דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חברת אופשור בקפריסין חברה זרה בקפריסין פתיחת חברה ב Cyprus 

מאת    [ 15/07/2010 ]

מילים במאמר: 905   [ נצפה 3042 פעמים ]

 

קפריסין - Cyprus

חברת אופשור בקפריסין, המוכרת גם כחברת IBC Cyprus   (International Business Company), הינה אחת האפשרויות להקמת חברה בחו"ל.  קפריסין מציעה מבנה מס דומה לחברת אופשור לחברות קפריסאיות הנשלטות ומנהלות מחוץ לקפריסין.

קפריסין מבחינה בין שני סוגי חברות: חברה מקומית וחברה זרה. 1) חברה מקומית הינה חברה הנשלטת ומנוהלת מתוך שטח קפריסין. רווחי חברה מקומית ממוסים על פי מס החברות בקפריסין העומד על 10%. היות וקפריסין הינה חברה באיחוד האירופי, חברה מקומית תהנה מאמנות למניעת כפל מס עם מדינות האיחוד. 2) חברה זרה, המוגדרת כחברה הנשלטת ומנוהלת מחוץ לקפריסין לא תחויב במס על רווחיה ועל כן היא נהנית ממעמד של חברת אופשור.

 

מידע כללי

קפריסין היא אי במימי הים התיכון, דרומית לטורקיה ומערבית לסוריה. כתוצאה מסכסוך צבאי-מדיני, קפריסין מחולקת היום לחלקה היווני (והוא המוכר והידוע כקפריסין) ולחלקה הטורקי (שלא זכה להכרה - מלבד ע"י טורקיה עצמה). שטח האי הוא 9,250 קמ"ר, מתוכם החלק היווני מחזיק ב- 5,895 קמ"ר והחלק הטורקי ב- 3,355 קמ"ר. עיר הבירה היא ניקוסיה.

קפריסין קיבלה את עצמאותה מידי הבריטים בשנת 1960, אך בשנת 1974 נכבש חלקו הצפוני של האי  (כשליש משטחו) ע"י טורקיה ומאז הוא מפולג לקפריסין היוונית ולקפריסין הטורקית (שאינה מוכרת באו"ם). ניסיונות לאחד את האי  כשלו עד כה, בין השאר כתוצאה ממשאל עם שנערך בצד היווני. כיום נעשים ניסיונות רבים ע"י האיחוד האירופי להביא לאיחוד סופי של האי. קפריסין היוונית (בניגוד לצד הטורקי), הינה חברה באיחוד האירופי החל ממאי 2004 ובאו"ם. המשטר בקפריסין הינו רפובליקני ובראש המדינה עומד נשיא. החוק הנוהג בקפריסין הוא החוק האנגלי, מרבית הוראותיו גם מתורגמות לשפה האנגלית.

אוכלוסיית האי, נכון לשנת 2008, מונה  792,600 איש, מתוכם כ- 80% יוונים, 15% טורקים, והשאר מהגרים שונים.

כ-80% מאוכלוסיית האי הינם יוונים אורתודוקסים. השאר מוסלמים בעיקר, עם מיעוט זניח של דתות נוספות.

תושבי האי חוגגים את החגים הנוצריים. יום העצמאות שלהם חל ב-1 באוקטובר (הצד הטורקי חוגג ב- 15 בנובמבר).

השפה הרשמית בקפריסין היא יוונית ,טורקית ואנגלית (אם כי השפה הטורקית כמעט ולא בשימוש). בצד הטורקי השפה הרשמית היא טורקית בלבד, ובשני החלקים משתמשים רבות בשפה האנגלית ובייחוד במגזר המסחרי והמשפטי.

כלכלת קפריסין, שהתבססה בעבר בעיקר על חקלאות, נסמכת היום על תיירות ממדינות אירופה. האי מפורסם גם ב"תיירות תעשיית החתונות" - זוגות הנתקלים בקשיים להתחתן בארצם, מגיעים ומתחתנים באי. בנוסף, קפריסין מציעה גם שירותים פיננסים רבים בשטחה, כמו גם השקעות נדל"ן. החלק הטורקי מפותח פחות מבחינה תיירותית, אך מכיל בתי הימורים רבים, המהווים מקור הכנסה בפני עצמם.

 

המטבע המקומי הוא האירו וסימונו - EUR.

מיסוי חברות בקפריסין:

 

קפריסין מבדילה בין שני סוגי חברות: 1) חברה מקומית. 2) חברה זרה (IBC)

 

חברה מקומית:

חברה הנשלטת ומנוהלת מתוך שטח קפריסין. חברה מקומית חייבת במס החברות הקפריסאי על פי הפרוט הבא:


    • מס חברות (Corporation Tax) בשיעור 10% על רווחי החברה.
    • מס דיבידנדים (Defence Tax) - 0% (במידה והחברה הקפריסאית מחזיקה בבעלות של 1% או יותר בחברה המשלמת את הדיבידנד וההכנסות מהשקעה של החברה הזרה אינו עולה על 50% מסך הכנסותיה).

 

חברה זרה:

חברה זרה (Foreign Company) או (International Business Company - IBC), מוגדרת כחברה קפריסאית הנשלטת ומנוהלת מחוץ לקפריסין. תכונה זו דומה להגדרת המיסוי של חברה מסוג LLC בארה"ב. למרות שהחוק אינו מפרט מהם הקריטריונים לקביעת "שליטה וניהול", מקובל להניח כי במידה ובעלי המניות, מועצת המנהלים ונושאי המשרה של החברה אינם תושבי קפריסין, והחלטות החברה מתקבלות מחוץ לקפריסין, נחשבת החברה לחברה זרה - Non Resident.

על פי הגדרת החוק, חברה זרה אינה חייבת במס כלשהו בקפריסין, דהיינו הכנסות ורווחי החברה פטורים ממס.

 

אמנות כפל מס

קפריסין היא צד לאמנות למניעת כפל מס עם כ-40 מדינות וביניהן אוסטריה, בולגריה, קנדה, סין, מדינות בריה"מ לשעבר, צ'כיה, דנמרק, גרמניה, מצרים, צרפת, יוון, הונגריה, הודו, אירלנד, איטליה, יפן, מלטה, פולין, רומניה, רוסיה, סינגפור, אוקראינה, ארה"ב, בריטניה ועוד.

רק חברות מקומיות תוכלנה ליהנות מאמנות אלו. רבים בוחרים לרשום חברה קפריסאית מקומית, ע"מ ליהנות משיעורי מס מהנמוכים באירופה, ומאידך גיסא - לזכות בהכרה ומעמד של חברה אירופאית ולנצל את אמנות כפל המס.

 

סודיות וחיסיון המידע על בעלי המניות

קפריסין מחייבת את בעלי המניות, הדירקטורים ונושאי המשרה של החברה להזדהות בחלק מתהליך הקמת החברה. מידע זה, המופיע במסמכי ההתאגדות הינו Public Domain והוא חשוף לציבור הרחב. על-מנת ליצור חיסיון ולמנוע את חשיפתם של בעלי המניות והמנהלים, ניתן להשתמש בשירותי נאמנות או למנות דירקטורים מקומיים.

אין דרישה למינימום של הון עצמי

החברה אינה נדרשת לסכום מינימאלי של הון מניות משולם על מנת להתחיל בפעילות עסקית. בעלי המניות יוכלו להקים חברה בסיישל עם כל סכום הון משולם עליו יחליטו. כמו כן, אין חובה לשלם את הון המניות עם הקמת החברה או במועד רשמי כלשהו. בעלי המניות יוכלו לשלם את הון המניות במועדים שיחליטו עליהם או לפי צרכי הפעילות העסקית של החברה. על-מנת ליהנות מאגרה שנתית מינימלית, מקובל לקבוע את ההון הרשום של החברה עד  $5,000.

 

חובת הגשת דוחות כספיים ודוחות מס לרשויות

עבור חברות קפריסאיות, קיימת חובת הגשת דו"חות שנתיים. על הדו"חות להיות מבוקרים ע"י רואי חשבון מקומיים המוסמכים לכך. בנוסף, קיימת חובת דיווח מקדמות חצי-שנתית.

 

גמישות מקסימאלית במבנה הבעלות

חברת IBC וחברה מקומית בקפריסין הינה ישות משפטית נפרדת מבעלי המניות שלה. דהיינו, בעל המניות נושא באחריות עובר התחייבויות החברה עד גובה השקעתו בלבד.

לחברה קפריסאית ישנה דרישה של מינימום בעל מניות אחד ומקסימום של 50 בעלי מניות וכן דירקטור אחד. על החברה לספק מידע אודות שמו, מוצאו, כתובתו, עיסוקו ומספר המניות בהן הוא מחזיק. ניתן למנות כבעל מניות גם תאגיד מקומי.

ניתן למנות דירקטור שהוא תאגיד. אין חובת מינוי דירקטור מקומי אך כדי שחברה תיחשב תושבת קפריסין לצורכי מס ותוכל ליהנות מההטבות אותן מעניקות אמנות כפל המס, על רוב חברי הדירקטוריון להיות מקומיים.

אין חובת קיום אסיפה כללית שנתית.

 

 

http://taxusacapital.com


http://taxusaonline.com


נציג חברת TAX USA INC המלווה חברות ויזמים ישראלים בפעילותם העסקית בארה"ב. החברה מספקת שרותי חשבות וניהול כספים לחברות בבעלות ישראלית הפועלות בארה"ב, ניהול שכר עובדים - Payroll, תכנון ויעוץ מס לתאגידים וסיוע והכנת החברה לגיוס הון. החברה מתמחה בהכנת דוחות מס אישיים לישראלים בארה"ב. Tax Usa Inc. Email: info@tax-usa.net Israel:+972--9-9716018 U.S. +1 [888] 9 TAX USA





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב