דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרוטזות ופרוטזות יד 

מאת    [ 15/07/2010 ]

מילים במאמר: 425   [ נצפה 3259 פעמים ]

מדינת ישראל היא מדינה למודת מלחמות אשר גרמה לאחוז גבוה מאוד של נכי גפיים לעומת שאר מדינות העולם. בעשור האחרון מאז ארה"ב נכנסה ללחימה באפגניסטן ועירק נאלצת גם היא להתמודד עם מספר עולה של נכים ועל כן בשנים האחרונות חל גידול בתחום המחקר והפיתוח של פרוטזות בכלל ופרוטזות יד בפרט.

חברות מסחריות השואפות לרווחים כלכלים מחד וחברות פיתוח מטעם המדינה מאידך שואפות לפתח פרוטזות ופרוטזות יד המשפרות את איכות חייהם של מחוסרי גפיים ומאפשרות להם לבצע פעולות בסיסיות יום יומיות אשר נמנע מהם לבצע בעקבות איבוד הגף לאחר פציעה או מחלה. המדיניות הממשלתית גם בישראל וגם בארצות הברית היא לעודד פיתוח של פרוטזות ופרוטזות יד על ידי מתן תמלוגים אשר יצליחו לפתח פרוטזות כאלה אשר יצליחו לשדרג באופן משמעותי את אורח חייהם של הנכים.

פרוטזות ופרוטזות יד שבעבר היו עשויות פלסטיק לבן בצורה גלילית עם קרס בקצה שימשו בעיקר לצרכים אסטטיים אשר הוכנסו אל מתחת לשרוול כדי לדמות צורה של יד כדי לא להפחיד את ילדי השכונה. כאמור עם הגידול במספר הנזקקים, קצב הפיתוח הלך וגדל והביקוש לפרוטזות ופרוטזות יד פונקציונאליים התעצם. כמו כל שוק כלכלי בריא, כאשר הביקוש לפרוטזות ופרוטזות יד גדל החל לגדול גם ההיצע. פרוטזות ופרוטזות יד כיום הם מכשיר טכנולוגי מתוחכם עשוי ממספר רב של מעבדים רבי עוצמה וחומר פלסטי גמיש המשלב תוכנות רובוטיות מתוחכמות המסוגלים להחליף באופן כמעט מושלם יד או גף אחרת. מחוסרי גפיים אשר מרכיבים פרוטזות או פרוטזות יד מסוגלים לבצע בזכותן פעולות עדינות ומורכבות מאוד עד רמה של עישון סיגריה והפרדה של מטבעות.

השאיפה להתפתחות בתחום הפרוטזות ופרוטזות יד היא פרוטזות חדשניות הניתנות לשליטה מלאה באמצעות גלי מוח דרך עצבי הגוף. בדיוק כמו שנוירונים מגיעים היום מהמוח אל איברי הגוף באמצעות מערכת העצבים על מנת להזיז את אותם איברים כך פרוטזות או פרוטזות יד מלאכותיות יקבלו את אותה תשדורת ויניעו את עצמם על פי הוראות מוחו של האדם.

גם משקלן של פרוטזות יד כמו כלל הפרוטזות ירד באופן משמעותי למשקל של מעט יותר משלושה קילוגרם. בגלל שהחומר ממנו עשויות פרוטזות יד הוא תערובת של חומרי פחמן יחד עם המשקל הנמוך , אדם בעל פרוטזות יד מסוגל להרים משקל של כמעט 20 קילוגרם עם הפרוטזה.

לסיכום, התפתחותו של תחום הפרוטזות ופרוטזות יד הולך והופך למתוחכם יותר ואיכותי יותר עבור קהל הצרכנים שהולך וגדל. צריך לזכור שתעשיות מלחמה אינן עוסקות רק בפיתוח נשקים אלא גם בסיוע לנזקקים ועל כן מעז יצא מתוק כאשר פגועי מחלות או פציעות אשר לא קשורות ללחימה יכולים ליהנות מאיכות חיים גבוהה יותר שלא התאפשרה להם בעבר.

 

קידום אתרים, כתיבת מאמרים וניהול בלוגים ותוכן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב