה ועריכה בווידיאו, סדנת רדיו המאפשרת להתנסות במדיום הרדיופוני, ועוד.

מי שמבקש להכיר את התיאוריות מאחורי תקשורת המונים ולהבין בצורה מעמיקה את הגורמים העומדים מאחורי כלי התקשורת השונים, יעדיף בדרך כלל לימודי תקשורת לתואר ראשון. במהלך מסלול זה הסטודנטים נחשפים לנושאים מגוונים ומרתקים, דוגמת תיאוריות ומודלים בתקשורת, מפת השליטה המקומית בכלי התקשורת, הוגים חשובים בתחום התקשורת, מגמות עתידיות ופיתוחים חדשים בתחום, ועוד. לימודי תואר ראשון בתקשורת מאפשרים להשתלב בתחום מהפן המחקרי, ואילו לימודי תעודה מקנים השכלה פרקטית המסייעת לעסוק במשרות מבוקשות דוגמת כתב טלוויזיה או עיתונאי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב