דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תעודת הוראה לאקדמאים 

מאת    [ 13/07/2010 ]

מילים במאמר: 476   [ נצפה 2425 פעמים ]

החברה הישראלית עוברת שינויים חברתיים וכלכליים מפליגים בעת האחרונה, וישנה חשיבות גבוהה יותר מתמיד לאיכות של המורים במערכת החינוך. משום כך פותחו תוכניות הסבה ייחודיות לאקדמאים המעוניינים בהשלמת תעודת הוראה, אשר מאפשרת לעסוק בחינוך והוראה במערכת החינוך הפורמאלית והבלתי פורמאלית.

למערכת החינוך תפקיד מרכזי בעיצוב דמותה העתידית של החברה בישראל, מאחר והיא מופקדת על הקניית ידע וערכים לתלמידים במדינה. השינויים הכלכליים והחברתיים אשר מתחוללים בכל העולם בתקופה האחרונה משפיעים גם על מערכת החינוך הישראלית, והצורך לאנשי מקצוע איכותיים ובולט יותר מתמיד. אקדמאים רבים מוצאים כי ברצונם לתרום לחברה ולהשפיע על עתיד המדינה, ופונים ללימודי הסבת אקדמאים להוראה.

קהל יעד נוסף של לימודי הסבת אקדמאים להוראה הוא אלו אשר סיימו לימודי תואר ראשון, אך נוכחו לדעת כי אין תעסוקה במסלול הלימודים אותו בחרו. בעידן של מהפכות בשוק העבודה תחומי לימוד אשר בעבר הבטיחו תעסוקה כיום אינם מסייעים להשתלב בתחום, ובוגרי הלימודים בתחומים אלו מוצאים עצמם ללא קריירה. לימודי חינוך לשם תעודת הוראה מאפשרים לרכוש מקצוע שתמיד יהיה מבוקש, וגם אם אינו זוכה להכרה אשר לה הוא ראוי, העוסקים במקצוע חשים תחושת שליחות אמיתית וזוכים להשפיע על עתיד החברה הישראלית.

גם מורים בפועל פונים ללימודי הסבת אקדמאים להוראה, וזאת בכדי להרחיב את תחום ההסמכה או ההתמחות שלהם. כל מורה הינו בעל הסמכה ללמד שכבת גילאים מסוימת ובנושא ספציפי, ולימודי השלמה להוראה מאפשרים ללמד שכבות נוספות ולפתוח אפיקי תעסוקה חדשים. חשוב לזכור שמשרד החינוך הינו גוף ממשלתי, והתגמול הכספי המוענק למורים נקבע על פי ניסיון והשכלה אקדמית, וכל תעודה או תואר מסייע להעלות את המשכורת.

כיום ישנם מוסדות אקדמיים רבים המציעים לימודי הסבה להוראה, אך תוכנית הלימודים משתנה במידה ניכרת בהתאם לתפישת העולם החינוכית של המוסד. בעת חיפוש לימודים והחלטה באיזה מוסד לבחור, מומלץ לבדוק את הפילוסופיה החינוכית, איכות צוות ההוראה, מידת עדכניות תוכנית הלימודים, משך ההכשרה, מידת ההתנסות המעשית, ואפשרויות הכרה בלימודים קודמים לשם קיצור משך הזמן הדרוש לשם לימודי הסבה להוראה. גורם חשוב נוסף הוא מידת הסיוע בהשתלבות במערכת החינוך הפורמאלית והבלתי פורמאלית, דבר הרלוונטי במיוחד לאלה המבקשים לעשות הסבה מקצועית לתחום ההוראה.

תוכנית לימודי הסבת אקדמאים להוראה משלבת לימודים עיוניים יחד עם התנסות מעשית נרחבת, ומקנה את כל הכלים המקצועיים הנחוצים לשם תעסוקה במקצוע. לימודי יסוד בתחום כוללים היכרות מעמיקה עם תיאוריות התפתחות שונות, כמו גם היכרות עם עולם החינוך המיוחד וקורס עזרה ראשונה. במהלך ההתנסות המעשית הסטודנטים עוברים סדנאות בתחום ההוראה, ולוקחים חלק בהתנסות בבתי הספר בליווי הדרכה צמודה.

 

המאמר נכתב על ידי שחף

למוסדות לימוד בתחום זה ועבור חיפוש לימודים בתחומים נוספים כנסו לפורטל נרד

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב