דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הרכב ג'אז ומוזיקה לאירועים - המגוון רחב , ההחלטה קשה: עצות טיפים, ורעיונות למחשבה 

מאת    [ 15/07/2010 ]

מילים במאמר: 718   [ נצפה 2825 פעמים ]

הרכב ג'אז ומוזיקה לאירועים ומסיבות - המגוון רחב ההחלטה קשה : רעיונות למחשבה, טיפים ועיצות

אם גם אתם מתכננים בקרוב אירוע משפחתי, ארוע חברה, ארגון, קבלת פנים או מסיבת גן, או אולי בא לכם להפתיע את בןבת הזוג שלכם בערב תרבותי יוצא דופן, ואתם גם במקרה אוהבים מוזיקת ג'אז. המאמר הזה  מביא כמה טיפים ורעיונות למחשבה - ובא כדי לעזור לכם, לפני שאתם מקבלים החלטה לגבי אופי וסגנון המוזיקה והתוכן התרבותי באירוע המיוחד שלכם.

אין כמו התקבצות חברים, עמיתים לעבודה, אירוע משפחתי צנוע או גדול, או מסיבת גן ביתית, כדי להתענג על צלילים רכים של הרכב ג'אז מקצועי ומיומן, הפותחים את הלב, הנוגעים בנשמה, ומרחיבים את דעתו של האדם. אם הקשבתם בעבר להרכבי ג'אז שונים, ובא לכם באירוע הבא שלכם לארח הרכב כזה, כדאי לקחת בחשבון כמה מרכיבים חשובים.

 


    • המרכיב האומנותי - התוכן, המיקצועיות, רמת ההרכב, וגודלו
    • המרכיב הכלכלי - שהרי אי אפשר להתעלם ממגבלות תקציביות כשמחליטים על תכנים ואורחים אומנותיים כגון הרכבים מוזיקאליים או בדרנים.
    • ומרכיב ההתאמה לאירוע, לקהל, ולסביבת האירוע . 

המאמר הזה יתמקד בהיבט האומנותי  של הרכב הג'אז לארוע או קבלת פנים והיבטי ההתאמה לסביבת האירוע ולקהל .ישנם בשוק המוזיקאלי בארץ הרכבים רבים הפועלים, השאלה שלכם היא - אם אינכם מכירים מספיק טוב את השוק -במי לבחור?

לגבי התוכן האמנותי :

 


    • האם אתם אוהבים שירה בהרכב ג'אז? אם כן, כדאי לבקש בהרכב זמר זמרת. הרכבי ג'אז רבים לא עובדים עם שירה, ואם תבקשו - סביר להניח שתקבלו, או לפחות תדעו אם יש מרכיב שירתי או לא. שירה ברכב ג'אז בדרך כלל מעניקה חום לצלילי ההרכב, המילים עוזרות לתקשורת עם הקהל - ולקהל להתחבר עם ההרכב, וכמובן שהפקה קולית מיטבית בהרכב ג'אז תפתח לכם את נימי הנשמה, ותגע במקומות הרגש, הרומנטיקה והתשוקה.
    • מה רמת האנרגטיות של הרכב הג'אז?אם הקשבתם להרכב שאתם בוחרים להזמין - וחלקי האילתור נשמעים קצת מייגעים, אולי זה סימן שהרכב ג'אז זה, לא מתאים לאירוע שלכם, ברמת האנרגטיות של הנגנים.
    • האם המוזיקה של הרכב הג'אז ניתנת לריקוד? האם היא מזיזה אתכם על הכיסא וגורמת לכם לרצות לזוז? אם כן, זה סימן שהאנרגיה של ההרכב חיונית, שיש אפשרות שהקהל שלכם יצטרף לרקוד , וזה רק מוסיף לעומק השמחה באירוע שלכם. הרכבי ג'אז במקור בשנות ה 20 ה30 וה 40 של המאה הקודמת, היו הענייין החם במועדוני הריקודים, והמומחיות של הביג באנד, או הרכב הקומבו קוארטט עם שירה היתה להביא אל הנגינה רמת אנרגיה גבוהה שתביא לקהל חשק לזוז. הרכב ג'אז כזה - יעשה לכם את זה !!!
    • האם הרפרטואר של הרכב הג'אז מגוון? האם הוא מגוון במקצבים, בשירים, במצבי הרוח שהוא משרה על הקהל? כדאי שכן, הרכב ג'אז טוב  ומנוסה יהיה הרכב שרשימת השירים שלו מתפתחת וגדלה. בוסה נובה, סווינג, ג'יג, רומבה ופאנק - יכולים בהחלט להזיז את הערב שלכם למקום ריקודי ואל חווית חושים סוחפת.
    • איזה סגנון ג'אז אתם מעדיפים? סגנון ישן -אולד סקול? או סגנון מודרני? אולי סגנון פרוגרסיבי? או חופשי? אם השאלה הזו נשמעת לכם כמו סינית, כדאי להכיר קצת יותר לעומק סגנונות. על קצה המזלג -הסגנון הישן - היותר פופולארי והחדש -המודרני

 

הרכב ג'אז בסגנון הישן - בדרך כלל מעוצב על פי מה שניגנו בשנות ה 30 , 40, 50, סווינג, בי -בופ, ואפילו הארד בופ, אם אתם בקטע של זמרת ושירה ואתם אוהבים את הזמרות הגדולות של פעם - אתם נמנים על חובבי הג'אז הקל, הסווינג, והקטעים הפופולאריים - הסטנדרטים  שרוב הזמרים הגדולים בז'אנר הג'אז מכירים.

הרכבי ג'אז בסגנונות המודרניים, העכשוויים, והאוואנט -גארד, עלולים מצד אחד להיות פחות תיקשורתיים אל האוזן שאינה מתורגלת, ומצד שני אם אתם אוהבים להקשיב לדברים מאוד חדשניים, בעלי אופי בלתי מוגדר, וחסר מבנה מוגדר - אתם עשויים להנות מפרי -סטייל סגנון חופשי, או ג'אז אוואנט -גארדי. רק קחו בחשבון שריקודיות - זה לא בדיוק המטרה או מומחיות הרכב כזה..

 


    • ולסיום - איזה קהל יהיה נוכח באירוע? מה גילו? ומה הרגלי ההאזנה?  קהל שגילו נע בין 25 ל 60, ונמנה עם אוהבי מוזיקה יפה לשמה, סביר להניח שיתחבר עם הרכב הג'אז, בלבד שההרכב ינגן טוב.......וכמובן - כדאי להקשיב לקובץ דיגיטאלי אחד או שניים לפני שבוחרים הרכב ג'אז לאירוע שלכם.....

 

כולי תקווה שהמידע שהובא במאמר - עזר לכם, אם לא להחליט לגבי הרכב הג'אז המתאים לאירוע שלכם - אז לפחות לשאול את עצמכם שאלות שלא חשבתם עליהם לפני כן. בברכה אוריה דהישראלי

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


זמרת ג'אז ישראלית המלווה בהרכב הג'אז - יודעים לעשות לכם את זה : לחמם את האווירה עם צלילים של פעם, לגעת בנימי הנפש הפנימיים בקול שירתי מלטף, ולתת מגוון של מקצבים ואווירה בערב שלכם. זמרת הג'אז הישראלית והרכב הג'אז- ילווה אתכם בהתרגשות ופריטה על מיתרי הרגש אל הרגעים המיוחדים באירוע.


פנו עוד היום לקבלת הצעת מחיר - להרכב ג'אז לאירוע שלכם - הקליקו כאן לאתר


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב